ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 تير 1398     |     کد : 188670

در بیانیه ای مطرح شد؛

نخستین واکنش وزیرخارجه انگلیس به توقیف نفتکش این کشور توسط ایران

وزیر خارجه انگلیس به توقیف نفتکش این کشور از سوی ایران واکنش نشان داد.

وزیر خارجه انگلیس به توقیف نفتکش این کشور از سوی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس در واکنش به توقیف نفتکش این کشور اعلام کرده که از این موضوع به شدت نگران است.

وزیرخارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با توقیف نفتکش این کشور با محکوم نمودن این موضوع اعلام کرده که در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر است.

در این بیانیه جرمی هانت به توقیف دو نفتکش انگلیس اشاره کرده و گفته است که جلسه اضطراری کابینه موسوم به «کبری» در حال برگزاری و در آن با دیگر مقامات انگلیس درباره توقیف نفتکش‌های این کشور در تنگه هرمز رایزنی خواهد کرد.

وزیرخارجه انگلیس در بیانیه خود همچنین کارکنان و خدمه نفتکش‌ها را اتباع کشورهای مختلف و غیربریتانیایی عنوان کرده و گفته است در هیچکدام از این دو نفتکش اتباع کشورش حضور نداشته‌اند.

جرمی هانت همچنین افزوده است که سفیر کشورش در تهران در حال رایزنی با وزارت خارجه ایران و دیگر مقامات ایرانی برای اقدامات لازم جهت حفاظت از جان کارکنان کشتی و آزادی فوری آن‌هاست.

وزیرخارجه انگلیس که کشورش کمتر از دو هفته پیش یک نفتکش ایرانی را جبل الطارق توقیف کرد، در انتهای بیانیه خود با غیرقابل قبول خواندن توقیف نفتکش‌های انگلیسی، خواستار اطمینان خاطر از تأمین آزادی عبور و مرور و حمل و نقل دریایی در خلیج فارس شده است.

بیانیه وزیرخارجه انگلیس پس از آن منتشر شده است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

در اطلاعیه سپاه پاسداران همچنین اعلام شده است که نفت‌کش مذکور برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی ایران شده است.

همچنین منابع غربی ساعتی پیش اعلام کردند که نفتکش دیگری با پرچم لیبریا با نام مصدر با ۱۶۰ هزار تن بار در آب‌های خلیج فارس توقیف شد. گفته شد نفت این کشتی نیز متعلق به انگلیس بوده است.

مقصد این کشتی نیز همانند نفتکش استنا بنادر عربستان سعودی عنوان شده است.

با این حال وزیرخارجه انگلیس در حالی در بیانیه خود به توقیف دو نفتکش این کشور اشاره کرده که بر اساس گزارش منابع خبری، تنها کشتی توقیف شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، نفت کش انگلیسی "استنا ایمپرو" می‌باشد و کشتی مصدر توقیف نشده است.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند که کشتی مصدر (با پرچم لیبریا و تحت مالکیت انگلیس) در چارچوب مأموریت جاری گشتیهای نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفاً نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.


نوشته شده در   شنبه 29 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode