ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 تير 1398     |     کد : 188665

امام جمعه موقت تبریز:

راهی جز تکیه بر جوانان انقلابی پرشور برای پیشرفت همه جانبه کشور نداریم

امام جمعه موقت تبریز گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، هر زمان که کار به دست جوانان انقلابی پرشور سپرده شده، امورات بهتر انجام شده است، از این‌رو راهی جز تکیه بر جوانان انقلابی پرشور برای پیشرفت همه جانبه کشور نداریم.

امام جمعه موقت تبریز گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، هر زمان که کار به دست جوانان انقلابی پرشور سپرده شده، امورات بهتر انجام شده است، از این‌رو راهی جز تکیه بر جوانان انقلابی پرشور برای پیشرفت همه جانبه کشور نداریم.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در پی سرنگونی پهباد جاسوسی توسط ایران، آمریکایی‌ها نتوانستند کاری کنند و حتی بابت هدف قرار ندادن هواپیمایی دارای سرنشین تشکر هم کردند، از این‌رو انگلیس که شاهد ترک مذبوحانه صحنه توسط برادران آمریکایی خود بود، خواست تا با توقیف نفتکش ایرانی، تحرکی نشان دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند که در هر زمان و مکان نیروهای مومن جواب آنان را خواهند داد؛ این جمله روزگارشان را سیاه کرد و اکنون نه شب دارند و نه روز.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه‌ سراسر کشور، اظهار کرد: ایشان در این دیدار مطالب مهمی فرمودند و تاکید داشتند که باید به همه جریان‌هایی که به نفع کشور کار می‌کنند، روی خوش نشان داد اما جهت گیری باید به سوی نیروهای انقلابی باشد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنانش به صحبت‌های سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با المنار اشاره کرد و افزود: سید حسن نصرالله در این گفت‌وگو تاکید کردند که نه تنها فرزندانمان بلکه خودمان در بیت‌المقدس نماز خواهیم خواند و چند سال طول نمی‌کشد تا شاهد نابودی اسراییل باشیم، این مواضع، الهام گرفته از منویات مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه به صحبت‌های سیدحسن نصرالله در مورد عواقب وقوع جنگ بین آمریکا و ایران اشاره کرد و افزود: عربستان به این نکته توجه کند که اگر می‌خواهد گور خود را بکند هر قدر می‌تواند آمریکا را علیه ایران تحریک کند، اما آگاه باشند که اگر جنگی رخ دهد، یک قطره نفت از خلیج فارس خارج نخواهد شد، از این‌رو خصومت‌ با ایران را کنار گذاشته و نفع خود را درنظر بگیرد.

وی در ادامه به بیستمین سالروز تاسیس صنعت و معدن در استان اشاره کرد و گفت: صحبت‌های متفاوتی در این جلسه مطرح شد که امید است مشکلات صنعت و معدن استان حل شود.

وی افزود: در تصاویر و فیلم‌های جشن نیز کیک بزرگی به چشم می‌خورد که امید است نتایج چنین همایش‌هایی فقط کیک خوردن نباشد و توسعه صنعت و تجارت استان را در پی داشته باشد.

مطهری اصل با اشاره به آیه‌ای شریفه از قرآن کریم در مورد صنعت زره، گفت: خداوند معلم صنعت است و هرچه بشر می‌سازد در نتیجه عنایت خداوند متعال است و حضرت علی(ع) در رابطه با اهمیت صنعت و تجارت سخنان مهمی خطاب به مالک اشتر ایراد کرده‌اند.

وی افزود: امروز اهمیت صنعت فراتر از حوزه کشاورزی بوده و دولتمردان باید به مشکلات صنعت رسیدگی کنند، البته به نظر می‌رسد که اخیرا توجه زیاد شده و دولتمردان بعد از نتایج برجام، توجه خود را به داخل زیاد کرده‌اند؛ از این‌رو توجه به صنعت و به ویژه صنعت‌گران جوان دارای علم و نشاط باید بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز ثبت نام از خواهران طلبه اشاره کرد و گفت: در آذربایجان شرقی بیش از دو هزار خواهر طلبه در حوزه تعلیم معارف دینی مشغول هستند.


نوشته شده در   جمعه 28 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode