ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 تير 1398     |     کد : 188639

خبری از شهر زیرزمینی در تبریز نیست

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به یافته‎های باستان شناسان در خصوص ابنیه کشف شده طی هفته گذشته در منطقه والمان تبریز اظهار کرد:

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به یافته‎های باستان شناسان در خصوص ابنیه کشف شده طی هفته گذشته در منطقه والمان تبریز اظهار کرد: طبق مستندات تاریخی، این منطقه در دوره صفویه بیابان بوده و دروازه‌های تبریز تا ارک ادامه داشته‌اند، این ابنیه نیز محل عبور فاضلاب بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در حاشیه بازدید میدانی خبرنگاران از پروژه والمان و ابنیه کشف شده طی حفاری‎های این پروژه اظهار کرد: 95 درصد از ابنیه‌ای که به هنگام حفاری پروژه والمان کشف شده، از بین رفته است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این بنا ارزش نگهداری ندارد، اما حساسیت مردمی باعث شد تا با چشم پوشی از ابراز نظر مدیریتی، از نظر کارشناسان باستان شناسی و معماری نیز در این خصوص استفاده شود.

وی متذکر شد: پس از گذشت حدود یک هفته تیمی متشکل از این کارشناسان کاوش‌ها را آغاز و نقشه‎های قدیمی را بررسی کردند و بر اساس اطلاعات سازمان میراث فرهنگی به این نتیجه رسیدیم که تکلیف این پروژه باید روشن شود.
 
آبدار تاکید کرد: برخی با انتشار مطالبی مبنی بر کشف شهرک زیر زمینی به هنگام حفاری پروژه والمان، جو را  ملتهب و ادعا می‎کنند که میراث فرهنگی متعصب نیست، در حالیکه ما نسبت به مسایل میراث فرهنگی، تاریخ و تمدن خودمان متعصب هستیم.

وی ادامه داد: پروانه این پروژه مشارکتی از سال 92 توسط شهرداری منطقه چهار صادر شده و این پروژه از ابتدای چهار راه شریعتی آغاز شده و تا محله برق لامع ادامه دارد.

وی گفت: عملیات عمرانی پروژه والمان در محل کشف ابنیه تاریخی  به دلیل عدم نیاز به حفظ این ابنیه ادامه می‌یابد ولی ادامه عملیات در مابقی مناطق این پروژه متوقف شده و به بعد از بررسی‌ها، باستان‎ سنجی‎ مسیر پروژه، صدور مجوز توسط اداره کل میراث فرهنگی استان و حضور ناظر این اداره کل در محل موکول می‎شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode