ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 تير 1398     |     کد : 188585

در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

دولت آمریکا تحت فشار است/ ضرورت ساماندهی دستفروشان تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا تحت فشار است، گفت: گفتمان نه جنگ و نه مذاکره رهبر انقلاب، آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا تحت فشار است، گفت: گفتمان نه جنگ و نه مذاکره رهبر انقلاب، آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و پرتعداد مردم ولایی و نمازگزار تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد، ادامه داد: می‌توان در قبال فشارهای آمریکا به حل معضلات اقتصادی رفت چراکه با مذاکره وضعیت ایران بهتر از این نمی‌شود و باید خودمان به مسئله اقتصادی و معیشت مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت گفت: امام رضا (ع) معروف به امام رئوف هستند چرا که ایشان حتی با دشمنان و دوستان بدخواه هم با رأفت برخورد می‌کردند.

وی ادامه داد: با رأفت و مهربانی همه مشکلات مرتفع می‌شود. دوستی محمد (ص) و آل محمد (ص) بدون رعایت حق الناس کارساز نخواهد شد.

آل هاشم افزود: شهادت طلبه شهید محمدجواد فرهنگی مقابل دانشگاه تبریز در فتنه ۷۸ به قدری مهم بود که رهبر معظم انقلاب پیامی صادر کردند.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به افزایش مصرف انرژی در کشورمان بر ضرورت کاهش و مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: شدت مصرف انرژی از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد در کشورهای دنیا کاهش یافته اما در ایران از همان سال ۵۰ درصد افزایش داشته است، بیاییم در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم.

وی در خصوص هفته بهزیستی نیز گفت: از زحمات مسئولان بهزیستی و تأمین اجتماعی تشکر می‌کنیم اما انتظار است به معلولین و بی سرپرست‌ها، بازنشستگان و بیماران خدمت بیشتری ارائه شود.

وی سپس با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: طرح کشف حجاب در زمان رضاخان موجب تحصن مردم در مسجد گوهرشاد شد که توسط عمال رضاخان به خاک و خون کشیده شدند.

حجاب برخواسته از اعتقادات و باورهای درونی است

آل هاشم ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی برای ترویج حجاب و عفاف و تحکیم بنیان خانواده توسط مردم و دستگاه‌های مختلف است که نیازمند برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب برخواسته از اعتقادات و باورهای درونی بوده و میوه عفاف است، گفت: در مورد حجاب تبیین صحیح و برنامه ریزی جامع صورت نگرفته و الگوهای مناسب معرفی نشده که اینها ضعف است.

وی سپس در خصوص طرح جمع آوری دستفروشان توسط شهرداری تبریز نیز گفت: حدود یک سال و نیم قبل به شهرداری در مورد دستفروشی ها تذکر دادیم تا ساماندهی انجام شود تا آنها هم امرار معاش کنند اما توجه نکردند، از شهرداری گله مندم.

آل هاشم گفت: کسی حق سد معبر ندارد و دستفروش ها هم نباید منجر به آزار بازاریان شوند. شهرداری هر چه سریع‌تر برای ساماندهی دستفروش ها تدبیر کنند تا هم سد معبر نشود و هم بازاریان متضرر نشوند.

وی گفت: سال قبل در جلسه شورای فرهنگی به شهردار هم تذکر دادم ولی بی توجه بود. هیچکس نمی‌تواند سد معبر ایجاد کند و به مغازه‌ها آسیب برساند. کار نباید به این مرحله می‌رسید، مسئولان شهرداری تدبیری بیاندیشند.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: دست فروشان نان آور خانواده هستند باید به مشکلاتشان رسیدگی شود.

مردم در انتخابات مجلس با دقت به کاندیداهای اصلح رای دهند

وی سپس در خصوص شورای نگهبان نیز گفت: با گذشت فعالیت ۳۹ ساله شورای نگهبان، شاهد برکات آن بودیم. این شورا به عنوان یکی از ارکان نظام، حافظ جمهوریت و قانون اساسی است.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در اسفند ماه امسال بر ضرورت انتخاب کاندیداهای اصلح تاکید داشت و افزود: نمایندگان مجلس علی رغم اینکه هر یک از حوزه انتخابیه خود انتخاب می‌شوند، اما نماینده کل کشور هستند و باید به همه مردم پاسخگو باشند، پس باید در انتخاب نماینده مجلس دقت کنیم.

وی گفت: امارات در یمن علیه مردم یمن میلیاردها دلار هزینه خرج می‌کند. امارات در حال خروج از باتلاق یمن است.

عدم همراهی امارات با آل سعود

آل هاشم همچنین در این خصوص گفت: حمله انصارالله به فرودگاه‌های عربستان دلیل عدم همراهی امارات با آل سعود است.

وی سپس در خصوص تحرک‌های اخیر آمریکا نیز گفت: راهکار مقابله با اقدامات آمریکا ایستادگی در برابر زیاده خواهی آنان است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه نیز اظهار داشت: رسیدگی به معیشت مردم وظیفه اصلی دولت است. دولتمردان اعلام می‌کنند باید به مردم امید داد اما باید اقدام عملی نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان برای کاهش مشکلات تلاش کنند، گفت: دولت مرتب اعلام می‌کند باید به مردم امید داد، این خوب است اما باید کنار امید دادن به مردم، اقدامات عملی موثر هم صورت پذیرد و با رفع مشکلات اقتصادی، مقابل راهبردهای آمریکا ایستادگی کرد.


نوشته شده در   جمعه 21 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode