ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 تير 1398     |     کد : 188584

۱۰ شرط موفقیت کارآفرینان جوان

اگر به عنوان کارآفرینی جوان، کسب‌وکار خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، حتما می‌دانید وارد جریان پرتلاطمی شده‌اید. در این مسیر، فراز و فرود‌های زیادی در انتظارتان خواهد بود که باید بتوانید با درایت کافی از آن‌ها عبور کنید.


اگر به عنوان کارآفرینی جوان، کسب‌وکار خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، حتما می‌دانید وارد جریان پرتلاطمی شده‌اید. در این مسیر، فراز و فرود‌های زیادی در انتظارتان خواهد بود که باید بتوانید با درایت کافی از آن‌ها عبور کنید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما شاید مهم‌ترین چالشی که هر کارآفرین جوان و کم‌سن و سالی با آن روبه‌رو خواهد شد، به دست آوردن اعتبار کافی در میان افراد باتجربه‌تر و پخته‌تر در حوزه کسب‌وکارتان است.

در عین حال که باید با فروتنی به دنبال یادگرفتن فوت کوزه‌گری از خبره‌های حوزه کسب‌وکارتان باشید، نباید اجازه دهید سن‌وسالتان روی برقراری ارتباط و مذاکرات با افراد باتجربه‌تر سایه بیندازد و شما را جدی نگیرند. در ادامه ده نکته کلیدی از نگاه کارآفرینان موفق و مطرح دنیا خواهیم پرداخت تا ضمن حفظ احترام افراد باتجربه، جایگاه خود را به عنوان عضوی از زیست‌بوم کسب‌وکار مستحکم کنید.

۱. خودتان را جدی بگیرید

اولین قدم برای این که دیگران شما را به عنوان یک راهبر یا مدیر جدی بگیرند، این است که پیش از هرکس خودتان خود را باور کنید و جدی بگیرید. به عنوان یک کارآفرین باید نقاط قوت و ارزش افزوده‌ای را که نسبت به سایرین دارید، به‌خوبی بشناسید.

منظور از ارزش افزوده ویژگی منحصر به فردی است که شما و کسب‌وکارتان را از دیگران مجزا می‌کند. زمانی که از ارزش و توانمندی‌هایتان آگاه باشید، دیگر در پی اثبات خودتان به دیگران نخواهید بود و درعوض بهترین‌های خودتان را بروز می‌دهید. اگر احساس می‌کنید با وجود توانمندی‌های بسیار زیادی که دارید همچنان شما را جدی نمی‌گیرند، باید کمی عمیق‌تر شرایط را بررسی کنید. قطعا نکات دیگری فراتر از سن‌وسالتان موجب شده آن‌گونه که باید رویتان حساب نکنند.

۲. بدانید چه آورده‌ای دارید

این مورد به دلیل قانون نانوشته‌ای که کارآفرینان جوان حتما کم‌تجربه و ناکارآمد هستند، مطرح می‌شود. به صورت دقیق توانمندی‌ها و آورده خود را در کسب‌وکارتان مشخص کنید. این آورده می‌تواند شامل توانایی بالای شما در حل مساله، سرعت بالای پردازش اطلاعات و پیدا کردن مشکلات کار پیش از هر فرد دیگری باشد یا این که می‌توانید سوال‌هایی بپرسید که باعث شود افراد جور دیگری به مسائل نگاه کنند. اگر نقطه اتکای شما فقط تحصیلات دانشگاهی و مدارک تحصیلی‌تان باشد، الزاما نمی‌توانید افراد باتجربه را تحت‌تأثیر خودتان قرار دهید. باید پذیرفت که بسیاری از افراد معتقدند که حدفاصلی بین دانش و عمل وجود دارد!

به طور قطع دوست ندارید خود را در بحثی گرفتار کنید که طرف مقابل در پی اثبات این است که دانش و اطلاعات‌تان خیلی با واقعیت‌های دنیای کسب‌وکار فاصله دارد؛ بنابراین سعی کنید برای اثبات کارآمدی‌تان روی مواردی تکیه کنید که در دسته توانمندی‌های شخصی‌تان قرار می‌گیرد.

برای عبور از این چالش سعی کنید خدمات یا محصول‌تان را با کمک مهارت‌های جدید و به‌روزی که در زمینه فناوری دارید، به شکل منحصر به فرد و نوآورانه‌ای ارائه دهید. به‌کارگیری مهارت‌هایتان یکی از ابزار‌های مهم برای اثبات مستعد بودن خواهد بود. سعی کنید عملکردتان به گونه‌ای باشد که حس اعتماد مشتریان را جلب کند تا آن‌ها بتوانند با خیال راحت‌تری کارشان را به کارآفرین جوان و تازه نفس بسپارند.

۳. مهارت گوش‌کردن‌تان را تقویت کنید

در گزارش‌هایی که در مورد خصوصیت مدیران موفق و کلید‌های طلایی کارآفرینان حرفه‌ای در همین صفحه منتشر کرده‌ایم، مهارت خوب گوش‌دادن به صحبت‌های دیگران همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد مدیریتی مطرح شده است. اهمیت این موضوع در خصوص کارآفرینان جوان دوچندان خواهد بود.

منش و رفتار کارآفرین جوان است که باعث می‌شود دیگران او را جدی بگیرند و به عنوان راهبر بپذیرند. مهارت خوب گوش‌کردن به صحبت‌های دیگران از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی است که نشان‌دهنده رفتار سنجیده‌تان خواهد بود. زمانی که در حال گوش سپردن به صحبت‌های فردی هستید، به واژه‌هایی که استفاده می‌کند و حتی نوع زبان بدنش دقت کنید. برای حرف افراد ارزش قائل باشید، با حوصله گوش کنید و پذیرای صحبت‌ها باشید.

۴. اجازه دهید نتایج کارتان گواه توانمندی‌تان باشد

به جای این که زمان خود را برای قانع‌کردن افرادی که قبول‌تان ندارند صرف کنید، بگذارید نتایج عملکردتان دانش و توانمندی‌هایتان را اثبات کند. صدای عمل بلندتر از کلمات است! این‌که فقط سخنور خوبی باشید و با صحبت‌هایتان دیگران را مجذوب ایده‌هایتان کنید به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد. همه به دنبال عملکرد هستند و تا زمانی که نتوانید به ایده مهیج‌تان جامه عمل بپوشانید، هیچ‌کس به آن توجهی نشان نخواهد داد. برای نمایش نتایج عملکردتان می‌توانید از مواردی مانند انتشار فراز و فرود‌های مسیر کسب‌وکارتان در فضای مجازی استفاده کنید. همچنین می‌توانید در رویداد‌ها و جشنواره‌هایی که کسب‌وکار‌ها را داوری می‌کنند و جوایزی به کسب‌وکار‌های برتر می‌دهند شرکت کرده و از این طریق صلاحیت خود را اثبات کنید. حتی اگر با بزرگانی در حوزه کسب‌وکارتان آشنا هستید، می‌توانید با گرفتن اعتبارنامه‌ای از آن‌ها به کسب‌کارتان اعتبار دهید.

۵. نحوه تعاملتان با دیگران را تنظیم کنید

سعی نکنید خودتان را به همه اثبات کنید، زیرا نیازی به کار ندارید! در عوض نوع تعاملتان را با دیگران متناسب با نوع شخصیت و روحیات هر فرد تنظیم و به نحوی تعامل کنید که حس می‌کنید باعث ایجاد حس اطمینان خاطر خواهد شد. برخی افراد نیاز به مدارک مکتوب و تحلیل‌های آماری دارند، برخی نیاز دارند نتیجه موفقیت‌آمیز کار را ببینند، برخی با دانستن دورنمای ذهنی‌تان اطمینان خاطر پیدا می‌کنند و برخی دیگر فقط به این نیاز دارند که حس کنند می‌توانند به شما اعتماد کنند.

هوشمندی شما کمک می‌کند در هر شرایطی و در رویارویی با هر فرد یا نهادی به چه شکلی کسب‌وکارتان را ارائه دهید که بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد.

۶. از گفتن «نمی‌دانم» نترسید

گاهی اوقات با خودمان فکر می‌کنیم اگر ژست افراد همه‌چیزدان را به خود بگیریم باعث افزایش اعتبارمان در میان سایرین خواهد شد، اما در اصل هیچ‌کس نیست که واقعا همه چیز را بداند!

اگر به راحتی بگویید نمی‌دانم و این جمله را با گفتن «بهترین راه‌حل را برایش جست‌وجو می‌کنم و نتیجه را در میان خواهم گذاشت» تکمیل کنید، اعتبارتان را بسیار بیشتر افزایش خواهد داد. این که در مواردی که اطلاع دقیقی ندارید به راحتی بگویید نمی‌دانید موجب می‌شود هر زمانی که در مورد موضوعی تخصصی صحبت کنید افراد مطمئن باشند که صحبت‌هایتان کاملا فکر شده و بر اساس دانش و اطلاعات است.

۷. از مربی‌های کسب‌وکار کمک بگیرید

یکی از بهترین روش‌هایی که بتوانید جایگاه خود را به عنوان کارآفرینی جوان محکم کنید و جدی گرفته شوید، گوش کردن به توصیه‌های یک مربی کسب‌وکار با تجربه است. در سنین جوانی افراد پر از شور و هیجان برای تکان دادن دنیا هستند، اما اگر واقعا به دنبال موفقیت هستید باید دست از خیال‌پردازی‌های غیرعملی بردارید و به دنبال آموختن و کسب تجربه از افراد خبره باشید. اگر بتوانید با کمک تجربیات فرد ماهری با خیال راحت از پیچ‌وخم‌های مسیر بگذرید، سرعت پیشرفت و توسعه کسب‌وکارتان افزایش می‌یابد و اعتبار کاری‌تان نیز ارتقا خواهد یافت.

۸. انتقادپذیر باشید

یکی از سریع‌ترین روش‌هایی که افراد را قانع می‌کند شما راهبر و مدیر واقعی هستید، توانایی پذیرفتن انتقادات سازنده و به‌کارگیری راه‌حل‌های پیشنهادی است. در مقابل این موضوع یکی از بارزترین ویژگی‌های مدیر تازه‌کار و ناوارد نیز مقابله‌کردن و نپذیرفتن پیشنهادات و انتقادات سازنده است. شاید فکر کنید اگر نظرات دیگران را به کار ببرید به این معنا خواهد بود که خودتان از کارتان سر در نمی‌آورید و چیزی بلد نیستید. اما این تصور اشتباه و رایجی بین کارآفرینان جوان است! افراد باهوش هیچ‌گاه خود را به دانش و نحوه تفکرشان محدود نمی‌کنند بلکه همواره در کمین جذب بهترین فکر‌ها و ایده‌هایی هستند که در طول روز با آن‌ها مواجه می‌شوند.

۹. پرسش‌های چالش برانگیز مطرح کنید

عملکرد ماهرانه و داشتن تفکر نقادانه صرفا براساس دانستن و اطلاعات بسیار بالا به دست نمی‌آید، بلکه باید ذهن پرسشگری داشته باشید و به دنبال پاسخ برای این پرسش‌ها باشید. اما پرسش‌های اساسی چه ویژگی‌هایی باید داشته
باشد؟ هر سوالی که باعث درگیر شدن فکر، بروز ایده‌های خلاقانه و ایجاد انگیزه برای یادگیری بیشتر چه در خودتان و چه در دیگران شود، پرسشی اثرگذار خواهد بود. سوالات کنجکاوانه برای تکمیل اهدافی که در سر دارید، مطرح کنید. سوال پرسیدن علاوه بر روشن‌کردن نقاط چالش‌برانگیز کار، به یافتن بهترین راه‌حل‌ها و تصمیم‌گیری‌ها کمک خواهد کرد.

۱۰. اهل تفکر و عمل همزمان باشید

روزنامه جام‌جم : دیگران زمانی که بدانند شما قدرت فکر بالایی دارید و می‌توانید از این توانایی ذهنی به بهترین شکل در کارتان استفاده کنید، فارغ از سن و سالی که دارید برایتان احترام قائل خواهند شد؛ بنابراین تلاش کنید از قدرت فکرتان به خوبی استفاده کنید. حوزه کسب‌وکارتان را به خوبی بشناسید، با اجزای آن ارتباطات گسترده‌ای ایجاد کنید، بدانید بازار هدف‌تان چیست، مشتریان را بشناسید و بهترین نوع ارائه برای محصول‌تان را بیابید. عملکردتان را نیز با به‌کارگیری منطقی‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌حل‌هایی که با تفکر یا پیشنهادات و بازخورد‌های دیگران به دست می‌آورید، روز به روز ارتقا دهید. این که بتوانید نشان دهید پشت هر تصمیم به ظاهر کوچکی فکر و بررسی‌های زیادی بوده، موجب می‌شود دیگران راحت‌تر به شما اعتماد کنند و بدانند قرار نیست با فردی خیال‌پرداز و بی‌فکر طرف حساب باشند. ​​​​​​​
منبع: Forb

 


نوشته شده در   جمعه 21 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode