ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 تير 1398     |     کد : 188579

در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب تبریز عنوان شد؛

ضعف در معرفی الگوهای مناسب فرهنگی/ عفاف ریشه حجاب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضعف در معرفی الگوهای مناسب فرهنگی گفت: تلاش کنیم در حفظ حجاب به وظیفه دینی خود عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضعف در معرفی الگوهای مناسب فرهنگی گفت: تلاش کنیم در حفظ حجاب به وظیفه دینی خود عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز پنج شنبه در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب تبریز اظهار داشت: پیام این تجمع برای دشمنان است که هر چه به عقاید ما هجمه وارد کنند ما از ارزش ها دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب است.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: تلاش کنیم در حفظ حجاب به وظیفه دینی خود عمل کنیم حفظ حجاب، اطلاعت خداوند است و اطاعت از او تکلیف هر مسلمانی است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی به موضوع حجاب توجه زیادی شده و کارهای فرهنگی زیادی صورت گرفته است ولی اخیراً بی توجهی ها صورت گرفته است که بد حجابی در جامعه ترویج شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ تساهل و تسامح از طریق رسانه های غربی و در کشور تبلیغ شده است، ادامه داد: ضعف در معرفی الگوهای مناسب توسط دستگاه های فرهنگی دیده می شود.

آل هاشم افزود: جنگ گسترده دشمن جهت هجمه گسترده به بنیان های خانواده است.

وی گفت: اقدام رئیس قوه قضاییه در دستور به نپوشاندن اجباری چادر به متهمان زن قابل تقدیر است، حجاب زنان نباید زیر سوال برود.

وی ادامه داد: بازیگرانی که پوشش مناسبی در زندگی خود ندارند را نباید در نقش زنان چادری استفاده کرد چرا که این بار روانی منفی بر زنان چادری دارد و توهین به ساحت حجاب است.

وی با تشریح عوامل کم توجهی به حجاب در جامعه، ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلام، نبود برنامه ریزی جامع و هماهنگ، ترویج فرهنگ تساهل و تسامح، ضعف در معرفی الگوهای مناسب در زمینه حجاب و جنگ نرم گسترده دشمن را از مهمترین این عوامل ذکر کرد.

وی افزود: بانوان با حفظ حجاب می توانند اطاعت از پروردگار را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند.

آل هاشم تاکید کرد: حجاب امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: این واجب الهی حقی است که بر بندگان نهاده شده و حکمت حجاب سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان خداست.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 20 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode