ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 تير 1398     |     کد : 188568

3855 آذربایجانی حاجی می شوند

مديرکل حج و زيارت آذربايجان شرقي گفت: 3 هزار و 855 نفر از حجاج استان امسال به سرزمين وحي اعزام مي شوند.

 مديرکل حج و زيارت آذربايجان شرقي گفت: 3 هزار و 855 نفر از حجاج استان امسال به سرزمين وحي اعزام مي شوند.

امیر روحی  در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: امسال برای حضور در حج واجب 3 هزار و 855 نفر از آذربایجان شرقی در قالب 27 کاروان زائر به عربستان اعزام خواهند شد.

وی از احتمال افزایش این آمار خبر داد و افزود: رایزنی های لازم با حج و زیارت کشور برای اضافه شدن 2 کاروان با ظرفیت 200 تا 250 نفر به تعداد زائران اعزامی آذربایجان شرقی صورت گرفته که درصورت مهیا شدن امکانات لازم از جمله بحث هتل در عربستان شاهد افزایش آمار یاد شده خواهیم بود.

روحی اضافه کرد: انتقال حجاج از تبریز به عربستان از 3 مرداد شروع و تا 9 مرداد ادامه خواهد داشت و همه زائران آذربایجان شرقی مدینه قبل می باشند و از مدینه به مکه اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی بعداز استان های مشهد، اصفهان، تهران و مازندان با اختصاص نزدیک به 4.5 درصد حجاج اعزامی کشور به خود، پنجمین استان از نظر تعداد حجاج عزامی امسال محسوب می شود گفت: سال گذشته 3 هزار و 280 زائر از استان به سرزمین وحی اعزام شده بودند که تعداد حجاح امسال در مقایسه با سال گذشته از رشد 34 درصدی برخوردار بوده است.

این مقام استانی در حوزه حج و زیارت میانگین سنی حجاج اعزامی استان به سرزمین وحی را 61 سال اعلام کرد و تصرریح کرد: همه افرادی که تا بهمن 85 اقدام به ثبت نام کرده اند جزء واجدین شرایط اعزام امسال قرار دارند.

وی همچنین از اعزام حجاج استان اردبیل از تبریز خبر داد و اظهار داشت: امسال اعزام 700 نفر از حجاج استان اردبیل از تبریز به عربستان اتفاق خواهد افتاد که این حجاج نیز همگی مدینه بعد می باشند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی درباره ارزی اختصاص به حاجیان امسال گفت: براساس تصمیمات کلان کشوری 200 دلار ارز برای هر اعزامی با نرخ 127 هزار 900 ریال اختصاص یافته که حجاج می توانند با مراجعه به بانک ملی و ارائه کد ملی نسبت به دریافت این مقدار ارز اقدام کنند.

روحی یادآور شد: تمام امکانات رفاهی و مورد نیاز اعم از سرویس های ایاب و ذهاب، خورد و خوراک، اسکان و ... برای حجاج کشور پیش بینی شده و افرادی که به حج امسال مشرف می شوند نیاز به هزینه و دریافت ارز بیشتر ندارند و رقم اختصاصی نیز رقم معقول و حتی زیادی است.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 19 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode