ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 تير 1398     |     کد : 188466

رد چند شایعه رایج درباره توماس ادیسون

وقتی نام توماس ادیسون مطرح می شود ذهن بسیاری از ما به سمت برخی کلیشه ها می رود.اما به نظر می رسد فارغ از مهم بودن نقش ادیوسن در ورود برق به خانه ها، او از کلیشه های مهمی که در موردش مطرح می شود فاصله ای بسیار دارد.

وقتی نام توماس ادیسون مطرح می شود ذهن بسیاری از ما به سمت برخی کلیشه ها می رود.اما به نظر می رسد فارغ از مهم بودن نقش ادیوسن در ورود برق به خانه ها، او از کلیشه های مهمی که در موردش مطرح می شود فاصله ای بسیار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :وقتی نام توماس ادیسون مطرح می شود ذهن بسیاری از ما به سمت برخی کلیشه ها می رود.اما به نظر می رسد فارغ از مهم بودن نقش ادیوسن در ورود برق به خانه ها، او از کلیشه های مهمی که در موردش مطرح می شود فاصله ای بسیار دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، توماس ادیسون به اندازه ای که مردم تصور می کردند خلاق نبوده است. او یک گروه یا به عبارتی تیم حرفه ای را در کنار خود داشت که در مواقع لزوم به جای او فکر می کردند. البته این به این معنا نیست که توماس ادیسون فاقد خلاقیت بود، اما به آن اندازه که به نظر می رسد خلاقیت افسانه ای نداشته است.

در بسیاری از کتب علمی اشاره شده که توماس ادیسون مخترع لامپ است و این موضوع را می توان یکی از بدترین شایعات در مورد او دانست. توماس ادیسون جوان مخترع لامپ نبود، درواقع در اواخر دهه 1800، چراغ های الکتریکی وجود داشت و لامپ رشته ای نیز نقشی پررنگ در زندگی مردم ایفا می کرد اما این لامپ و نور هیچگاه وارد زندگی شخصی مردم نشده بود.

آنچه ادیسون واقعا انجام داد، کشف بهترین مواد برای تولید رشته ها بود. ادیسون و تیمش بیش از 6 هزارماده را امتحان کردند تا به لامپ های امروزی برسند. بر این اساس او مخترع لامپ نبود بلکه با اختراع برترین لامپ، لامپ را در سراسر جهان عمومیت داد.


یک ادعای کاذب دیگر این است که گفته می شود ادیسون هرگز به مدرسه نرفته است. البته شاید هدف از این دروغ اسطوره سازی و یا نشان دادن هوش بالای وی است اما اینطور نیست. ادیسون سه سال تحصیل آکادمیک را با موفقیت پشت سر گذاشت.یک شایعه دیگر این است که گفته می شود ادیسون سه ساعت در بیست و چهار ساعت می خوابید که این موضوع نیز اغراق آمیز است. درواقع ادیسون مثل همه آدم های عادی می خوابید اما بسیار سحرخیز بود.


نوشته شده در   دوشنبه 10 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode