ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 تير 1398     |     کد : 188464

سیمای سید شهیدان انقلاب در نگاه یاران

شهید بهشتی استراتژيست انقلاب بود و سيره و انديشه اين شهيد مظلوم ناشی از ايدئولوژی اسلام بود، او از تبار ابوذر و عمار بود كه در راه اسلام شهيد شد، امروز همه ملت ايران و ياران از وی به‌عنوان سيدالشهدای انقلاب اسلامی ياد می‌كنند.

 شهید بهشتی استراتژيست انقلاب بود و سيره و انديشه اين شهيد مظلوم ناشی از ايدئولوژی اسلام بود، او از تبار ابوذر و عمار بود كه در راه اسلام شهيد شد، امروز همه ملت ايران و ياران از وی به‌عنوان سيدالشهدای انقلاب اسلامی ياد می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، 38 سال از شهادت آیت‌الله بهشتی به همراه 72 تن از یاران او می گذرد، اما بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب نسل امروز می‌خواهند بدانند، چرا عوامل گروهک تروریستی منافقین در 7 تیر ماه 1360، شهید بهشتی و برخی از مسوولان نظام را ترور کردند.                    

برای رسیدن به این حقیقت که دشمنان انقلاب و به ویژه منافقین کوردل؛ چرا آیت‌اللّه دکتر بهشتی و یاران وی را ترور کردند، فقط کافی است نگاهی گذرا به سخنان یاران و حتی دشمنان انقلاب بپردازیم.

بهشتی مظلوم زیست و ...

نام آیت‌الله شهید‌بهشتی برای مردم ایران آشناست. مجاهدت‌های این شهید بزرگوار طی سالیان متمادی برای به ‌ثمررساندن نهضت اسلامی و تلاش‌های بی‌وقفه در جهت تحکیم نظام جمهوری اسلامی در ایران مشهود و مشهور است.

به بیان دیگر شهید بهشتی از همان اوایل انقلاب و سال های غربت، امام راحل و یارانش را تنها نگذاشتند و در راه پیروزی انقلاب و اعتلای این مرز و بوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و در این راه هم جان خویش را نثارکردند.

به یقیین این شهید راه اسلام، گوهری گرانقدری بودکه دشمنان چشم دیدن آن را نداشتند و با وحشیانه ترین راه این شهید را از ما گرفتند.

بهشتی از تبار ابوذر و عمار بود

دکتر بهشتی استراتژیست انقلاب بود و سیره و اندیشه این شهید مظلوم ناشی از ایدئولوژی اسلام بود، او از تبار ابوذر و عمار بود که در راه اسلام شهید شد که امروز همه ملت ایران و یاران از وی به‌ عنوان سیدالشهدای انقلاب اسلامی یاد می‌کنند.

در حقیقت ملت ایران و همه مردم آزاده و دل آگاه جهان این شهید را با عناوینی همچون‌ شهید مظلوم، یک ملت، پاره تن امام، سیدالشهدای انقلاب اسلامی، داشتن اندیشه پویای اسلامی، مجتهد متفکر، شخصیت کم‎نظیر، یک سرمایه، مبتکر، شخصیت جهانی و انقلابی، مظهر ابتکار، شجاع، فرد مجتهد، متدین، علاقه مند به ملت، اسلام و بدرد بخور برای جامعه، سیاستمداری لایق و... می‎شناسند.

سیمای سید شهیدان انقلاب از منظر یاران

بهشتی خاری بود در چشم دشمنان اسلاماز این روی، بعد ازحادثه هفتم تیرماه ۱۳۶۰و شهادت آیت‌الله بهشتی و همراهان او، امام خمینی(ره) در صبح روز هشتم تیرماه در دیدار اقشار مختلف مردم در‌خصوص شخصیت آیت‌الله بهشتی و ارزش وجودی همه شهدای فاجعه هفتم تیرماه مطالبی بیان فرمودند که در صحیفه امام‌، جلد ۱۴ صفحات ۵۱۸ و ۵۱۹‌ بر اهمیت این مسئله تأکید شده است.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بعد از شهادت دکتر بهشتی در پیامی فرمودند: «این کوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، گروهی را از خلق گرفتند که از خدمتگزاران فعال و صدیق خلق بودند. امام تأکید کردند «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود.»

با این وجود، امام خمینی(ره) همچنین در صبح روز هشتم تیرماه در دیدار اقشار مختلف مردم در‌ خصوص شخصیت آیت‌الله بهشتی و ارزش وجودی همه شهدای فاجعه هفتم تیر در سخنانی تصریح کردند؛ « البته این پیشامد برای همه ملت ما ناگوار بود و یک اشخاصی که برای خدمت‌، خودشان را حاضر کرده بودند و خدمتگزار این کشور بودند، اشخاصی بودند که آن‌قدری‌ که من از آنها می‌شناسم از ابرار بوده‌اند، از اشخاص متعهد بوده‌اند که در رأس آنها مرحوم شهید بهشتی است. ایشان را من بیست سال بیشتر می‌شناختم، مراتب فضل ایشان، مراتب تفکر ایشان، مراتب تعهد ایشان بر من معلوم بود و آنچه که من راجع به ایشان متأثر هستم‌، مظلومیت ایشان در این کشور بود.من او را یک فرد متعهد، مجتهد، متدین، علاقمند به ملت، علاقمند به اسلام و به دردبخور برای جامعه خودمان می‌دانستم.»( صحیفه امام‌، جلد ۱۴ صفحات ۵۱۸ و ۵۱۹)

ناگفته نماند، نام آیت‌الله شهید ‌بهشتی برای مردم ایران و خدمتگزاران این انقلاب و نظام برای همیشه ماندگار خواهد بود، چرا که مجاهدت‌های ایشان طی سالیان متمادی برای به‌ثمر رساندن نهضت اسلامی و تلاش‌های بی‌وقفه در جهت تحکیم نظام جمهوری اسلامی در ایران برای همیشه و در همه حال مشهود و مشهور است.

یکی دیگر از صفات نیک آن عالم ژرف‌اندیش، پذیرفتن حق بود، مقام معظم رهبری در مورد ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی این شهید بزرگوار انقلاب می‌گویند: بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد، به خاطر این‏که در دوران زندگی‌ خود کسی به عمق و والایی شخصیت این مرد پی نبرد.

حضرت آیت‎الله خامنه‎ای، فرمودند،«شهید بهشتی مجموعه‌ای از خصلت‌های پسندیده و نیک بودند و من شخصاً تا به‌حال فردی مثل آقای بهشتی در گذشته و در حال ندیده‌ام. شهادت آقای بهشتی واقعاً مکمل شخصیت ایشان بود و مرگ طبیعی مسلماً برای ایشان ناچیز بود. وقتی آقای بهشتی زنده بودند، از همه توان و ظرفیت خودشان برای اعتلای اسلام استفاده کردند و شهادتشان هم همین‌گونه برای اعتلای اسلام مؤثر بود. به‌طور کلی آقای بهشتی فردی اعجاب‌انگیز بودند و توانایی‌های وافری داشتند. ‌مرحوم بهشتی همچنین بسیار محاسبه‎گر بودند، یعنی جریانات را به تصادفات و اتفاقات واگذار نمی‌کردند. یکی دیگر از خصوصیات ایشان اتکا به نفس بود و یکی دیگر از خصوصیات مدیریت جمعی ابتکار است و شهید‌بهشتی به اعتراف دوستان و دشمنان آدمی بسیار مبتکر بودند».

تواضع و فروتنی از دیگر سیمای اخلاق پسندیده سیدالشهدای انقلاب بود. شهید باهنر در این راستا گفته بود؛ « خصلت‌های ایشان ممتاز بود. ایشان در عین آنکه متانت و ابهتی که داشت به لحاظ آن مقام و شخصیت، حالت تواضع و برخورد بسیار مؤدبانه‌ای پر از احساس و عاطفه همراه با روان‌شناسی اصیل ژرف اسلامی داشتند. جلسات ایشان معمولا همراه با صفا و نشاط بود و صداقت کاملی در قضاوت‌ها و اظهار نظرشان به چشم می‌خورد، اعتماد می‌آورد و اطمینان می‌بخشید».

 

راز هشدار رهبر انقلاب نسبت به خطر جدی تحریف امام خمینی (ره) و دیگر اسوه های انقلاب اسلامی در حرم امام در 14 خرداد 1394 را هم باید در همین جا جست. « آنچه امروز به شما عرض میکنم تحت عنوان «تحریف شخصیّت امام» است. آیا شخصیّت‌ها هم قابل تحریفند؟ معمولاً عنوان تحریف را و اصطلاح تحریف را درباره‌ی تحریف متون به کار میبریم؛ آیا شخصیّت‌ها را هم میشود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ی اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است ... وگفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد.» ( مقام معظم رهبری 14/3/94)

نگارنده: موسی کاظم زاده


نوشته شده در   يکشنبه 9 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode