ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 تير 1398     |     کد : 188373

به بهانه سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

پیشرو بودن سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی پیشرو بوده و با بکار گیری نیروهای خلاق در هدف جذب حداکثری جوانان و جوابگویی به شبهات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی پیشرو بوده و با بکار گیری نیروهای خلاق در هدف جذب حداکثری جوانان و جوابگویی به شبهات است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گفت: تبلیغ در حوزه دین اسلام، نیازمند پویایی و روزآمد بودن است.

وی افزود: امروز سازمان تبلیغات اسلامی، علاوه بر روش‌های سنتی تبلیغ دین اسلام، فعالیت گسترده‌ای نیز در فضای مجازی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه، احیای مفاهیم دین را یکی از اصلی ترین رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی خواند و ابراز کرد: در حال حاضر شش مدرسه معارف اسلامی در سطح استان، و بیش از ۱۵۰ مدرسه در سطح کشور مشغول ارتقا فرهنگ اسلام ناب هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همچنین با اشاره به گستره وسیع فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی، در خصوص بخش مفاهیم قرآنی این سازمان توضیح داد: دارالقرآن کریم، یکی دیگر از بخش‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی است، که دارالقرآن کریم آذربایجان شرقی در سال گذشته توانست با صعود ۱۰ پله‌ای توانست به دومین دارالقرآن برتر کشور تبدیل شود.

وی در بخش بعدی سخنانش سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از فعال‌ترین دستگاه‌های حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و ابراز کرد: آمارها نشان می‌دهد، که میزان آسیب‌های اجتماعی در روستاهایی که فاقد یک روحانی مستقر هستند، بیش از سایر روستاها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: هم اکنون، روحانیونی در ۱۱۰ روستا مستقر شده و مشغول تبلیغ سنتی اسلام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از مردمی‌ترین نهادهای استان دانست و عنوان کرد: حدود ۵ هزار هیئت مذهبی که دارای مجوز هستند، از مردمی‌ترین و تعاملی ترین نهادهای استان به شمار می‌روند.

وی در بخش بعدی سخنانش در خصوص فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی، توضیح داد: با حضور ریاست جدید، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا قمی در رأس سازمان تبلیغات اسلامی، یک معاونت در این سازمان با عنوان تبلیغ نوین شکل گرفته است؛ که بیشتر به بحث فعالیت سازمان در فضای مجازی می‌پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: حضور سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی، علاوه بر رصد این فضا، به پاسخ هر چه بیشتر به شبهات دینی کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: سامانه تلاوت؛ برای ارتقا مفاهیم قرآنی، سامانه تبیان؛ برای ارتقائ مفاهیم اسلامی، سامانه طوبی ویژه هئیت مذهبی و سامانه سجام (سامانه جامع اطلاع رسانی دینی) از مهم‌ترین نمونه‌های تبلیغات نوین سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ موسسه فرهنگی و تبلیغی در سطح شهر تبریز، عنوان کرد: با توجه به شبیخون‌های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی ایران، نیازمندی جامعه و بخصوص قشر جوان به مقابله با این ناتوی فرهنگی بیش از پیش نمایان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مدارس صدرا با اشاره به جذب یک الی دو کلاس درسی از بین چهار هزار هدایت تحصیلی هر سال توسط مدارس صدرا، توسعه این مدارس را باعث ترویج بیشتر معارف اسلامی در بین جوانان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه به توافق‌های انجام گرفته سازمان با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از هزار و پانصد جلسه گفتمان دینی در سطح مدارس شهر تبریز برگزار شد، که این روند امسال نیز تداوم می‌یابد.

وی در پایان با اشاره به نازل بودن بودجه اختصاصی، آن‌را جوابگوی نیازهای سازمان تبلیغات اسلامی ندانسته و عنوان کرد: بودجه اختصاصی به تبلیغ دین مبین اسلام جوابگوی نیازها نبوده و باید در راستای مقابله با هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی دشمنان، بایستی دولت و مجلس شورای اسلامی بودجه قابل توجهی به سازمان‌های فرهنگی اختصاص دهند.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 2 تير 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode