ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 خرداد 1398     |     کد : 188256

رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد:

اقدامات ضد ایرانی آمریکا، تروریسم اقتصادی و جنگ علنی با یک ملت است

رئیس جمهور حفظ امنیت در منطقه بسیار حساس خلیج فارس، خاورمیانه و جهان را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تلاش ما همواره حراست و حفاظت از صلح و امنیت منطقه بوده و این حساسیت خود را نسبت به امنیت کشورهای همسایه و منطقه، طی سال‌های گذشته در عمل نشان داده‌ایم.

رئیس جمهور حفظ امنیت در منطقه بسیار حساس خلیج فارس، خاورمیانه و جهان را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تلاش ما همواره حراست و حفاظت از صلح و امنیت منطقه بوده و این حساسیت خود را نسبت به امنیت کشورهای همسایه و منطقه، طی سال‌های گذشته در عمل نشان داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر پنجشنبه پیش از ترک تهران برای شرکت در دو نشست مهم کشورهای عضو "شانگهای " و "سیکا" در قرقیزستان و تاجیکستان، به خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: سفر به دو کشور دوست قرقیزستان و تاجیکستان به دعوت رؤسای جمهور این کشورها و برای شرکت در دو اجلاس مهم است. تاجیکستان و قرقیزستان دو کشور مسلمان و از کشورهای آسیای مرکزی هستند که روابط بسیار خوبی با آنها داریم.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری اجلاس شانگهای در قرقیزستان، ادامه داد: این اجلاس بسیار حائز اهمیت است و در آن معمولاً مسائل امنیت منطقه و سایر مسائل مورد علاقه بحث و بررسی می‌شود.

روحانی اظهار داشت: امروز مسأله امنیت چه در منطقه بسیار حساس خلیج فارس، چه در خاورمیانه و چه در کل آسیا و جهان برای ما اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد و تلاش ایران همواره در راستای حراست و حفاظت از صلح و امنیت منطقه بوده است و در طول سال‌های گذشته در عمل نشان داده‌ایم که نسبت به کشورهای همسایه و امنیت کشورهای منطقه تا چه حد حساس هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در اجلاس شانگهای کشورهای مهمی نظیر روسیه و چین هم حضور دارند که روابط دو جانبه ایران با این دو کشور نیز مهم است، خاطرنشان کرد: این دو کشور بسیار مهم از دوستان جمهوری اسلامی ایران هستند؛ علاوه بر این هر دو کشور عضو کشورهای ۱+۴ هستند و در شرایط فعلی ضرورت دارد راجع به مسأله توافق هسته‌ای هم با این دو کشور بحث و گفتگو داشته باشیم.

روحانی تصریح کرد: مردم ما کاملاً آگاه هستند که جمهوری اسلامی ایران به تفاهمات، توافقات و تعهدات بین‌المللی همواره پایبند بوده و در توافق هسته‌ای هم ایران طبق ۱۵ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، به تعهدات خود عمل کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه آمریکا این تعهد را زیر پا گذاشته و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده و دست به جنگ و ترور اقتصادی علیه ملت ایران زده است، گفت: کاری که امروز آمریکا انجام می‌دهد بالاتر از مسأله نقض قطعنامه و تخلف از یک پیمان و معاهده است.

روحانی ادامه داد: اقدامی که آمریکا انجام می‌دهد تروریسم اقتصادی است؛ آمریکا برای اولین بار جنگ را با یک ملت به صورت علنی و آشکار آن هم مخصوصاً با اقشار آسیب‌پذیر جامعه شروع کرده است؛ آمریکایی‌ها امروز جنگ را با میلیون‌ها انسان فهیم و فرهنگی این کشور مخصوصاً طبقات ضعیف آغاز کرده است. البته در این جنگ ملت ما حتماً پیروز خواهد بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: هدف از همه این اجلاس‌ها بحث امنیت و مبارزه با ترور است؛ تروریسم به هر شکل آن از نظر ما محکوم است. تروریسم اقتصادی یکی از اشکال بسیار بد ترور در شرایط امروز جامعه است.

روحانی اظهار امیدواری کرد در گفتگو با دو کشور روسیه و چین که در مذاکرات ۱+۵ بودند و در جمع ۴+۱ هستند هم راجع به این مسأله با هم گفتگو کنیم؛ البته با مسئولان کشورهای میزبان و سایر سران کشورهایی که در این اجلاس ها شرکت می‌کنند نیز ملاقات‌هایی خواهیم داشت.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس «سیکا» در تاجیکستان، افزود: این اجلاس متشکل از کشورهایی است که تعامل و اعتمادسازی را در منطقه آسیا دنبال می‌کنند و این اجلاس هم اهمیت دارد.

روحانی ادامه داد: کشورهای مهمی در این کنفرانس عضو هستند و شرکت می‌کنند و علاوه بر سخنرانی در این دو اجلاس و تبیین نظرات دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران، با سرانی که در این دو اجلاس شرکت می‌کنند، ملاقات‌هایی خواهیم داشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم هم این اجلاس‌ها و تصمیماتی که در آن‌ها گرفته می‌شود و هم ملاقات‌های دوجانبه‌ای که خواهد بود، به نفع منطقه و به نفع ملت بزرگ ایران باشد.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 24 خرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode