ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 خرداد 1398     |     کد : 188190

کاهو موثر برای خون‌سازی و ضعف اعصاب

مسول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه وصنایع غذایی کشور با اشاره به فواید کاهو، گفت: از مهمترین ویتامین‌های گروه B موجود در کاهو می‌توان به اسید فولیک اشاره کرد که در خون‌سازی و بهبود ضعف اعصاب مفید است.

مسول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه وصنایع غذایی کشور با اشاره به فواید کاهو، گفت: از مهمترین ویتامین‌های گروه B موجود در کاهو می‌توان به اسید فولیک اشاره کرد که در خون‌سازی و بهبود ضعف اعصاب مفید است.

مینا کاویانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کاهو یکی از سبزی‌های مفید و اشتهاآور است که اغلب در تهیه سالاد و همراه غذا میل می‌شود، گفت: این سبزی مفید مواد مغذی فراوانی را در خود جای داده که از آن جمله می‌توان به برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین C، پیش ساز ویتامین A (کاروتنوئیدها) ویتامین K، برخی ویتامین‌های گروه B، مانند B1، B2، نیاسین، بیوتین و اسید فولیک اشاره کرد. همچنین این سبزی دارای برخی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است.

وی افزود: کاهو به جهت داشتن آب فراوان و فیبر غذایی در پیشگیری و درمان یبوست مفید بوده و بر اساس تحقیقات فیبر غذایی موجود در کاهو با ایجاد اسیدهای چرب فرار (کوتاه زنجیر) در روده بزرگ می‌تواند در کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مثل انواع سرطان و بیماری‌های قلب و عروق مؤثر باشد.

از مهمترین ویتامینهای گروه B موجود در کاهو می‌توان به اسید فولیک اشاره کرد که در خونسازی و بهبود ضعف اعصاب مفید است. همچنین کاهو به جهت داشتن پیش ساز ویتامین A (کاروتنوئیدها) در تأمین نیاز بدن به ویتامین A و تقویت بینایی نقش دارد.

کاویانی ضمن اشاره به مواد معدنی موجود در کاهو گفت: این سبزی مفید با داشتن مقدار قابل توجهی پتاسیم و منیزیم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مفید است، همچنین در کاهش فشار خون افراد مبتلا به پرفشاری خون نقش دارد. مقادیر مناسب ویتامین C موجود در کاهو نیز نقش مهمی در شادابی پوست، سلامت دندان‌ها و همچنین بهبود زخم ایفا می‌کند.

از خواص دیگر کاهو می‌توان به نقش آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد که مربوط به ویتامین‌های E، ویتامین C و همچنین رنگدانه های آن است و بنظر می‌رسد آنتی اکسیدان‌ها در پیشگیری از برخی بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلب و عروق و سرطان نقش دارند. با توجه به خواص بسیار مفید کاهو گنجاندن این سبزی در برنامه غذایی روزانه جهت ارتقا سلامت توصیه می‌شود.


 


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 18 خرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode