ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 خرداد 1398     |     کد : 188087

آرامش در بلاد اسلامی تنها با حل شدن مسئله قدس/تهدید عفت جامعه با بالا رفتن مهریه‌ها

امام جمعه بناب گفت: روز قدس و مسائل قدس امروز به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام بوده که باید به حساس باشیم.

 امام جمعه بناب گفت: روز قدس و مسائل قدس امروز به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام بوده که باید به حساس باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان همزمان با روز جهانی قدس در خطبه‌های آیین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با اشاره به فلسفه روز قدس اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل رژیم غاصب صهیونیست در منطقه به عنوان ام‌المصائب جهان اسلام است که به عنوان کانون بحران و شیطنت در بلاد اسلامی مطرح است.

وی اذعان کرد: اگر مسئله قدس حل نشود، می‌توان گفت که بلاد اسلامی روی آرامش را به خود نخواهد دید و بنا به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی کشور نامشروع اسرائیل باید از روی زمین برچیده شود.

خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه بحث خطبه‌های هفته قبل نماز جمعه به اهمیت ازدواج در جامعه پرداخت و افزود: اگر ازدواج در سنین طبیعی انجام نشود آسیب‌ها و مشکلات در جامعه افزایش می‌یابد و متأسفانه روزگاری پیش آمده است که خانواده‌ها عمده‌ترین موانع در مسیر ازدواج را به مسائل اقتصادی ربط می‌دهند و نه توجه به ارزش‌های دینی و معنوی!

باقری‌بنابی تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین دغدغه خانواده‌ها به جای دغدغه‌های معنوی بحث مخارج عروسی و تهیه مسکن جوانان است که در اولویت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های اصولی می‌توان بر این مشکلات غالب شد و آنها را به حداقل رساند؛ گفت: باید در ازدواج‌ها تشریفات زائد را کاهش داد و حتی‌الامکان باید سعی شود عروسی‌ها طبق سابق در منازل و بدون تشریفات زائد برگزار شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب سپس با انتقاد از مهریه‌های سنگین در جامعه یادآور شد: بالا رفتن مهریه‌ها عفت جامعه را تهدید می‌کند و تهیه جهیزیه‌های لوکس و تشریفاتی و خرافی روزگار اکثریت جامعه را تیره و تار کرده و شرایط و امکان را برای ازدواج جوانان سخت‌تر کرده است.

باقری‌بنابی از شوراهای اسلامی، ریش سفیدان و معتمدان جامعه خواست با تشریک مساعی و فراهم آوردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان از شعله‌ور شدن آتش ویران‌کننده جلوگیری کنند.

وی همچنین از دولتمردان، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های متصل به دولت خواست با اتخاذ سیاست‌های راهبردی به داد خانواده‌ها برسند؛ چرا که تنها راه مقابله با ترویج فساد و فحشا در جامعه فراهم ساختن زمینه ازدواج آسان در جامعه است.

امام جمعه بناب در ادامه بیان کرد: با وجود اینکه قدم‌هایی در این خصوص برداشته شده است ولی چنین قدم‌هایی برای جمعیت پهناور و پرجوان کشورمان کافی و وافی نیست.

باقری‌بنابی ضمن تقدیر و تشکر از حضور قشرهای مختلف مردم به‌خصوص قشر جوان در طول ایام ماه مبارک رمضان و به‌ویژه شب‌های قدر و حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس از زحمات نیروهای مراکز امنیتی و انتظامی شهرستان به‌خاطر ایجاد امنیت در این ایام و در طول ایام سال تقدیر و تشکر کرد.

برپایه این گزارش، مردم روزه‌دار شهرستان بناب نیز در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس یکصدا با مردم مسلمان جهان با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر فریاد حمایت از آرمان آزادی قدس شریف را سرداده و توطئه‌های آمریکایی، صهیونیستی را با شعارهای«مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و مرگ بر ترامپ» محکوم و آنها را بی‌اثر دانستند.

مردم بناب در راهپیمایی روز جهانی قدس که شعار امسال روز قدس «شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» بود، تأکید کردند که ملت ایران حاضر نیستند با قلدرمنشی و زورگویی‌های آمریکای جنایتکار پای میز مذاکره بنشینند.


نوشته شده در   جمعه 10 خرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode