ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 ارديبهشت 1398     |     کد : 187800

۱۱ واقعیت جالب و خواندنی در مورد اقتصاد چین که شاید نمی دانستید

چین بزرگ ترین صادر کننده محصول در جهان است. کولر تهویه مطبوعی که در خانه دارید به احتمال زیاد در چین ساخته شده، درست مانند کامپیوتر و حتی کفش هایتان. ما جهان سومی ها محصولتان چینی را با کیفیت پایین و به اصطلاح بنجل شان می شناسیم...

چین بزرگ ترین صادر کننده محصول در جهان است. کولر تهویه مطبوعی که در خانه دارید به احتمال زیاد در چین ساخته شده، درست مانند کامپیوتر و حتی کفش هایتان. ما جهان سومی ها محصولتان چینی را با کیفیت پایین و به اصطلاح بنجل شان می شناسیم اما اقتصاد پرجمعیت ترین و یکی از وسیع ترین کشورهای جهان بسیار فراتر از این محصولات بی کیفیتی است که ما می بینیم. اقتصاد شکوفا شده چین به معنای افزایش قابل توجه تقاضا برای کالای لوکس در این کشور و البته افزایش تعداد میلیاردرهای این کشور در فهرست ثروتمندترین اشخاص جهان است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ماه قمری جدید مهم ترین و معروف ترین تعطیلات چین به شمار نمی آید اما می توان آن را بزرگ ترین هفته خرید سال برای چینی ها دانست. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۱ واقعیت جالب در مورد  اقتصاد چین آشنا کنیم.

۱- چین نسبت به کانادا و مکزیک محصولات کشاورزی بیشتری از ایالات متحده وارد می کند

چین بازار اصلی صادارت کشاورزی ایالات متحده محسوب می شود و در این زمینه همسایگان این کشور یعنی کانادا و مکزیک را پشت سر گذاشته است. سویا نیمی از واردات ۹٫۲ میلیارد دلاری چین در زمینه محصولات کشاورزی از ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ بوده است.

۲- چین یک خرده فروشی بسیار بزرگ تر از والمارت و آمازون دارد


اگر فکر می کنید بزرگ ترین کمپانی خرده فروشی جهان کمپانی آمریکایی والمارت است دوباره فکر کنید. اگر فکر می کنید عنوان بزرگ ترین خرده فروش اینترنتی جهان به کمپانی آمازون تعلق دارد باز هم اشتباه می کنید. هر دوی این عناوین به کمپانی علی بابا می رسد. غول فروش اینترنتی چین حدود ۳ برابر بیشتر از آمازون فروش داشته و وقتی که سازمان های زیرمجموعه اش را نیز به حساب بیاورید با کمی اختلاف از والمارت نیز گذشته و بزرگ ترین خرده فروش جهان لقب می گیرد. علی بابا با کمپانی AliExpress خود در حال حمله به بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده بوده و به همین زودی توانسته عنوان ششمین فروشگاه بزرگ آنلاین این کشور را بدست بیاورد.

۳- چین بعد از ایالات متحده بیشترین تعداد میلیاردرها را دارد

تعداد میلیاردرها در چین (۳۸۸ نفر) کمی بیش از نصف تعداد این افراد در ایالات متحده (۶۸۰ نفر) است و روی هم رفته، میلیاردرهای آمریکایی سه برابر میلیاردرهای چینی ثروت دارند. اما چین به سرعت فاصله در حال کم کردن فاصله خود در این زمینه با ایالات متحده است به طوری که تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۵ میلیاردر چینی جدید به فهرست میلیاردرهای جهان اضافه شده اند، بیشتر از هر کشور دیگری در جهان. با این وجود مشکلات اقتصادی چین در سال ۲۰۱۸ باعث شد که ۴۹ میلیاردر به میلیونر تنزل رتبه پیدا کنند.

۴- ثروتمندترین مرد چین رتبه ۲۱ را در میان ثروتمندترین شخصیت های جهان در اختیار دارد

ثروتمندترین مرد جهان، جف بیزوس با ۱۳۱ میلیارد دلار ثروت، دومین کسب و کار خرده فروشی آنلاین جهان را در اختیار دارد. جک ما، مدیرعامل علی بابا که بزرگ ترین خرده فروش جهان است در فهرست میلیاردرهای مجله فوربس در رتبه ۲۱ اُم قرار دارد، پشت سر افرادی مانند بیل گیتس، وارن بافت و مارک زاکربرگ. ثروت خالص جک ما کمی کمتر از ۴۰ میلیارد درلار برآورد شده است.

۵- مصرف کنندگان چینی سالانه ۷۳ میلیارد دلار صرف کالاهای لوکس می کنند


بر اساس برآوردها، در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۷٫۶ میلیون خانواده چینی آنقدر ثروتمنند بوده اند که توانسته اند کالاهای لوکس خریداری کنند. نسل هزاره پیشگام این عرصه هستند که هزینه های لاکچری در این کشور در سال ۲۰۱۸ را به ۷۳ میلیارد دلار رسانده اند که یک سوم بازار جهان برای تولیدات لوکس را شامل می شود.

۶- بین سال های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۰، اقتصاد چین ۹۵۴ درصد رشد داشته است

برای دهه ها، چین کمونیستی یک اقتصاد کاملاً بسته داشت که تقریباً هیچ تجارت بین المللی را انجام نمی داد. بر اساس داده های بانک جهانی، صادرات چین در سال ۱۹۷۰ کمتر از ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می داد. در سال ۲۰۱۰ اما این عدد به بیش از ۲۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است هرچند این عدد در سال ۲۰۰۶ حدود ۳۶ درصد محاسبه شده بود. بدین ترتیب اقتصاد چین در عرض ۴۰ سال رشدی ۹۵۴ درصدی را تجربه کرده است.

۷- درآمد هر خانوار چینی در ۱۰ سال اخیر ۴۰۰ درصد افزایش یافته است

شکوفایی اقتصاد چین نه تنها باعث افزایش تعداد میلیاردرهای این کشور شده بلکه استانداردهای زندگی برای طبقه کارگر کشور را نیز بهبود بخشیده است. بین سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲، درآمد متوسط هر خانوار چینی از ۹۸۷ دلار در سال به ۴٫۲۷۳ دلار در سال رسیده که بیش از ۴۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد. در سال ۲۰۱۳ این رقم به ۴٫۸۰۶ دلار در سال افزایش یافته که ۵ برابر مقدار آن در سال ۲۰۰۲ بوده است.

۸- با جمعیتی بسیار بیشتر، تعداد فقرای چین بسیار کمتر از ایالات متحده است

خط فقر بانک جهانی در سراسر جهان درآمدهای کمتر از ۱٫۹۰ دلار در روز را شامل می شود. در سال ۲۰۱۵، تنها ۰٫۷ درصد از جمعیت چین در این خط یا پایین تر از آن قرار می گرفتند که حدود ۹٫۹ میلیون نفر از جمعیت ۱٫۳۵ میلیارد نفری کشور را شامل می شد. خط فقر ملی خود چین بالاتر است و حتی با آن سنجه نیز تنها ۳٫۱ درصد از جمعیت چین (۳۰٫۵ میلیون نفر) در فقر زندگی می کنند. در همین حال، ۱۲٫۳ درصد از جمعیت ایالات متحده زیر خط فقر جهانی قرار می گیرند که در ۴۸ ایالت هم مرز به مقدار ۱۲٫۴۰۰ دلار برای هر فرد و ۲۵٫۷۵۰ دلار برای یک خانواده در طول سال است. با این معیار اکنون ۳۹٫۷ میلیون نفر از مردم ایالات متحده زیر خط فقر زندگی می کنند.

۹- با رشد صنعت اجاره قرار ملاقات، هر فرد مجرد چینی می تواند با ۰٫۱۵ دلار به ازای هر ساعت یک قرار ملاقات اجاره کند

سیاست تک فرزندی چین باعث شده که توازن جنسیتی در این کشور به شدت آشفته باشد. در این کشور تعداد مردان ۳۴ میلیون نفر بیشتر از تعداد زنان است. در جامعه ای که یک مرد بزرگسال مجرد را «سگ تنها»، «شاخه خشک» یا «مرد ته مانده» می نامند، تنهایی می تواند یک معضل باشد. یک راه حل برای رفع این مشکل اجاره کردن یک قرار ملاقات یا به عبارت بهتر یک رابطه موقتی یکساعته است. بر اساس گزارش مجله نیوزویک، هر مرد یا زن مجرد چینی می توند با هزینه ۱۵ سنت تا ۲۸۸ دلار به ازای هر ساعت، یک نفر را به عنوان شریک زندگی موقت خود داشته باشد. البته این موضوع شامل رابطه جنسی نمی شود.

۱۰- سال نو قمری بزرگ ترین هفته خرید در چین محسوب می شود

سال نو قمری هر ساله به مدت یک هفته در چین جشن گرفته می شود که با ماه فوریه مصادف می شود. بسیاری از چینی ها در این وقت از سال به زادگاه خود بازگشته و برای یکدیگر هدیه می خرند. بر اساس گزارش مجله بلومبرگ، چینی ها در یک هفته تعطیلی سال نو قمری ۲۰۱۹، بیش از ۱۴۹ میلیارد دلار خرید کرده اند.

۱۱- چین اخیراً بازار قانونی خرید و فروش اعضای بدن ببرها و کرگدن های در معرض انقراض را باز کرده است

چین همواره یکی از مقاصد اصلی بازار سیاه اعضای بدن جانوران در معرض انقراض بوده است که به خاطر فواید دارویی شان ارزش بالایی در این کشور دارند. شاخ کرگدن به عنوان درمان تب و کاهنده فشار خون در چین خرید و فروش می شود. همچنین چینی ها بر این باورند که ببر می تواند افراد را در مقابل نفرین شدن محافظت کند و به همین دلیل بخشی از بدن این جانور در چین ارزشی تا ۵۰٫۰۰۰ دلار دارد. برای سال ها، چین نیز یکی از کشورهای فعال در زمینه متوقف کردن شکار غیرقانونی جانوران در معرض انقراض بود. اما سال گدشته، مقامات این کشور خرید و فروش بدن ببر و کرگدن پرورشی را آزاد اعلام کرد.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 20 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode