ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398     |     کد : 187794

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز:

اهداکنندگان عضو رایگان دفن می‌شوند

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز از اختصاص بلوک ویژه برای اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز خبر داد و گفت: اهداکنندگان عضو رایگان دفن می‌شوند.


مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز از اختصاص بلوک ویژه برای اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز خبر داد و گفت: اهداکنندگان عضو رایگان دفن می‌شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، احد فلاحی با اشاره به تاکید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز برای همکاری با انجمن اهداکنندگان عضو اظهار کرد: در این قطعه، ضمن طراحی المان و سنگ قبرهای ویژه، اهدا کنندگان عضو به صورت رایگان دفن می‌شوند.

فلاحی یادآور شد: تاکنون بلوک‌های ویژه شهدا و خانواده‌های شهدا، بلوک جانبازان، صدیقین و هنرمندان با هدف ارج نهادن به این آن‌ها در وادی رحمت اختصاص یافته است.

رسول زارع زاده، مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه‌ی پزشکی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به در پیش بودن ۳۰ اردیبهشت،  روز ملی اهدای عضو گفت: با همکاری شورای شهر، شهرداری و سازمان آرامستان‌های تبریز، آیین‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت این روز پیش بینی و مقرر شده است صبح روز سی‌ام اردیبهشت ماه، قطعه اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز افتتاح شود.

وی تعداد اهداکنندگان عضو در آذربایجان شرقی را ۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: با تسهیلات پیش‌بینی شده از سوی شهرداری و سازمان آرامستان‌های تبریز، اهداکنندگان عضو در استان پس از تشییع در بلوک ۶۰ وادی رحمت دفن می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز در برنامه های روز ملی اهدای عضو اظهار کرد: عصر سی‌ام اردیبهشت، همایش اهدای عضو به همراه برپایی نمایشگاه ویژه‌ای با محوریت این موضوع در تالار اندیشه ائل گلی افتتاح برگزار می‌شود.

مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه‌ی پزشکی آذربایجان‌شرقی از مرگ روزانه هفت الی ۱۱ نفر در صف اهدای عضو خبر داد و گفت: در صورت فراگیر شدن فرهنگ اهدای عضو، بسیاری از انسان‌های نیازمند عضو نجات پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سالانه از هشت هزار بیمار مرگ مغزی در ایران، حدود چهار هزار نفر امکان و شرایط اهدای عضو را دارند، اضافه کرد: از این تعداد نیز بین ۷۰۰ تا هزار نفر نسبت به اهدای عضو اقدام کرده و بقیه بیماران، بدون رضایت خانواده، شانس اهدای عضو را از دست می‌دهند.

این عضو انجمن اهدای عضو ایران با اشاره به صدور کارت‌های اهدای عضو برای داوطلبان یادآور شد: بدون رضایت خانواده، امکان اهدای عضو فراهم نمی‌شود، بنابراین نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

به گفته وی، برای اهدای عضو باید پنج پزشک متخصص مرگ مغزی را تائید کرده و پس از رضایت خانواده و صدور مجوز دادستان نسبت به این امر اقدام شود.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode