ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398     |     کد : 187711

بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی؛

کتاب تشنه دانش به چاپ دوم رسید

کتاب تشنه دانش باموضوع راهنمای دانش پژوهی بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی به قلم سید مرتضی حسینی کمال آبادی به چاپ دوم رسید.

کتاب تشنه دانش باموضوع راهنمای دانش پژوهی بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی به قلم سید مرتضی حسینی کمال آبادی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تشنه دانش با موضوع راهنمای دانش پژوهی بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی به قلم سید مرتضی حسینی کمال آبادی به چاپ دوم رسید.

این کتاب علاوه بر آنکه چاپ جدیدی را تجربه کرده است از ویراست و افزودن مطالب جدید بهره مند است و به طور کلی شاکله ظاهری آن نیز تغییر کرده است.

این کتاب در ویراست دوم خود مورد بررسی و تصحیح کلمه به کلمه حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی مسئول حفظ و نشر آثار علامه حسن زاده آملی قرار گرفته است.

تشنه دانش در ۳ قسمت کلان به بررسی مدیریت تحصیل در عالم طلبگی پرداخته است.

قسمت یکم مقام‌های تحصیل است در این قسمت به راهبردها و راهکارهای تحصیل دانش و تدبیر آموخته‌ها پرداخته شده است مقام‌های مطرح شده در بخش یکم عبارتند از: استاد، کتاب، مطالعه، پرسش، مباحثه، تکرار، قلم، تقریر، شرح، تحقیق، نقد، حاشیه نویسی، جهت گیری در قبال نظام آموزشی و مدیریت نابسامانی.

بخش دوم ذیل عنوان منزل‌ها به ده منزل معنوی پرداخته شده است این منزل‌ها بیشتر به روحیاتی اشاره دارد که تخلق دانش پژوه بدان‌ها ضروری است. باعث می‌شود تا راهبردها و راهکارهای تحصیل دانش را به بهترین وجه محقق کنند این منزل‌ها عبارت است از: عطش و طلب، امید (مثبت اندیشی)، همت، صبر، استقامت، اغتنام فرصت، ترویح قلب، مصاحبت، توقف و تثبت، نظم، مزاج، محاسبه، خانواده.

بخش سوم ذیل عنوان هدف‌ها به ۵ هدف اشاره شده است. تحصیل علوم دینی، پروراندن عالمان دینی، ترمیم، پالایش و پیشرفت، تبلیغ، تحقق مقاصد دین.

نویسنده در تمام مباحث کتاب همت بر آن داشته تا از خاطرات تحصیلی علامه حسن زاده آملی به عنوان الگو بهره ببرد و در واقع دفتری از خاطرات تحصیلی آن بزرگمرد را جمع آوری کرده است. برخی از این خاطرات تا زمان جمع آوری در این مجموعه در جایی ثبت نشده بود و از مجموعه فایل‌های صوتی درس‌های معظم الله و شاگردان ایشان جمع آوری شده است.
تشنه دانش در ۴۶۲ با جلد گالینگور و در قطع رقعی از سوی انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری با قیمت ۴۵,۰۰۰ تومان عرضه شده است.

علاقه مندان می‌توانند این کتاب را از راه‌های ذیل دریافت کنند:

۱. بازار اینترنتی کتابگاه با تخفیف به کمک این لینک دریافت کنند.

۲. مراکز فروش:

تهران، خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران، پاساژ فروزنده، طبقه همکف، واحد ۳۱۲. ۰۲۱۶۶۹۵۱۵۳۴
قم، چهارراه شهدا، خیابان حجتیه، پلاک ۷۳. تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۹۶۶۰
قم: خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ۴۷. تلفن ۰۲۵۳۷۸۴۲۳۹۴

علاقه مندان جهت پخش کتاب «تشنه دانش» در سراسر کشور می‌توانند به شماره ۰۹۱۹۷۴۵۹۰۶۳ پیامک دهند.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 14 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode