ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398     |     کد : 187675

رهبر انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان:

سند 2030 دنبال تربیت سرباز و رعیت برای غرب در مدارس ایران است/ معلمان جهادگران میدان مبارزه با جهل و بی‌سوادی هستند

شما معلمان در واقع هویت‌سازی فرهنگی میکنید تا جامعه احساس هویت کند.تمدن، متکی به فرهنگ است.

شما معلمان در واقع هویت‌سازی فرهنگی میکنید تا جامعه احساس هویت کند.تمدن، متکی به فرهنگ است. اگر فرهنگ قوی و غنی نباشد تمدن به‌وجود نمی‌آید. اینجاست که اهمیت سند ۲۰۳۰ معلوم میشود؛ لُب کلام این سند این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد. یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای غرب، سرباز درست کنید...

در آستانه‌ی روز معلم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. این دیدار هم‌اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش «تابناک»، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

    شما معلمان در واقع هویت‌سازی فرهنگی میکنید تا جامعه احساس هویت کند.
    تمدن، متکی به فرهنگ است. اگر فرهنگ قوی و غنی نباشد تمدن به‌وجود نمی‌آید. اینجاست که اهمیت سند ۲۰۳۰ معلوم میشود؛ لُب کلام این سند این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد. یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای غرب، سرباز درست کنید.
    دلیل اینکه روی سند ۲۰۳۰ آن‌قدر کار میکنند، چون در این سند دستورات و توصیه‌ها این است که آموزش و پرورش، مناسبات فکری شاگردان را جوری تنظیم کند که اساس زندگی‌شان طبق تفکر غربی باشد. یعنی شما سرباز درست کنید برای انگلیس و آمریکا و بقیه‌ی این وحشی‌های کراوات‌زده و ادکلن‌زده؛ همینهایی که آدم میکُشند و به آدم‌کش کمک میکنند، بدون اینکه خم به ابرو بیاورند. میگویند چون به پولش نیاز داریم کمکشان میکنیم. حالا میخواهند ما در کشورهای مسلمان برای اینها سرباز و رعیت تربیت کنیم. ۲۰۳۰ این است.

    * مهم‌ترین موضوع تمدنی ما تعلیم و تربیت است. برای یک کشور و تمدن، از همه‌ی سرمایه‌ها مهم‌تر، سرمایه‌ی انسانی است. یعنی اگر پول داشته باشید ولی سرمایه‌ی انسانی نداشته باشید به جایی نمیرسید؛ مثل این کشورهای پول‌دار که جیبهای گشادشان را در اختیار خائنین به بشریت قرار میدهند چون نیروی انسانی ندارند.
    [مثال دیگر اینکه] کشور ما روی دریایی از نفت خوابیده بود؛ ما نه خبر داشتیم و نه بلد بودیم [استخراج کنیم]. آنهایی که بلد بودند، نفت ما را بردند و برای خود کارخانه ساختند و در جهت جنگهایشان استفاده کردند و در دوره‌ی طاغوت چیز مختصری به ما دادند. این نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری نکردن بر روی منابع انسانی است.
    بنده اهل تعارف نیستم و آنچه در این سالهای متمادی درباره‌ی معلم ابراز کردم برخاسته از این باور است که معلم، پایه‌ریز تمدن نوین است؛ چون اگر نیروی انسانی شایسته نباشد، تمدن نیست.
    شما جهادگرانی در میدان مبارزه با جهل و بی‌سوادی هستید.

    * آن وضع مطلوبی که میخواهیم این است: آموزش و پرورش، تربیت‌کننده‌ی انسانهای دانا، توانا، خردورز، پارسا، پرهیزکار، پاک‌دامن، کارآمد، مبتکر، شجاع و اهلِ اقدام باشد؛ کسانی که از دشمن نترسند و اهل خواب‌زدگی و غفلت نباشند.
    اگر این شد، کشور به آنچه من آرزو کردم و وعده دادم میرسد؛ اینکه ۵۰ سال دیگر، هرکسی بخواهد مرزهای جدید علم را یاد بگیرد مجبور باشد فارسی یاد بگیرد. تربیت چنین جوانهایی پایه‌ی اصلی ایران فرداست.
 


نوشته شده در   چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode