ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 ارديبهشت 1398     |     کد : 187616

نخستین "همایش بین‌المللی فقه گردشگردی" به کار خود پایان داد

نخستین "همایش بین‌المللی فقه گردشگردی" با محوریت گردشگردی حلال با حضور نخبگان و گردشگران بیش از ۵۰ ملیت جهان در تالار وحدت دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد.

 نخستین "همایش بین‌المللی فقه گردشگردی" با محوریت گردشگردی حلال با حضور نخبگان و گردشگران بیش از ۵۰ ملیت جهان در تالار وحدت دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دبیر علمی همایش در ابتدای برنامه گفت: امید است نخستین همایش بین‌المللی فقه گردشگری دستاوردهای علمی و محتوای مناسبی در حوزه گردشگری اسلامی و حلال برای مجامع علمی داخلی و خارجی داشته باشد.

حجت‌الاسلام رحیم قربانی افزود: مقالاتی که به دبیرخانه همایش ارسال شده و به ویژه مقالات برگزیده و برتر، دارای عناوین و موضوعاتی هستند که می‌تواند سرفصل‌های درسی مناسبی برای رسته‌های مرتبط با گردشگری اسلامی و حلال باشد.

وی ادامه داد: مجلدات مقالات برگزیده و پذیرفته شده و همچنین چکیده مقالات بعد از اصلاحات ویراستاری در اختیار علاقه‌مندان و مجامع علمی قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که گردشگری اسلامی و حلال یکی از مهم‌ترین حوزه‌های درآمدزا برای کشورهای اسلامی است، تاکید کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی چون عراق، عربستان و به ویژه ایران بنابر دلایلی از این ظرفیت محروم شده‌اند،  چرا که ظرفیت‌های بسیاری در این رابطه دارند.

حجت‌الاسلام قربانی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت‌هایی چون حرم ثامن الحجج(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بقاع متبرکه بسیاری دارد و همچنین دارای سابقه‌ی درخشان و سنگینی دارد اما نتوانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

وی تشریح کرد: کشورهایی چون تایلند و ژاپن در کنار گردشگری ولنگارانه، گردشگری حلال را نیز برای جذب سرمایه‌‌ها در دستور کار خود قرار داده‌اند و کشور ترکیه نیز از همین طریق توانست اقتصاد خود را از بی‌ثباتی نجات دهد، در حالی که کشورهای اسلامی علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار امکان استفاده از این ظرفیت را فراهم کنند.

دبیر علمی همایش در خاتمه با تاکید بر این‌که دانشگاه‌ها باید وارد عرصه تولید محتوا در حوزه گردشگری اسلامی شوند، بیان کرد: امید است این‌گونه همایش‌ها، زمینه برنامه‌ریزی را برای متولیان امور گردشگری ایجاد کرده و همچنین بستر را برای همکاری‌های بیشتر بین حوزه، دانشگاه و صنعت گردشگری ایجاد کند.

گفتنی است، در پایان همایش از صاحبان آثار برتر، آثار برگزیده و همچنین آثار شایسته تقدیر، تجلیل شده و از مجموعه آثار علمی همایش، چکیده مقالات برگزیده، کتاب جستارهای قرآنی در گردشگری" رونمایی شد.

بیانیه پایانی نیز در انتهای برنامه توسط دبیر علمی همایش قرائت شد.


نوشته شده در   شنبه 7 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode