ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390     |     کد : 18743

دلبستگي به توليدات بيگانه، ثروت جامعه را به جيب خارجي‌ها سرازير مي‌كند

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از كارگران سراسر كشور: دلبستگي به توليدات بيگانه، ثروت جامعه را به جيب خارجي‌ها سرازير مي‌كند .

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از كارگران سراسر كشور: دلبستگي به توليدات بيگانه، ثروت جامعه را به جيب خارجي‌ها سرازير مي‌كند .

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از کارگران سراسرکشور، «پيشرفت» را سرنوشت روشن و قطعي ملت ايران خواندند و با اشاره به جايگاه و شأن بسيار مهم «کارگر» در اسلام و منطق عقلايي افزودند: پايبندي همه بخش‌هاي دولتي، غيردولتي و مردم به الزامات سال جهاد اقتصادي، موجب جهش در ايران بزرگ و سرافراز خواهد شد.

در اين ديدار که در آستانه روز جهاني کارگر برگزار شد، رهبر معظم انقلاب، از منظر منطق عقلايي، عنصر «کار و کارگر» را حلقه بي‌بديل و بسيار مهم تأمين نيازهاي حياتي فرد و جامعه برشمردند.

ايشان در تبيين بيشتر جايگاه کار و کارگر افزودند: شأن کارگر در اسلام از منطق عقلايي نيز بالاتر است چرا که اسلام، کارِ کارگر را عبادت و عمل صالح مي‌داند و نبي مکرم بر دست کارگر به عنوان دستي که آتش به آن نمي‌رسد، بوسه مي‌زنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به نقش جامعه کارگري در به ثمر رسيدن مبارزات ملت با رژيم ستمشاهي افزودند: در اوايل انقلاب اسلامي نيز عوامل و عناصر چپ آن روز يعني کمونيست‌ها، خيلي تلاش کردند جامعه کارگري را در مقابل اسلام و نظام قرار دهند اما کارگران صداي دين را صداي آشنا و مطلوب خود دانستند و در مقابل اين توطئه، ايستادند.

رهبر معظم انقلاب شرکت وسيع کارگران در دفاع مقدس و بعد از آن، حضور در ميدان کار، تلاش و پيشرفت را نشانه‌هايي از تعهد عميق جامعه کارگري به اسلام، انقلاب و ايران برشمردند و خاطرنشان کردند: کارگر با غيرت و با شرف ايراني، کار خود را پيکار و مبارزه مي‌داند و با کار مجدانه، مبتکرانه و مبتني بر ذوق و استعداد ايراني، با دنياي استکبار و کساني که رکود و سقوط اقتصادي کشور را دنبال مي‌کنند، مبارزه و مقابله مي‌کند.

ايشان سياست کلي نظام و مسئولان را ايجاد همدلي و صميميت ميان عناصر دخيل در مقوله کار دانستند و در عين حال خاطرنشان کردند: البته کساني در کشور هستند که به کارگران ظلم مي‌کنند و حقوق آنان را ناديده مي‌گيرند، اما سياست کلي نظام اسلامي، همفکري و همدلي کارگر، کارفرما و دستگاه‌هاي مسئول است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اقدام‌ها و طرح‌هاي مهم دولت براي حل مسائل و بهبود وضع جامعه کارگري افزدند: بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي و اقدام کرد که جامعه کارگري از جوامع برخوردار و بهره‌مند کشور شود.

ايشان در بخش ديگري از سخنانشان، با اشاره به سال جهاد اقتصادي افزودند: دشمن ضمن ادامه تلاش‌هاي خود در عرصه‌هاي فرهنگي، امنيتي، سياسي و ديگر عرصه‌ها، مبارزه با اسلام و جمهوري اسلامي را عمدتاً بر روي اقتصاد متمرکز کرده است تا ميان مردم با نظام و دولت شکاف ايجاد کند و به همين علت بايد با همه توان و با تکيه بر اخلاص، فهم و بصيرت به مبارزه و جهاد با دشمن شتافت.

رهبر معظم انقلاب با تأکيد بر مسئوليت همه «بخش‌هاي دولتي، خصوصي و عموم مردم» در سال جهاد اقتصادي، جامعه کارگري را به «اتقان» در کارها فراخواندند و افزودند: کار را بايد محکم، دقيق و درست انجام داد.

ايشان ارتقاي کيفيت کالاهاي ايراني را از ديگر مسئوليت‌هاي جامعه کارگري و کارآفرينان دانستند و خاطرنشان کردند: بايد کاري کنيم که کالاي داخلي در نظر مصرف کننده ايراني و غيرايراني کالايي مطلوب، بادوام و زيبا باشد که البته دستگاه‌هاي دولتي بايد پيش نيازهاي تحقق اين هدف از جمله آموزش مهارت‌هاي مختلف را تأمين کنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، تلفيق «هنر و توانايي» ايراني را زمينه ساز تقويت کيفيت توليدات داخلي برشمردند و افزودند: برخي محصولات داخلي داراي قدرت رقابت و برخي ديگر به مراتب بهتر از کالاهاي مشابه خارجي‌اند که بايد اين ويژگي را به همه کالاها و مواد توليدي خوراکي، پوشاکي و وسايل زندگي تعميم داد.

ايشان در همين زمينه افزودند: بايد عرصه توليد کالاي برتر در داخل کشور را به همت کارگران، مهندسان و سرمايه گذاران، به عرصه‌اي ديگر براي تجلي شعار «ما مي‌توانيم» تبديل کنيم.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به عده‌اي که مصرف کالاي خارجي را نشانه نوعي «تشخص و برتري» مي‌پندارند افزودند: دلبستگي به توليدات بيگانه و بي‌اعتنايي به تلاش کارگر ايراني، بيماري و عادت بدي است که پول و ثروت کشور را به جيب کارگر خارجي سرازير مي‌کند.

رهبر معظم انقلاب مصرف کالاهاي ساخت داخل را از مجاهدت‌هاي ضروري در سال جهاد اقتصادي دانستند و افزودند: به موازات استقبال مردم از توليدات داخلي، لازم است کيفيت و مرغوبيت اين کالاها به حد قانع کننده‌اي برسد.حضرت آيت الله خامنه‌اي در تشريح وظايف مسئولان در سال جاري، ايجاد اشتغال و کارآفريني را بسيار مهم خواندند و افزودند: پرداختن به زيرساخت‌هاي اقتصادي در سراسر کشور، توجه کامل به مساله صنعت و کشاورزي از جمله مسائل بسيار ضروري و تجلي جهاد

في سبيل الله است.

رهبر معظم انقلاب بخش پاياني ديدار با کارگران را به مسائل منطقه و ناکامي دشمنان در مقابل ايران اختصاص دادند.

ايشان با يادآوري تلاش مستمر دستگاه‌هاي ضدبشري استکبار براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي افزودند: آنها مي‌خواستند با منزوي کردن ايران، نظام اسلامي يعني «نماد عظمت و شرف اسلامي و انساني» الهام بخش ديگر ملت‌ها نشود اما ملت ايران و جمهوري اسلامي، اکنون در سلسله قيام‌هاي پرعظمت مردم منطقه، بيش از هميشه مورد توجه و احترام ملت‌ها قرار گرفته‌اند و دولت آمريکا، منفورترين دولت‌ها در اذهان ملت‌هاي منطقه است.

ايشان در همين زمينه تأکيد کردند: فرداي منطقه، به برکت همت و حرکت ملت‌ها در راه اسلام، به مراتب از امروز منطقه، بهتر خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، ناکامي دشمنان و توفيق روزافزون ملت ايران را نشانه صدق وعده‌هاي الهي دانستند و افزودند: ملت، دولت و مسئولان ايران با ياد خدا و در راه خدا، به تلاش و حرکت خود ادامه مي‌دهند و پروردگار کريم نيز، فضل و رحمت خود را همواره نصيب اين ملت خواهد کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode