ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 فروردين 1398     |     کد : 187259

امام جمعه مرند:

ضعف مدیریت خسارت سنگینی در سیل اخیر وارد کرد

امام جمعه مرند ضعف مدیریت را دلیل اصلی خسارت‌های سنگین سیل اخیر در کشور عنوان کرد.

 امام جمعه مرند ضعف مدیریت را دلیل اصلی خسارت‌های سنگین سیل اخیر در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرند با اشاره به سیل اخیر کشور ابراز داشت: در هفته اخیر، سیلی در برخی از استان‌ها جاری شد که خسارت‌های عظیمی برجای گذاشت و هزاران میلیارد تومان در چند استان خسارت به بارآورد و عده‌ای از هموطنان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: باران نعمت الهی است، کارشناسان می‌گویند این سیل در ۷۰ سال گذشته در ایران سابقه داشته است، خداوند نعمت خود را نازل کرد اما عدم کارآمدی ما آن را به بلا تبدیل کرد.

امام جمعه مرند ادامه داد: طبیعت خشم خود را نشان داد چرا که ما در گذشته اقدام کارشناسی نکرده ایم و نسبت به طبیعت خشن بوده ایم، جنگل‌ها و طبیعت را از بین برده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: کارشناسان اعلام کرده بودند بیشترین بارندگی در ۱۷ روز ابتدایی امسال در ایران رخ خواهد داد، اما باید نسبت به طبیعت مهربان باشیم و در مسیر رودخانه ساخت وساز نکنیم و مسئولان مربوطه باید نسبت به لایروبی مسیر رودخانه اقدام کرده و با فرماندهی واحد، جلوی خسارت‌ها را بگیرند.

وی اذعان داشت: در زلزله ورزقان و سیل آذرشهر، با فرماندهی واحد، جلوی خسارت‌های بیشتر گرفته شود، در مواقع بحران، همگان باید تحت فرمان یک فرماندهی واحد باشند.

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه در این وضعیت نباید یکدیگر را متهم کنیم، تصریح کرد: دادستان وظیفه داشت به عنوان مدعی العموم، افراد خطاکار و متجاوز به طبیعت را محاکمه می‌کرد، شهردار باید جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی را می‌گرفت، اما ضعف نظارت موجب شد خسارت سنگینی به مملکت وارد کند.

خطیب نماز جمعه مرند با بیان اینکه مردم و مسئولان پای کار آمدند و به یاری سیل زدگان شتافتند و این کار زیبایی بود، ما همگان موظف هستیم کمک کنیم، ابراز داشت: ما همه ایرانی هستیم و مردم با حداکثر توان، کمک‌های کالایی و نقدی خود را به مردم سیل زده استان‌های گلستان و فارس ارسال کنند، بهترین کمک‌ها کمک نقدی است، چرا که بعد از مدت کوتاهی، این حادثه به فراموشی سپرده شده و سیل زدگان با مشکلات شأن تنها خواهند ماند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده اظهار داشت: مسئولان باید با قانون مداری، ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیل رودخانه‌ها را تخریب کنند، مهندسین نیز نظارت جدی و قانونی بر ساخت و سازها داشته باشند.

جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «رونق تولید» تصریح کرد: این دغدغه چندین ساله مقام معظم رهبری است، مردم و مسئولان باید همگی باور کنند، امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته ایم، تولید داخلی باید رونق بگیرد و مسئولان کالاهای بی اهمیت را وارد نکنند و در داخل نیز از تولیدات حمایت شود و کیفیت تولیدات افزایش پیدا کند.

امام جمعه مرند افزود: مردم نیز باید غیرت و تعصب داشته و تولیدات داخلی را مصرف کنند، کره جنوبی زمانی از ایران عقب بود، امروز هر فرد کره‌ای جنس خارجی مصرف کند خائن محسوب می‌شود اما اجناس کره‌ای در کشور ما تبلیغ می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: زمانی سوار شدن اتومبیل مدل بالا در کشور ما عیب بود اما امروز این فرهنگ تغییر کرده و این میدان دادن به دشمن است، باید از دست رنج و کالای داخلی استفاده کنیم تا کارگران بیکار نشوند و دلارها از کشور خارج نشوند.

وی بر ضرورت حمایت مسئولین از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: مسئولان هم اگر به وظیفه خود در حمایت از کالاهای ایرانی عمل نکنند، خائن هستند، ایرانیان باید نسبت به فروش و خرید کالاهای داخلی تعصب و غیرت داشته باشند.

جمهوری اسلامی محور مقاومت است

امام جمعه مرند در ادامه با محکوم کردن اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: ترامپ رسماً منطقه جولان را جزو خاک اسرائیل اعلام کرد، اما دنیا در مقابل این عمل، واکنش نشان داد که نشان از انزوای کامل جهانی آمریکاست.

وی افزود: ترامپ سال گذشته نیز قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرده بود، اگر دولت‌های خائن عربی در مقابل آن واکنش نشان می‌دادند امروز ترامپ جرأت این اقدام را پیدا نمی‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده خاطرنشان کرد: فاتح این میدان جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بود، حتی دولت‌های عربی نیز اقدام ایران را تأیید کردند، امروز جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت بوده و این یک افتخار برای ملت ایران است، آمریکا دولتی نیست که بتوان در مقابل آن کوتاه آمد و تنها راه حفظ عزت و استقلال و امنیت کشورهای اسلامی، ایستادگی در مقابل آمریکاست و ملت ایران در ۴۰ سال اخیر آن را نشان داده اند.

امام جمعه مرند اظهار داشت: آمریکا تنها به فکر حفظ اسرائیل و تغییر هویت کشورهای اسلامی در خاورمیانه است، به فرموده امام راحل هرچه فریاد داریم باید به سر آمریکا بکشیم که وجود آن عامل فساد و بدبختی در دنیاست.

ایستادگی ۴۰ ساله ملت ایران

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت سالروز ۱۲ فروردین گفت: روز ۱۲ فروردین نیز روز جمهوری اسلامی است، رأی گیری از ۱۰ فروردین آغاز شد امام راحل فرمود اصل رأی مردم است و در کمتر از ۲ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین انتخابات برگزار شد و بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به «جمهوری اسلامی» آری گفتند.

وی افزود: ملت ایران نیز در این ۴۰ سال اخیر با جان و مال خود روی حرف خود ایستادگی کردند، عزت مردم ایران مدیون جمهوری اسلامی ایران است.


نوشته شده در   جمعه 9 فروردين 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode