ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 فروردين 1398     |     کد : 187258

امام جمعه بناب:

آزادسازی حریم رودخانه‌های اصلی شهر بناب ضروری است

امام جمعه بناب گفت: آزادسازی حریم رودخانه‌های اصلی شهر بناب ضروری است.

 امام جمعه بناب گفت: آزادسازی حریم رودخانه‌های اصلی شهر بناب ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با تبریک ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) و همچنین ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین روز تفکیک انقلابیون مصلحت گرا از انقلابیون حقیقی بود و بنیان گذار جمهوری اسلامی فرمودند ۱۲ فروردین را عید بگیرید و همواره آن را زنده نگه دارید.

وی افزود: حرکت انقلاب اسلامی باعث شد ملت‌های دنیا به تحرک آیند و کل استکبار را به وحشت انداخته است و این دستاورد کمی برای انقلاب اسلامی نیست. لذا دشمنان نظام ۴۰ سال است خود را به آب و آتش می‌زنند تا این نظام را از ادامه رشد و بالندگی بازدارند و بحران‌های اقتصادی که برای ما تدارک دیده‌اند آخرین حربه دشمنان بوده و قطعاً با استقامت مردم دشمن در این جبهه نیز با شکست مواجه خواهد شد.

خطیب جمعه شهرستان بناب سپس با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ فروردین روز طبیعت گفت: توجه کنید، طبیعتی که در اطراف ما شامل کوه‌ها، صحراها و باغ‌ها قرار دارند، بستر زندگی ما هستند و بناید آنها را سرسری بگیریم. گونه‌های طبیعت نعمات خداوندی هستند و سعی کنیم در نگهداری از این نعمت‌های خدادادی کوشا باشیم و نعمت برای ما به بلا تبدیل نشود.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: باید باور داشته باشیم هرگونه کم لطفی به محیط زیست و طبیعت همان قدر ما را از مواهب الهی محروم خواهد کرد.

ساخت و سازهای غیرقانونی محیط زیست را با خطرات جدی روبه رو می‌کند

وی با بیان اینکه با ساخت و سازهای غیرقانونی محیط زیست را برای خود و جانوران به جهنم تبدیل کردیم، اذعان کرد: این دستکاری در طبیعت بنام بارور کردن ابرها که اخیراً در کشور رسم شده است، پیامدهای خطرناکی را به دنبال دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بناب با اشاره به حادثه سیل‌های اخیر در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: مصائبی که در برخی از استان‌ها رخ داده و همه ما را ماتم زده کرده است ناشی از مکافات عملکرد خود انسان‌ها است و با ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز، شهرسازی‌های غیرکارشناسانه، جاده کشی‌های غیراصولی و بدون ضابطه و نیز تجاوز به حریم رودخانه‌ها باعث شده که این صحنه‌ها را شاهد باشیم.

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: انسان‌های حکیم می‌گویند هرکس به حریم رودخانه و آب تجاوز و تعدی کند، آب نیز به خانه آنها تجاوز خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن هشدار به مردم و مسئولان این شهرستان بر آزادسازی حریم رودخانه‌های اصلی شهر از جمله صوفی چای و قوبی چای تأکید کرد و افزود: از حوادث سیل شهرهای دیگر کشور باید درس عبرت بگیریم. در دهه‌های گذشته بنام عمران، آبادانی، بلوار کشی و خیابان کشی خطاهایی صورت گرفته که باید در راستای اصلاح آنها قدم برداریم.

امام جمعه بناب خطاب به مسئولان شهرستان بیان کرد: آزادسازی حریم رودخانه‌های ما در منطقه بدون وقفه باید اصلاح گردد و از مقامات قضائی نیز ملتمسانه تقاضا داریم مسئولان شهر را در اجرای این طرح یاری و همراهی نمایند و آنها را پشتیبانی کنند تا به صورت جهادی موانع از سر راه برداشته شوند.

حجت الاسلام باقری بنابی تأکید کرد: شهرک‌های صنعتی و نیروگاه و سایر واحدهای دیگر که برای آمدن آنها به این شهر در آن مقطع اظهار خوشحالی می‌کردیم، امروز اگر به موقع چاره سازی و چاره اندیشی نشود خطر در بیخ گوش ماست و اگر به موقع عمل نکنیم قایق را در سطح شهر شاهد خواهیم بود.

امضای طومار توسط مردم بناب خطاب به مسئولان شهرستانی و استانی

نمازگزاران جمعه در بناب با تهیه و امضای طوماری خطاب به مسئولان شهرستان بناب و استان آذربایجان شرقی بر جلوگیری از احتمال وقوع سیل در این شهرستان هشدار دادند.

بر اساس این گزارش، مردم بناب در این طومار با اشاره به سابقه سیل ویرانگر سال ۱۳۴۹ شمسی در شهر بناب که منجر به تخریب روستاهای «چلقایی»، «دیزج پروانه»، «ینگی کند خوشه مهر»، «اکبرآباد» و بخشی از شهر بناب شد و همچنین وقوع سیل سال ۱۳۹۶ در شهرهای همجوار این شهرستان یعنی «عجب شیر» و «آذرشهر» تأکید کردند که ضرورت رفع موانع بستر رودخانه‌ها را دو چندان کرده است.

مردم بناب همچنین با اشاره به جلگه‌ای بودن دشت بناب بر ضرورت تسریع در بازگشایی، لایروبی و رفع موانع بستر و پل‌های مسیر رودخانه‌های صوفی چای و قوبی چای تأکید کردند.

در بخشی از این طومار با اشاره به اینکه حریم رودخانه‌های صوفی چای و قوبی چای طی سال‌های گذشته توسط افراد فرصت طلب تصرف شده است و با توجه به اینکه شهر بناب از دیرباز دارای نهرهای متعدد بوده که مهارکننده سیل‌های احتمالی بوده و متأسفانه در گذشته به علت برخی بی تدبیری‌های بعضی مسئولان تخریب و از بین رفته‌اند، از این رو لازم است نهرهای باقی مانده لایروبی و اصلاح شوند.

در ادامه این طومار آمده است: «با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر اعلام بارندگی‌های شدید در روزهای آتی احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی وجود دارد، لذا به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی سیل و کاهش خسارات احتمالی مدیریت صحیح و اصولی ضرورتی غیرقابل کتمان است.»


نوشته شده در   جمعه 9 فروردين 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode