ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 بهمن 1397     |     کد : 186791

چگونه هوش مصنوعی آینده بازی های ویدئویی را تغییر خواهد داد؟

پیروزی های اخیر هوش مصنوعی در حوزه بازی های دیجیتال برای بازیکنان حرفه ای می تواند شرکت های مهمی مثل آلفابت، گوگل و... را متقاعد سازد که صدها میلیون دلار در سال را صرف بازی های دیجیتال کنند.

پیروزی های  اخیر هوش مصنوعی در حوزه بازی های دیجیتال برای بازیکنان حرفه ای می تواند شرکت های مهمی مثل آلفابت، گوگل و... را متقاعد سازد که صدها میلیون دلار در سال را صرف بازی  های دیجیتال کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :پیروزی های  اخیر هوش مصنوعی در حوزه بازی های دیجیتال برای بازیکنان حرفه ای می تواند شرکت های مهمی مثل آلفابت، گوگل و... را متقاعد سازد که صدها میلیون دلار در سال را صرف بازی  های دیجیتال کنند.

به گزار ش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، درحالی که"دیپ مایند"؛  DeepMind در بسیاری از زمینه ها نوآوری می کند، بازی هایی مانند StarCraft و Go نشان می دهند که توانایی کامپیوترها در حوزه بصری تا چه حد بالا است.( deepmind یک شرکت بریتانیایی هوش مصنوعی است که در سپتامبر سال 2010، تحت عنوان فناوری‌های ذهن عمیق تأسیس شد. سپس هنگامی که در سال 2014  توسط شرکت گوگل خریداری شد نامش به گوگل دیپ‌مایند تغییر کرد). در واقع این موضوع نشان می دهد که کامپیوتر ها قادرند بدون اطلاع ات پیشین و به شکل سریع و بی مقدمه، فراتر از پردازش های معمولی به درکی عمیق از اطلاعات و وضعیت موجود دست پیدا کنند. با توجه به اینکه این بازی ها دارای تعداد تقریبا بی نهایت حرکت هستند، موفقیت DeepMind نشان می دهد که هوش مصنوعی به طور کامل  از شرایط محیط و دیگر بازیکنان آگاه است.

این موارد فراتر از محیط بازی ارزشمند است و انتظار می رود در بسیاری از جنبه های جامعه نیز قابل تعمیم و تکرار باشد. درواقع همانطور که می توان به واسطه یک کامپیوتر بازی کرد، همین امر در زندگی واقعی نیز امکان پذیر خواهد بود.

در جریان توسعه فناوری، هوش مصنوعی از طریق یادگیری تقلیدی، مسیرهای گذشته را تقلید می کند. یعنی از یک سو خود بازی می کند، بازی کاربران را مشاهده می کند و سپس نسخه های مختلفی از بازی را ارائه می کند و  البته با هر بار یادگیری بهتر از بازیکنان اصلی بازی می کند. البته این روند بی شباهت به الگوهای یادگیری انسانها نیست، با این تفاوت که هوش مصنوعی بسیار سریعتر از انسانها یاد می گیرد.

البته این روند، آنگونه که به نظر می رسد ساده نیست، اما با توجه به افزایش نیروی محاسباتی، جدیدترین تلاش های DeepMind ممکن است بزرگترین پروژه های هوش مصنوعی را که تا کنون وجود داشته  ایجاد کند، البته فراموش نکنیم که دستیابی به این نوع فناوری ئ قدرت بدون نیروی پشتیبانی مثل گوگل امکان پذیر نیست.

در حالی که DeepMind  روی تحقیق ات هوش مصنوعی متمرکز است، شرکت های دیگر در تلاش هستند تا از پیشرفت و نوآوری برای کاربردهای روزمره، به ویژه در فضای سازمانی استفاده کنند. همانطور که اشاره شد، هوش مصنوعی در این سامانه، چگونگی پیروز شدن یا شکست را از بازیکنان یاد می گیرد.

سپس هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا کاربران را در پیشگیری از اشتباهاتشان پیش از وقوع مشکلات کمک کند. این تکنولوژی باعث نمی شود جزء انسانی  به طور کامل حذف شود، اما می تواند بخش قابل توجهی از کارها را به صورت خودکار انجام دهد. هوش مصنوعی قادر خواهد بود چارچوبی برای چگونگی انجام این کار را ایجاد کند. درست همانطور که هوش مصنوعی  در یک بازی ویدیویی می تواند رفتار بازیکنان را تخمین بزند و سپس از موثرترین راهکارها و تاکتیک ها برای برنده شدن در بازی استفاده کند.

البته تفاوت اصلی این است که زندگی واقعی یک بازی نیست. مردم همچنان نقش مهمی را در تمامی توابع در یک کسب و کار بازی خواهند کرد. دنیای واقعی دائما در حال تغییر است و نیاز به فردی دارد تا مطمئن شود که هر چارچوب ایجاد شده توسط هوش مصنوعی رای شرایط خاص مناسب است.

در عین حال، حتی بازی های ویدئویی نیز پویا و متنوع هستند و DeepMind نشان داده است که هوش مصنوعی توانایی واکنش و تعامل در شرایط متغیر را دارد. پیشرفت های هوش مصنوعی توسط DeepMind تا کنون برای کمک به پزشکان و بیماران مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین تعمیم این پیروزی ها به دیگر بخش های جامعه بسیار هیجان انگیز خواهد بود.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 27 بهمن 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode