ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 دي 1397     |     کد : 186379

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: ما انقلاب عاشورایی می‌خواهیم نه انقلابی که از لندن تغذیه شود، انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب عاشورا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: ما انقلاب عاشورایی می‌خواهیم نه انقلابی که از لندن تغذیه شود، انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب عاشورا است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست برنامه ریزی مراسم های  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ظهر امروز سه شنبه با حضور مسئولین هیئات مذهبی استان آذربایجان شرقی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان  برگزار و حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در ابتدای این نشست ضمن شکرگزاری از نعمت حیات یافتن خود در عصر شکوهمند انقلاب اسلامی گفت:خدا را شاکریم که به ما توفیق زندگانی در عصر تجدید حیات اسلام ناب را عطا کرده است.

وی در ادامه با یادآوری اهمیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: چهلمین بهار انقلاب شکوهمند مردم ایران، سال پایندگی،استواری، عمق بخشی و کمال انقلاب اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی یکی از عظیم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی را حرکت رو به رشد هیئات مذهبی خواند و یادآور شد: با مقایسه عملکرد هیئات مذهبی در عصر ننگین حکومت پهلوی و عصر حاضر به آسانی پی به تفاوت وسیع عملکرد این هیئات در این دوران خواهیم برد.

حسینی ادامه داد: در دوران حکومت طاغوت عزاداری ها مخفیانه و تحت فشار روحی، روانی و امنیتی ساواک انجام می شد، در حالی که هم اکنون هیئات از اصلی ترین مراکز گسترش معارف اسلام ناب و عاشورایی و انقلاب اسلامی هستند.

وی همچنین ضمن یادآوری شعار سالگشت چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شعار امسال "افتخار به گذشته و امید به آینده" است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در طول چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی دستاورد های زیادی در همه حوزه های علمی، صنعتی، کشاورزی و... داشته است که این انبوه دستاورد ها در تاریخ ایران زمین بی بدیل هستند.

حسینی با اشاره به دستاورد های انقلاب در مناطق محروم افزود: توسعه راههای مواصلاتی ، سیستم برق و آب رسانی به روستاها ،اجرای طرح های هادی و....همه  به برکت توجه ویژه به مناطق محروم صورت گرفته است.

وی در ادامه با یادآوری نرخ بالای باسوادی در استان گفت: علی رغم اینکه استان ما در بعضی از مسایل جزو مناطق کم برخوردار محسوب می شد،اما الان به برکت نظام اسلامی با نرخ ۸۵ درصدی با سوادی رتبه خوبی را در بین سایر استان های کشور به خود اختصاص داده است و کشور عزیز ما ایران از لحاظ رشد علمی در جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

حسینی انقلاب اسلامی را محدود به دستاورد های مادی ندانست و اظهار کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی فراتر و والا تر از این قبیل دستاورد های مادی است، و انقلاب ما هدف های فکری، فرهنگی و معنوی را دنبال می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه ضمن تحسین ایستادگی مردم در برابر این حجم از مشکلات گفت: مردم ایران علی رغم انبوهی از مشکلات در طول ۴۰ ساله انقلاب ایستادگی پیشه کرده اند، و مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی، تحریم و فشار های اقتصادی نتوانسته الگوی ایستادگی، صبر و باور به اهداف والای انقلاب را از آنان بگیرد و به همین دلیل است که بنا به تعبیر امام راحل و عظیم الشان که فرمودند،مردم دوره انقلاب اسلامی از زمان صدر اسلام به لحاظ ایستادگی در راه عقیده خود والا ترو ثابت قدم ترهستند.

حسینی ضمن اشاره به حماسه نهم دی ماه ۸۸ گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب با فکر انقلاب رنگین در فتنه دی ماه سال ۸۸ نقطه شروع انقلاب، نهضت عاشورا، نقطه آرمانی آن، مهدویت، و حلقه اتصال بین آن دو، یعنی انقلاب اسلامی، را نشانه رفته بودند، ولی مردم در ۹ دی جواب کوبنده ای به آنان دادند وعلی رغم گذشت ۱۰ سال از حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ مردم ایران بار دیگر با خلق حماسه ای دیگر در سالروز این نهضت بزرگ به دشمنان نشان دادند که به این راحتی ها دست از عقاید و باور های خود نمی کشند.

وی نقش هیئات مذهبی را در ایجاد احساس افتخار به گذشته در مردم و آماده کردن هرچه بهتر آن ها برای حرکت به سوی قله های مهدویت اساسی دانست و ابراز کرد: هیئات از مردمی ترین تشکل هایی هستند که می توانند باور انقلابی را در مردم تقویت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هدف از تشکیل هیئات مذهبی را گسترش فرهنگ اسلام عاشورایی در بین مردم دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت و قیام خونین عاشورا دارد.

حسینی اشاره ای هم به اقدامات آمریکایی ها برای ایجاد ناامنی در منطقه کرد و افزود: سردمداران آمریکایی میلیارد ها دلار برای تثبیت اقتدار خود و ایجاد ناامنی در منطقه خرج کرده اند ولی نتیجه ای جز نفرت مردم منطقه نسبت به خود و سفر مخفیانه رئیس جمهور آمریکا به عراق ثمردیگری برایشان نداشته است.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی ما به طوری است که در یکی از ناامن ترین مناطق جهان زندگی می کنیم ولی به برکت خون پاک شهدا امنیتی مثال زدنی داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را تمدن سازی اسلامی دانست و بیان کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال صادر کردن انقلاب به سایر نقاط جهان و تمدن سازی اسلامی بودند که با دقت در انقلاب های نقاط مختلف جهان پی به تحقق یافتن این آرزوی دیرینه می بریم.

حسینی لزوم به انجام یافتن هر چه بهتر برنامه های چهلمین بهار انقلاب اسلامی را دست به دست دادن تشکل های مختلف خواند و بیان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه هایی در مرکز استان و شهرستانها تدارک دیده شده است.

وی افزود: یکی از مهم ترین این برنامه ها، برنامه های مسجد محور هستند که با عنوان دوره های گفتمان و بصیرت افزایی و ترویج فرهنگ اسلام ناب عاشورایی در ۴۰ مسجد شهر تبریز برگزار می شود.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مورد دیگر برنامه های این دوران گفت: از دیگر برنامه ها می‌توان به چله در چله انقلاب اشاره کرد که در دو مرحله، از نوزدهم دی ماه قیام مردم قم تا بیست و نهم بهمن ماه قیام مردم تبریز و چله دوم نیز از یک اسفند ماه لغایت دوازدهم فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.

حسینی ادامه داد: گفتمان های انقلاب یکی دیگر از این برنامه ها هستند که با هدف ملموس سازی گفتمان های انقلاب برای مردم برگزار می شود.

وی در مورد برنامه های ایام الله دهه فجر در شهرستان ها گفت: بنابه مذاکرات انجام شده قرار است برنامه های ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان های مختلف استان همزمان با مرکز استان برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مورد تطابق تاریخی ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه گفت: مراسمات شادمانی پیروزی انقلاب اسلامی طوری برگزار خواهد شد که عزت و احترام ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) حفظ شود و به واقع یک انقلاب ناب فاطمی را به جهانیان نشان دهیم.

حسینی در نهایت با تاکید بر لزوم وجود اتحاد در بین تشکل های مربوطه در برگزاری هر چه بهتر مراسم های شادمانی چهلمین بهار انقلاب گفت: لزوم موفقیت هر کاری وجود اتحاد است واین ایام فرصت خوبی است تا به همراه پرچم زنی و چراغانی های هرساله کوچه ها، اهداف والای انقلاب و اسلام ناب عاشورایی را در بین نسل جوان جامعه ترویج دهیم.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 دي 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode