ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 دي 1397     |     کد : 186170

تولید عصاره ضد سرطان از چای سبز

عضو هیات علمی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران با اعلام خبر تولید عصاره ضد سرطان از چای سبز در این پژوهشکده، گفت: استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های مصنوعی خود باعث ابتلا به سرطان می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران با اعلام خبر تولید عصاره ضد سرطان از چای سبز در این پژوهشکده، گفت: استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های مصنوعی خود باعث ابتلا به سرطان می‌شود.

دکتر عباس بایگان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و مصنوعی یا همان مواد ضد سرطان، اصلی‌ترین راه برای درمان سرطان و بازسازی سلول‌های آسیب دیده و تخریب شده است.

بایگان افزود: بر همین اساس به تازگی استفاده از این نوع آنتی اکسیدان‌ها به صورت مواد افزودنی به ماده خوراکی در سراسر جهان افزایش یافته است.

وی استفاده بیش از حد از آنتی‌اکسیدان‌های مصنوعی را یکی از عوامل ابتلا به سرطان دانست و اظهار کرد: ما باید استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی را که در مواد خوراکی مانند حبوبات، گوشت، میوه و سبزیجات وجود دارد، افزایش داده و جایگزین آنتی‌اکسیدان‌های مصنوعی کنیم.

بایگان در ادامه افزود: برگ سبز چای منبعی غنی برای این نوع آنتی‌اکسیدان است، اما متأسفانه بعد از فرآوری و تبدیل آن به چای سیاه از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: برگ سبز چای مقادیر زیادی از عصاره ضد سرطانی در خود دارد که می‌توان از آن در مواد غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و حتی لبنیات استفاده کرد و به اصطلاح آنها را غنی کرد، مثلاً کیکی غنی شده با برگ سبز چای که خاصیتی صد سرطانی دارد.

بایگان با بیان اینکه پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران این محصول ضد سرطان را برای افزودن به مواد غذایی تولید کرده است، گفت: نکته قابل توجه درباره این محصول این است که به دلیل منشأ گیاهی هیچگونه ضرری برای افراد ندارد.

وی در پایان از اقدامات اولیه برای تولید انبوه این محصول خبر داد و اعلام کرد: چند شرکت بزرگ تولید مواد غذایی برای عقد قرارداد و استفاده از این افزودنی در تولیدات خود اعلام آمادگی کرده‌اند.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 10 دي 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode