ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 دي 1397     |     کد : 186114

آیا قهوه باعث سرطان می شود؟

قهوه نوشیدنی بسیار محبوب است، اما بسیاری از مردم نگران هستند که آیا قهوه موجب سرطان می شود؟ سرطان یک بیماری پیچیده است و علت آن همیشه ساده نیست.

 قهوه نوشیدنی بسیار محبوب است، اما بسیاری از مردم نگران هستند که آیا قهوه موجب سرطان می شود؟ سرطان یک بیماری پیچیده است و علت آن همیشه ساده نیست. محققان مواد بسیاری را بررسی کرده اند تا ببینند آیا خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند یا خیر. موادی که می توانند باعث سرطان شوند، به عنوان سرطان زا شناخته می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) بیش از ۱۰۰۰ مطالعه در مورد انسان و حیوانات را بررسی کرده و شواهد کافی برای نشان دادن این که قهوه سرطان زا است را پیدا نکرده است.

داشتن یک رژیم غذایی غیر بهداشتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. اکثر سرطان ها به علت ترکیبی از عوامل، از جمله ژن های افراد، محیط زیست و شیوه زندگی رخ می دهد.

برخی از عوامل خطر اصلی برای سرطان عبارتند از:

سیگار کشیدن
اضافه وزن
رژیم غذایی غیر بهداشتی
نوشیدن الکل
قرار گرفتن در معرض آفتاب
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص و اشعه

نوشیدن قهوه به عنوان بخشی از شیوه زندگی سالم بعید به نظر می رسد که برای سلامتی خطری داشته باشد، اما مصرف بیش از حد قهوه می تواند باعث مشکلاتی برای سلامتی شود. قهوه حاوی کافئین است که محرکی است برای مغز و موقتا فشار خون را افزایش می دهد.

افرادی که مشکلات قلبی دارند باید از خوردن قهوه خودداری کنند . قهوه همچنین ممکن است در بعضی افراد باعث ریفلاکس اسید شود و ممکن است معده را تحریک کند.

خوردن قهوه در شب می تواند خواب را مختل کند در حالیکه یک خواب خوب برای سلامتی ضروری است. بهتر است که این افراد قهوه را با یک نوشیدنی بدون کافئین یا یک چای گیاهی جایگزین کنند.

منبع: www.medicalnewstoday.com


 


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 4 دي 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode