ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 آذر 1397     |     کد : 185959

موگرینی:

انتظار داریم که کانال مالی از تجارت قانونی با ایران محافظت کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: انتظار داریم مکانیزم کانال مالی ویژه در طول هفته‌ های آتی آغاز به کار کند تا از تجارت قانونی با ایران محافظت کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: انتظار داریم مکانیزم کانال مالی ویژه در طول هفته‌ های آتی آغاز به کار کند تا از تجارت قانونی با ایران محافظت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اکنون و هم زمان با برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: مذاکرات جاری صلح یمن در سوئد نتیجه مذاکره اتحادیه اروپا با ایران در خصوص همکاری های منطقه ای بوده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: ایران از نفوذ خود بر حوثی ها برای مشارکت در مذاکرات سوئد استفاده کرد و اعلام کرد که از تلاش های نماینده سازمان ملل در امور یمن حمایت می کند.

موگرینی خاطرنشان کرد: حمایت از برجام باعث نمی‌ شود تا از مسائل دیگر مرتبط با ایران چشم‌ پوشی کنیم. همانطور که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در سیزدهمین گزارش خود نیز تایید کرد، ایران به تمام تعهدات هسته‌ ای اش ذیل برجام پایبند بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به خاطر منافع امنیتی و معاهده عدم اشاعه، انتظار خود از ایران برای تداوم پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ ای را به آنها انتقال داده ام. انتظار داریم مکانیزم کانال مالی ویژه در طول هفته‌ های آتی آغاز به کار کند تا از تجارت قانونی با ایران محافظت کند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا تأکید کرد: موضوعاتی که نگرانی‌ های جدی برای ما دارند از جمله موشک‌ های بالستیک، سوریه و دیگر موضوعاتی هستند که هم‌ اکنون در حال مذاکره درباره آنها با ایران هستیم.

او در خصوص تصمیم کوزوو برای تشکیل ارتش مستقل نیز گفت: از کوزوو می خواهیم تا این تصمیم را لغو کند؛ البته این تصمیم به خود آن ها ربط داشته و هیچ ارتباطی به کشورهای اروپائی ندارد. این موضوع نباید به هیچ عنوان برای کوزوو الزام آور باشد.

فدریکا موگرینی درباره ونزوئلا گفت: موضع اروپا درباره تحریم ها علیه ونزوئلا تغییری نکرده است و فشارها ادامه خواهد داشت. شرایط میانجیگری سیاسی را در حال حاضر مناسب نمی دانیم. البته از این کشور می خواهیم تا به همکاری با گروه تماس اروپا ادامه دهد. خواستار همکاری کاراکاس با اتحادیه اروپا در این مسیر هستیم.

فدریکا موگرینی درباره تنشهای اخیر میان روسیه و اوکراین گفت: تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر اساس قوانین بوده و فرایند جاری در این خصوص بر اساس اطلاعاتی است که اروپائی ها بر آن اتفاق نظر دارند. تحریم های امروز علیه دونباس نیز هدفمند طراحی شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: اروپا حمایت خود را از اوکراین ادامه داده و موضع گیری خود علیه الحاق کریمه به روسیه را حفظ می کند. در جولای تحریم هائی را علیه مسکو اعمال کردیم. در دیدارم با لاوروف نگرانی خود درباره تنش ها میان دو کشور در تنگه کرچ را به اطلاع وی رساندم. دوشنبه آینده نیز میزبان پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در بروکسل هستیم و از این کشور هم می خواهیم تا به اصلاحات ادامه دهد.


نوشته شده در   سه شنبه 20 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode