ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 آذر 1397     |     کد : 185925

امام جمعه مرند:

دانشگاه فرهنگ ساز می تواند فرهنگ سوز هم باشد

امام جمعه مرند با اشاره به نقش دانشگاه و دانشگاهیان در پیشرفت جامعه، نسبت به خطر فرهنگ سوزی دانشگاه فرهنگ ساز هشدار داد.

امام جمعه مرند با اشاره به نقش دانشگاه و دانشگاهیان در پیشرفت جامعه، نسبت به خطر فرهنگ سوزی دانشگاه فرهنگ ساز هشدار داد.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهرامروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرند در حسینیه امام خمینی(ره) با گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: روز دانشجو کمتر از ۴ ماه بعد از کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ پیش آمد که نتیجه اختلاف در درون ملت و سران تاثیرگذار بود.

وی افزود: بعد از کودتا که آمریکا میخواست به دنیا ثابت کند که اگر دولتی با ما نباشد اینگونه برخورد می شود، آن ها فکر کردند که کار تمام شده اما ۴ ماه بعد از آن که معاون رئیس جمهور به ایران سفر کرده بود، حرکت بسیار بزرگی توسط دانشجویان در دانشگاه تهران صورت گرفت که برخی دانشجویان شهید و برخی زندانی و زخمی شدند که نقطه انعقاد حضور دانشگاه و دانشگاه مسئول در جامعه ایرانی  برای دفاع از ملت ایران و حق قانونی ملت بود.

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه اوج حرکت دانشجویی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دیده شد، ابراز داشت: در این روز سفارتخانه آمریکا تسخیر و جاسوسان آمریکایی دستگیر شدند و آمریکا نیز نتوانست هیچ غلطی بکند، دانشجویان نیز نمونه دانشجوی ایرانی اسلامی را به دنیا نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده عنوان کرد: برخی فکر می کنند جریان دانشجویی یعنی اعتراض به هر مسئول و حکومت، در صورتی که جدا شدن دانشجویان از عدالت در مسیر بیگانگان قرار گرفتن است.

وی دانشگاه را مرکز بزرگ فرهنگ ساز و در عین حال فرهنگ سوز دانست و گفت: اگر دانشگاهیان در راستای منافع ملی و اهداف ملت در میدان باشند، جامعه پیشرفت می کند اما اگر به قول جلال آل احمد برخی فکر کنند که در خارج تحصیل کرده و با الگوی خارجی در ایران حرکت کنند، پیشرفتی حاصل نمی شود.

نمره قبولی در نماز نداریم

عضو شورایعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری به برگزاری ۲۷ امین اجلاس سراسری نماز در سمنان با پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و اذعان داشت: نماز اولین فرض الهی است و اولین چیزی که بر مسلمان واجب می شود نماز است، سایر واجبات ممکن است از انسان ساقط شود، اما نماز شرطی ندارد مگر در صورت مرگ و از دست دادن عقل.

وی افزود: وقتی نوزاد متولد می شود نماز به گوش او خوانده می شود، در وقت مرگ نیز بر او نماز اقامه می شود، نماز چنین جایگاهی در دین اسلام دارد.

امام جمعه مرند نماز را مانند یک دانشگاه دانست و اظهار داشت: کسی که نماز می خواند دست به غیبت و تهمت نمی زند و اموالش حلال است، باید به نماز اهمیت بدهیم و فرهنگ نماز را تقویت کنیم، اما متاسفانه نمره قبولی در نماز نداریم، بدترین مکان در ادارات ما، نمازخانه ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران برای این است که ملتی که به نماز پای بند باشد در برابر استکبار، قد خم نمی کند و تسلیم نمی شود.

ایجاد ناامنی در داخل ایران، نقشه آمریکاست

امام جمعه مرند در ادامه به روز ۱۸ آذر سالروز معرفی رژیم عراق به عنوان آغازگر جنگ علیه ایران اشاره کرد و گفت: این مساله پیروزی بزرگی برای انقلاب اسلامی بود، اخیرا ترامپ اعلام کرد فشاری که علیه ایران وارد کردیم به هیچ ملتی وارد نشده است، بله این چنین است اما آن هاهیچ غلطی نخواهند کرد چرا که ملت ایران ملت عاشورا و رمضان و نماز است.

وی افزود: باید بدانیم اصل قدرت ما، خداوند و مهربانی و گذشت و فداکاری شهدا و ایثارگران است، این امنیت نتیجه آن فداکاری هاست که براین اساس باید فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار تصریح کرد: دیروز در منطقه سنی نشین چابهار، دست به حادثه تروریستی زدند اما مواضع مجامع بین المللی را در قابل این حادثه دیدید؛ ایجاد ناامنی در داخل کشور، نقشه آمریکا و استکبار است اما دشمنان بدانند که پاسخ این حادثه تروریستی را به طور قاطع دریافت خواهند کرد.

امام جمعه مرند در پایان، سالروز رحلت مرجع بزرگ حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) و سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب(ره) و سالروز شهادت احمد کشوری خلبان قهرمان را گرامی داشت و بر ضرورت ادامه راه شهدا تاکید کرد.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 16 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode