ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 آذر 1397     |     کد : 185904

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

گسترش کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی در حال حاضر ضروری است

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: گسترش کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی در عصر حاضر ضرورتی غیر قابل انکار است.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: گسترش کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی در عصر حاضر ضرورتی غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی صبح امروز در جلسه مدیران مدارس صدرای ولایت کشور که با حضور مدیران استانی مدارس صدرا در تبریز برگزار شد گفت:تعداد ۶ مدرسه در استان فعال می باشند که از این تعداد ۲ مدرسه دخترانه در تبریز و بناب و ۴ مدرسه پسرانه در مرند،آذرشهر،بناب و تبریز با تعداد ۵۴۸ دانش آموز در دوره دوم متوسطه مشغول یاد گیری دروس علوم و معارف اسلامی هستند.

حجت الاسلام دکتر سید شهاب الدین حسینی با اشاره به آیه قرآنی"لئن شکرتکم لا زیدنکم" افزود:ما در تلاش هستیم تا در ۲۱ شهرستان استان حداقل یک مدرسه علوم و معارف اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در شهر تبریز برای گسترش دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی افزود:تبریز هم ظرفیت آن را دارد که در ۵ ناحیه آموزش و پرورش این شهر حداقل در هرناحیه یک مدرسه علوم و معارف اسلامی دایر شود.

حسینی افزود: در این وانفسای زمانه و به تعبیری عصر سرما خوردگی بشر که گم شده بشر در عصر انفجار اطلاعات که همان معنویت است،یعنی در قرن حاضر که بشر بعد از عصر رنسانس و بعد از تجربه ای صنعتی،فراصنعتی،مدرنیته و پست مدرنیته تنها گم شده آن معنویت و تربیت است،وجود این گونه مدارس می تواند قسمتی از نیازهای تربیتی و آموزشی جوانان این مرز و بوم بوده و استعدادها را شناسایی کند و در گام اول که بحث تربیت است می شود با رفع موانع و ایجاد مقتضیات و با ایجاد مدارس استعدادها شکوفا شده و نیروهای خوبی را برای آینده نظام اسلامی تربیت کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود:قبولی با درصد بسیار بالای این مدارس در دانشگاههای سراسری نشان بالندگی و رشد کیفی این مدارس است که می تواند با همراهی بیشتر آموزش و پرورش نوید روزهای بهتر هم از نظر کیفی و هم کمی را شاهد باشیم که این مدارس بتوانند باری از دوش آموزش و پرورش بردارند که ۱۵۰ مدرسه موجود در کشور موید این مهم است.

وی ضمن تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس یادآور شد:مشکلات اصلی موجود این مدارس کمبود فضای فیزیکی و جانمایی نادرست این مدارس و کمبود معلم است که امیدواریم با همراهی مسئولین مرتبط این مشکلات حل شود.

حسینی با اشاره به نگاه دین مبین اسلام در خصوص مقوله تربیتی دانش آموزان افزود:اسلام نگاه جامعی به تربیت و پرورش دارد و صرفا بالا بردن سطح علمی بدون توجه به آموزه های تربیتی و پرورشی در بدنه مدارس نمی تواند کافی و قبول باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode