ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 مهر 1397     |     کد : 185346

در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

حماسه اربعین پاسخ محکمی به دشمنان است/ کشور در بن‌بست قرار ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت حضور پرشور در حماسه پیاده روی اربعین گفت: حماسه اربعین پاسخ محکمی به دشمنان است و پیام های زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت حضور پرشور در حماسه پیاده روی اربعین گفت: حماسه اربعین پاسخ محکمی به دشمنان است و پیام های زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌ هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه ‌های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر که با حضور پرشور و باشکوه مردم برگزار شد، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در اتوبان تبریز- بستان آباد ادامه داد: در این حادثه ۳۷ نفر مصدوم شده و دو دانش ‌آموز دختر و یک همراه نیز جان خود را از دست دادند که برای آنها طلب رحمت از خداوند متعال می خواهیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین و ضرورت برگزاری باشکوه این مراسم گفت: کاروان اربعین شروع به کار کرده و خوش به حال کسانی که قدم در این راه می ‌گذارند.

وی با بیان اینکه امروز اولین موکب از تبریز بعد از نماز جمعه اعزام می شود، گفت: حماسه اربعین یک پدیده‌ ای است که وقتی دنیای اسلام به آن حماسه احتیاج داشت، ایجاد شده است.

وی سپس با تاکید بر اینکه حماسه اربعین باعث ناامیدی دشمنان می شود، گفت: این حماسه پاسخ کوبنده‌ ای به دشمنان است چراکه پیاده‌روی اربعین به فرهنگ تبدیل شده است.

مشکلات اقتصادی کشور رفع شود

آل هاشم سپس با اشاره به مشکلات اشتغال و اقتصادی کشور گفت: باید مشکلات اقتصادی کشور رفع شود. رهبر معظم انقلاب دیروز فرمان دادند تا استفاده از متخصصان و فعالان اقتصادی صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید با کار جهادی مشکلات اقتصادی حل شود، گفت: باید نیازهای عمومی مردم تامین شود. در این خصوص باید از متخصصان اقتصادی کمک گرفت.

وی با اشاره به اینکه در خصوص بازار ارز نیز ثبات حکمفرما شود، گفت: برای مشکلات اقتصادی جاری کشور از جمله نظام ارزی و تورم باید مسئولان تصمیمات جدی بگیرند.

وی همچنین به روز جهانی نابینایان اشاره کرد و اظهار داشت: باید از نابینایان حمایت شود، ۴۴ میلیون نابینا در دنیا وجود دارد و این روز بااهمیت است چراکه باید بیش از پیش به مشکلات نابینایان و ایجاد محیط ‌های مناسب برای انان توجه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس به روز جهانی استاندارد نیز اشاره کرد و گفت: استاندارد مطمئن‌ترین مسیر توسعه کشور در راه بهبود کیفیت کالاها است، باید این سازمان با نهایت دقت توجه کند تا کیفیت رعایت شود. توجه به استاندارد از جمله پایه‌ های علم و فناوری است.

القای در «بن‌بست بودن» کشور یک خیانت بزرگ است

آل هاشم سپس گفت: القای در «بن‌بست بودن» کشور یک خیانت بزرگ است. برخی ها تلاش می کنند که بگویند کشور در بن بست است و چاره جز تسلیم شدن به کشور نداریم.

امام جمعه تبریز گفت: برخی‌ها با ترویج افکار دشمن سعی بر بحران‌ نمایی داشته تا نشان دهند تنها راه باقی مانده تسلیم شدن به دشمن است.

وی همچنین با اشاره به تصویب FATF و ‌CFT در مجلس ابراز داشت: در نهایت این لوایح در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید و برای تائید به شورای نگهبان ارسال شد. این لوایح ظاهر خوبی دارد و برای جلوگیری از فساد و مالی و تروریست طراحی شده ولی باطن خطرناکی دارند، این پیمان ‌ها ساخته و پرداخته نظام سلطه و کشورهای غربی است و بدون شک در راستای تامین منافع خود آنها است.

آل هاشم با تاکید بر اینکه باید دقیق و سنجیده عمل کرد، گفت: نباید فقط به ظواهر توجه شود، نظام جمهوری اسلامی ایران هرگز در بن‌بستی قرار نخواهد گرفت.


نوشته شده در   جمعه 20 مهر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode