ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397     |     کد : 185089

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / 24 شهید و 53 مجروح / سه عامل تیراندازی کشته و یک تن دستگیر شد / گروه‌ تجزیه طلب وابسته به عربستان مسئولیت حمله را پذیرفت

چند تروریست در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، حاضرین را به گلوله بستند و سپس از محل گریختند. نیروهای امنیتی در شهر اهواز این گروه تروریستی را تعقیب کردند که منجر به تبادل آتش شد و در نهایت دو عامل تیراندازی در جریان این تبادل آتش کشته شدند و دو تن دیگر دستگیر شدند که یکی از دستگیرشدگان نیز بر اثر جراحات کشته شد.

چند تروریست در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، حاضرین را به گلوله بستند و سپس از محل گریختند. نیروهای امنیتی در شهر اهواز این گروه تروریستی را تعقیب کردند که منجر به تبادل آتش شد و در نهایت دو عامل تیراندازی در جریان این تبادل آتش کشته شدند و دو تن دیگر دستگیر شدند که یکی از دستگیرشدگان نیز بر اثر جراحات کشته شد.

به گزارش «تابناک»، رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز اهواز از ساعت هشت و سی دقیقه صبح امروز آغاز شد و در حدود ساعت نه صبح، این مراسم صحنه یک حمله تروریستی شد و چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. حاضرین در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.

عاملین تیراندازی در پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد مستقر شدند و از پشت جایگاه مخصوص مسئولان این حمله تروریستی را آغاز کردند که حدود 10 دقیقه ادامه داشت. مهاجمان که برای پوشش و حضور راحت‌تر در صفوف نظامیان، لباس نظامی به تن کرده بودند، به گفته سخنگوی سپاه پاسداران وابسته به گروهک تروریستی تجزبه طلب الاهوازیه وابسته به عربستان سعودی بودند.

به گفته سردار شریف سخنگوی سپاه، از این گروه تروریستی که تحرکات‌شان برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح بوده، چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است. گروهک تروریستی تجزبه طلب الاهوازیه در گفت وگو با شبکه ایران اینترنشنال متعلق به عربستان سعودی، مسئولیت این حملات تروریستی را پذیرفت.

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / دو عامل تیراندازی کشته و دو تن دستگیر شدند + فیلم

گفته می‌شود این لحظه اطلاع حادثه اهواز به رئیس جمهور و فرماندهان نظامی در رژه تهران است

تروریست‌ها که پس از این حمله تروریستی متواری شده بودند، مورد تعقیب قرار گرفتند و در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی شماری از آنها کشته شدند. استاندار اهواز با تایید این خبر گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند.

سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران درباره جزئیات مواجهه با این تروریست‌ها گفت: نیرو‌های امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر 4 نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون 3 جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیرو‌های امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند؟ این تیم تروریستی از فاصله طولانی از داخل پارک به سمت نیرو‌های رژه رونده تیراندازی کردند که برخی از این تیراندازی‌ها به سمت جایگاه مردم هم بود.

حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / 10 کشته و بیش از 60 زخمی / سه عامل تیراندازی کشته و یک تن دستگیر شد + فیلم

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در تشریح ابعاد این حادثه گفت: با وجود شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ یک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند. اوضاع اکنون تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است.

در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا و ارتش اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان آغاز شده است. یک منبع آگاه به خبرگزاری دولت گفت: تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به 24 نفر رسید و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد. بیش از 53 نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده‌اند که به بیمارستانهای مختلف اهواز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند. در میان شهدا تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند.


نوشته شده در   شنبه 31 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode