ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397     |     کد : 184689

پرخاشگري در نوجواني

شايد شما هم جزء والديني باشيد که نمی دانید با نوجوان خود چگونه رفتار کنید و زمانی که او دیر به خانه می آید، نمی توانید با او ارتباط برقرار کرده و علت را بدون درگیری و چالش متوجه شوید.

شايد شما هم جزء والديني باشيد که نمی دانید با نوجوان خود چگونه رفتار کنید و زمانی که او دیر به خانه می آید، نمی توانید با او ارتباط برقرار کرده و علت را بدون درگیری و چالش متوجه شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،با وجودي که ممکن است کنترل يک نوجوان پرخاشگر کاري غيرممکن به نظر برسد، گام هايي وجود دارد که شما مي توانيد با استفاده از آنها فضاي خانه را آرام تر و به فرزندتان کمک کنيد تا مرحله انتقال به جواني را با موفقيت سپري کند.زماني که نوجوانان شروع به ابراز استقلال مي کنند، تغييرات رفتاري را تجربه کرده که ممکن است براي والدين عجيب و پيش بيني ناپذير به نظر برسد.

يک نوجوان پرخاشگر ممکن است به طور مکرر رفتارهاي پرخطر مثل پرخاشگري، فرار از مدرسه و يا ... را از خود بروز دهد.همچنين ممکن است نوجوان نشانه هايي از مشکلات سلامت روان مثل افسردگي، اضطراب يا اختلالات داشته باشد. از آنجايي که هر رفتار منفي که بارها و بارها تکرار مي شود، مي تواند نشانه اي از يک مشکل زيربنايي باشد، بسيار اهميت دارد که والدين بدانند چه رفتارهايي در طول دوران نوجواني طبيعي و چه رفتارهايي غيرطبيعي است .

نياز به دوست داشته شدن

نوجوانان افرادي با شخصيت ها و علایق منحصر به فرد هستند، مهم نيست نوجوان شما چقدر از لحاظ عاطفي از شما دوري و یا پرخاشگری مي کند و چقدر مستقل به نظر مي رسد، او همچنان نيازمند توجه و احساس دوست داشته شدن از سمت شما است.

آگاهي از رشد در دوره نوجواني

ممکن است فرزند شما قد بلند تر از شما شده باشد و به نظر بالغ بيايد اما در بيشتر موارد نمي تواند در مورد مسائل مختلف در سطح افراد بزرگسال فکر کند و اين تغييرات بيولوژيکي مي تواند توضيحي براي رفتارهاي تکانشي، پرخاشگرانه و ضعف در برخي از مهارت ها باشد. آگاهي از رشد نوجوان مي تواند به شما کمک کند راه هايي براي حفظ ارتباط با فرزندتان و غلبه بر مشکلات اين دوره پيدا کنيد.

برخورد با نوجوان پرخاشگر

از آنجايي که خشم ديگر هيجان ها مثل فرسودگي، شرم، غم، ترس يا آسيب پذيري را مي پوشاند، مي تواند براي بسياري از نوجوانان چالش زا باشد. زماني که فرزند شما نمي تواند با اين احساسات مقابله کند، ممکن است فرياد بزند يا در اتاق را محکم بکوبد.چالشي که والدين با آن روبرو هستند کمک به نوجوانان براي مقابله با هيجانات و برخورد با خشم از طریق يک روش سازنده است.

قوانين و پيامدها را مشخص کنيد

زماني که شما و فرزندتان آرام هستيد براي او توضيح دهيد که هيچ اشکالي ندارد احساس خشم داشته باشد و احساسات امري طبيعي هستند.اما روش هايي که او براي ابراز خشم خود به کار مي برد، غير قابل پذيرش هستند. اگر او فرياد بزند، با پيامدهايي روبه رو خواهد شد (مثلاً محروم شدن از رفتن به مهماني)، افراد در دوره نوجواني بيش از هر زمان ديگري به قانون نياز دارند.

چه چيزي درخشم آنها نهفته است

آيا فرزند شما غمگين يا افسرده است؟آيا نسبت به همسالانش احساس بي کفايتي يا حقارت مي کند؟آيا نياز به کسي دارد که بدون قضاوت کردن به حرف هايش گوش دهد؟آيا از موضوعي نگران است؟

از نشانه هاي هشدار دهنده آگاه شويد

آيا فرزندتان قبل از عصبانيت سردرد دارد؟آيا در مدرسه کلاس خاصي دارد که هميشه او را عصباني مي کند؟اگر نوجوان شما بتواند نشانه هاي هشدار دهنده اي که او را به جوش مي آورد شناسايي کند، می تواند قبل از آنکه خارج از کنترل شود، خشمش را کنترل کند.

به نوجوان خود زمان دهيد

زماني که نوجوان عصباني است، به او اجازه دهيد زماني را در اتاق خودش يا فضايي ديگر به خلوت بگذراند تا آرام بگيرد. مادامی که عصباني است، هرگز به دنبالش نرويد و از او نخواهيد که عذرخواهي کند يا توضيح بدهد .

خشم خود را مديريت کنيد

اگر شما خلق و روحيه مثبت خود را از دست دهيد، نخواهيد توانست به فرزند خود کمک کنيد.اگر چه سخت است اما شما بايد بدون تاثير پذيري از عصبانيت فرزندتان، آرام بمانيد.براي اين کار مي توانيد يک ليست تهيه کنيد و کارهاي آرام بخشي را درآن يادداشت کنيد که به شما کمک مي کند موقع عصبانيت فرزندتان خود را آرام کنيد (مثلا نوشيدن يک ليوان آب، ارسال يک پيام کوتاه به يک دوست، تغيير دادن کانال تلويزيون، رفتن به يک اتاق ديگر و غيره ).به ياد داشته باشيد اگر شما يا ديگر اعضاي خانواده فرياد بزنند يا چيزي را پرتاب کنند، نوجوان به طور طبيعي فرض خواهد کرد اين روش ها راهکارهایی مناسب براي ابراز خشم است.


 


نوشته شده در   شنبه 27 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode