ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 تير 1397     |     کد : 184335

جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگ دینی به مناسبت روز عفاف بیانیه صادرکرد

جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی به مناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.

جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی به مناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت بانوان فرهیخته وفعال در عرصه فرهنگ دینی بمناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع حجاب و عفاف یک امر حیاتی برای هر جامعه ای بشمار می رود  چرا که قوام بخش و تامین کننده‌ امنیتِ نهاد خانواده به عنوان مهمترین و مقدس ترین نهاد آن جامعه است از این رو می توان گفت که. بی شک نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف یکی از بایسته های باور دینی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و کاربردی است. در این زمینه توجه به سه مرحله «نهادینه سازی یا تعمیق»، «گسترش فرهنگ یا ترویج» و «حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده یا تحفیظ» ضروری است .

در شرایط کنونی شاهدیم که استکبار و دشمنان انقلاب با هدف قرار دادن کانون خانواده و ارزش های اخلاقی در کنار فشارهای اقتصادی سخت ، به دنبال اهداف پلید خود هستند تا از طریق فضای مجازی و ماهواره ای، و بستر سازی و تلقین سبک زندگی غربی و غیر اسلامی  مردم این سرزمین را از عقاید دینی و انقلابی خود دور سازند. و متاسفانه غفلت و کم توجهی نسبت به مساله سبک زندگی اسلامی از درون  جامعه بر تسریع این امر کمک کرده است .

بی شک نگاه تعالی بخش و انسان ساز در اسلام با جهان بینی لیبرالی که انسان را تنها به مثابه ابزار می بیند، دو چشم انداز متفاوت و متضاد را بر می سازد. انسان کامل در جهان بینی اسلامی، اشرف مخلوقات است و مقامی والا دارد پس از این رو سعادت غایت این نوع نگاه به انسان است. در مقابل غایت تفکر و نگرش لیبرالی به انسان مادی و حیوانی است. کشورهای لاییک نه تنها در پی محدود کردن حجاب در کشورهایشان هستند بلکه می خواهند این کار را به دیگر نقاط جهان تسری دهند چرا که نمی خواهند آگاهی و بینش مبتنی بر جهان بینی توحیدی رشد و توسعه پیدا کند. جمعیت بانوان فرهیخته  استان آ.ش با محور قرار دادن سه هدف «نهادینه سازی »، «گسترش وترویج» و «حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده » سعی دارد تفاوت بین نگرشهای اسلامی و غیر اسلامی را  بین نسل جوان بشناساند و در بصیرت افزایی گام بردارد.

بنابراین جمعیت بانوان فرهیخته  از نهادها و سازمان های سیاستگذار، قانونگذار، نظارتی، اجرایی و قضایی تقاضا دارد : مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی قرار داده و آن را به جد پیگیری و اجرا  کنند. مجلس شورای اسلامی با اجتناب از مصوبات  و معاهدات مشکوک اقتصادی و فرهنگی  به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه فرهنگ ناب اسلامی باشد.  از قوه قضاییه می خواهیم که هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهتر و قاطع تر با حلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور فعالیت های تخریبی انجام می دهند، به عمل آورد.از رسانه ملی می خواهیم با تولید برنامه های مفید و ثمر بخش در قالب های مختلف به مساله حجاب و عفاف توجه نماید .همچنین از مراکز و نهادهای فرهنگی به ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی انتظار داریم که به تبیین و روشنگری و جذابیت های مساله حجاب و عفاف پرداخته و بر دین باوری جوانان اهتمام بورزند.

در پایان یقین داریم که با گوش جان سپردن و عمل به رهنمودهای مقام عظمای ولایت که به مثابه صراط و شاهراه اصلی است، از راه های فرعی دور شده و به هدف متعالیِ نهادینه شدن، ترویج و تحفیظ فرهنگ ناب اسلامی در کشور خواهیم رسید.


نوشته شده در   يکشنبه 24 تير 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode