ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 تير 1397     |     کد : 184332

کامیون خودران الکتریکی برای جمع آوری تنه درختان

یک استارت اپ سوئدی کامیون الکتریکی خودرانی ساخته که می تواند تنه های درختان قطع شده را از مناطق دورافتاده جمع آوری کند.

یک استارت اپ سوئدی کامیون الکتریکی خودرانی ساخته که می تواند تنه های درختان قطع شده را از مناطق دورافتاده جمع آوری کند. این کامیون مجهز به دوربین و رادارهای مختلف است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دلی میل، به زودی کامیون های خودران می توانند تنه های درختان قطع شده را از مناطق دورافتاده جمع آوری کنند.

 استارت اپ سوئدی Einride از کامیون T-log رونمایی کرده است. T-log یک کامیون خودران تمام الکتریکی است که قرار است جایگزین نمونه های گازوئیل سوز فعلی شود.

 طرح اولیه این خودرو کابین راننده ندارد اما یک اپراتور انسانی می تواند از فاصله چندصد مایلی آن را راهبری کند.

 ناوگانی از این کامیون ها را می توان به وسیله سیستم های مسیریابی هوشمند هماهنگ و  مدت زمان ارسال  محموله، عمر باتری و مصرف انرژی را بهتر مدیریت کرد. به این ترتیب حمل ونقل تاحدممکن کارآمدتر خواهد شد.

رابرت فالک مدیر ارشد اجراییEinride در این باره می گوید: کابین راننده باعث می شود تولید کامیون گران شود و از سوی دیگر وجود راننده در خودرو نیز برهزینه ها می افزاید.

با حذف کابین و جایگزین کردن راننده با یک اپراتور که می تواند چند خودرو را به طور همزمان مدیریت کند، هزینه ها تا حد قابل توجهی کاهش می یابند.

T-log  مجهز به پلتفرم خودران Nvidia Drive و سطح چهارم خودرانیSEA است. به عبارت دیگر برای تردد آن به دخالت انسانی نیازی نیست.

همچنین کامیون مذکور هیچ نوع گاز گلخانه ای یا اکسیدهای سمی نیتروژن تولید نمی کند. بنابراین  T-log یک جایگزین حافظ محیط زیست برای کامیون های گازوئیلی است.

 این کامیون خودران مجهز به دوربین، LIDAR و رادارهای مختلف است که به طور ۳۶۰ درجه محیط خود را رصد می کند و به همین دلیل هیچ نقطه کوری ندارد.

 شرکت سازنده امیدوار است تا ۲۰۲۰ میلادی کامیونT-log را تولید کند.
شیوا سعیدی قوی اندام

 


نوشته شده در   يکشنبه 24 تير 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode