ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1396     |     کد : 182913

دکتر اسحاق جهانگیری:

همه اقشار کشور باید طعم توسعه و شکوفایی را بچشند

انسان ها باید از فرصت های مناسب برخوردار باشند و شرایط مساوی و رقابتی برای همه وجود داشته باشد؛ چرا که مهمترین هدف انقلاب، آرمان امام (ره)، شهدا و رهبری، استقرار عدالت است.

انسان ها باید از فرصت های مناسب برخوردار باشند و شرایط مساوی و رقابتی برای همه وجود داشته باشد؛ چرا که مهمترین هدف انقلاب، آرمان امام (ره)، شهدا و رهبری، استقرار عدالت است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی اطلاعات، معاون اول رئیس جمهوری در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت که در سالن سران اجلاس برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: توسعه بدون عدالت، توسعه نیست و وقتی ارزش دارد که آحاد مردم طعم آن را بچشند و وقتی چشیدند، بدانند که عدالت برقرار شده است.
دکتر اسحاق جهانگیری افزود: مهمترین تکانه اقتصادی که در دوران جمهوری اسلامی با آن روبرو بوده ایم و مردم را آزرده است، تحریم هایی بوده که قدرت های استکباری و غربی به بهانه های واهی علیه ملت ایران اعمال کردند و هنوز هم تهدید می کنند که مجدداً تحریم ها را بازخواهیم گرداند. البته گوش ما از اینگونه تهدیدات پر شده است.
وی ادامه داد: البته مسئولین جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش دارند که از طریق منطق و گفتگو اجازه ندهند
غربی ها هرکاری که می خواهند انجام دهند و تلاش مسئولین این است که افکار عمومی و فضای بین المللی را علیه آنها بسیج کنیم اما در عین حال باید خودمان را برای روزهای سخت که اگر بخواهند دست به اقدامی بزنند، آماده کنیم و برنامه مناسبی داشته باشیم که در همین راستا بهترین سندی که در اختیار ما قرار دارد، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت زمانی ارزش دارد که آحاد یک جامعه طعم پیشرفت را بچشند و مردم زمانی این طعم را احساس می کنند که عدالت در جامعه برقرار باشد، اضافه کرد: بدترین تعریف از عدالت محدود کردن آن به مسائل اقتصادی است.
وی با اشاره به سخنان هفته های گذشته مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان در سخنان خود فرمودند که اگر چه در خیلی از زمینه ها پیشرفت داشته ایم اما در زمینه عدالت آنطور که باید پیشرفت نکرده ایم و از خداوند و مردم باید به این دلیل عذرخواهی کنیم. این سخنان رهبر معظم انقلاب نشان دهنده اهمیت عدالت است که وقتی عملکرد مسئولین در این زمینه خوب نبوده است، مقام معظم رهبری می گویند که باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم و به دنبال اجرای عدالت باشیم.
دکتر جهانگیری یکی از عرصه های عدالت را عدالت
منطقه ای دانست و گفت: متأسفانه برخی استان های کشور در مقایسه با برخی دیگر دارای محرومیت بیشتری هستند و هر چقدر که برای توسعه این استان ها سیاستگذاری کرده ایم تا سرمایه گذاری و اشتغالزایی در این مناطق بیشتر شود، متأسفانه هنوز هم عقب ماندگی در این استان ها زیاد است.
وی با تأکید بر اینکه دولت به طور جدی در تلاش است مسأله بیکاری را مرتفع کرده و اقتصاد کشور را با اتکاء به اقتصاد مقاومتی توسعه دهد، خاطرنشان کرد: دستاوردهای اقتصادی سال ۹۶ بسیار خوب بوده و از نظر رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد شده، سال ۹۶ جزء
سال های نمونه است؛ البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید با جدیت در این مسیر تلاش کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم که از ابتدای انقلاب اسلامی دنبال شده این بوده که مردم در کارخانه ها سهامدار شوند و احساس کنند که مالک هستند و این موضوع در دوره های گذشته دنبال شده و در دولت نهم و دهم مقام معظم رهبری با بزرگواری با اجرای طرح سهام عدالت موافقت کردند و نتیجه آن این شد که تعدادی از کارخانه ها به مردم واگذار شوند.
وی ادامه داد: البته این طرح به گونه ای اجرا نشد که مردم احساس مالکیت کنند و مبالغی که در قالب سود سهام عدالت به مردم پرداخت شده نباید منتی بر سر مردم باشد چرا که این سود متعلق به سهام خود مردم بوده است.
دکتر جهانگیری ادامه داد: سهام عدالت برای سهامداران دارای دو امتیاز است؛ یکی آنکه مبلغ سهام را پرداخت
کرده اند و مالک این سهم هستند و باید هر ساله سود سهم خود را دریافت کنند. دومین نکته این است که در صورت تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی سهامداران می توانند مالکیت سهم خود را انتقال دهند و آن را بفروشند که البته من توصیه می کنم این کار را انجام ندهند زیرا این سهم می تواند برایشان استفاده های مختلف داشته باشد؛ مثل اینکه می توانند آن را به عنوان وثیقه ارائه دهند.
وزیر اقتصاد هم در این مراسم با بیان اینکه ?? هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های بانک ها واگذار شده است، گفت: هیچ واگذاری به صورت رد دیون در دولت یازدهم و دوازدهم انجام نشده است.
مسعود کرباسیان افزود: ?? میلیون نفر سود سهام عدالت خود را در دو مرحله دریافت کردند؛ این در حالی است که مهم سود سهام نیست، سهام عدالت را نباید فقط به سود تقلیل داد، افزود: سود شرکت های مشمول این سهام ???? میلیارد تومان است و امیدواریم با نقل و انتقال سهام بتوانیم کار را به نحو بهتری پیش بریم. البته هنوز مدیریت این واحدها به دارندگان سهام واگذار نشده است و با لایحه ای که از سوی دولت به مجلس ارایه شده، حتما این کار انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سود سهام دهک های پایین درآمدی به صورت کلی واریز شده است و امیدواریم تا پایان سال، مابقی هم سود خود را به صورت کامل دریافت کنند، افزود: برای مردمی سازی اقتصاد و اجرای اصل ?? واگذاری
بنگاه ها از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر اقتصاد افزود: سهم واگذاری به بخش خصوصی واقعی در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ?? درصد بوده، این در حالی است که بزرگترین مزایده ها و واگذاری ها در چند روز آینده انجام خواهد شد که نقطه عطفی در حوزه واگذاری‌ها خواهد بود.
همچنین رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که ارزش سهام عدالت در بازار حدود ۵ر۲ میلیون تومان است، گفت: برای ۴۹ میلیون نفر صورت حساب صادر شده و از این افراد کد شبای بانکی هم دریافت شده است.
میر علی اشرف عبداله پوری حسینی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته سامانه سهام عدالت پاسخگوی ۴۹ میلیون ایرانی بوده است، گفت : در این یک سال بیش از ۱۰۰ حمله سایبری به این سامانه شده است که هیچ کدام توقفی در روند خدمت رسانی ایجاد نکرده است.
وی افزود: برای نخستین بار سود قانونی به سهام عدالت پرداخت شده و برای خانوار پنج نفره ۷۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت پرداخت شده، این در حالی بود که فرصت هشت ماهه شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای پرداخت سود هنوز به پایان نرسیده است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در حال حاضر برای ساماندهی سهام عدالت لایحه‌ای به مجلس ارائه شده و امیدواریم مجلس اجازه فعالیت صندوق‌های قابل معامله در بورس را صادر کند تا مردم احساس بهتری نسبت به سهام عدالت و مالکیت آن داشته باشند. وی با ارایه گزارشی از توزیع سود سهام عدالت گفت: از ۲۰ میلیون نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت تاکنون ۱۹میلیون نفر سود سال مالی ۹۵ را دریافت کرده‌اند و فقط گروه کارمندان و بازنشستگان سود خود را دریافت نکرده‌اند که تا شب عید توزیع خواهد شد.
http://www.ettelaat.com


نوشته شده در   دوشنبه 21 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode