ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 اسفند 1396     |     کد : 182883

قطر پایان بحران با ائتلاف سعودی را مشروط به عذرخواهی عربستان

وزیر دفاع قطر در سخنانی اعلام کرد: کشورش در صورتی حاضر است به بحران ایجاد شده با ائتلاف سعودی پایان دهد که کشورهای تحریم کننده «دوحه» از جمله عربستان، در گام اول عذرخواهی کنند.

 وزیر دفاع قطر در سخنانی اعلام کرد: کشورش در صورتی حاضر است به بحران ایجاد شده با ائتلاف سعودی پایان دهد که کشورهای تحریم کننده «دوحه» از جمله عربستان، در گام اول عذرخواهی کنند.
وزیر دفاع قطر برای از سرگیری روابط «دوحه» با ائتلاف سعودی به رهبری عربستان، شرط تعیین کرد. «خالد بن محمد العطیه» در گفتگو با شبکه «الجزیره» گفت: حل بحران اخیر با چهار کشور محاصره کننده قطر مستلزم این است که این کشورها شروط «دوحه» را بپذیرند و آن‌ها را اجرا کنند.
وی در این رابطه افزود: در اولین گام کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین باید به دلیل هک کردن سایت خبرگزاری رسمی قطر (قنا) از «دوحه» عذرخواهی کنند. وزیر دفاع قطر همچنین تأکید کرد: کشورهای ائتلاف سعودی ابتدا باید به محاصره «دوحه» پایان دهند و پس از آن برای مذاکره راهی کویت شوند. در همین حال، «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین در سخنانی گفت: اخراج قطر از شورای همکاری خلیج فارس ممکن نیست اما این کشور باید به جای دستور گرفتن از خارج، به ارزش‌های عربی اسلامی، صلح و همکاری باز گردد.
* عربستان
نشریه «میدل ایست مانیتور» در گزارشی، نامه نگاری مقامات سعودی و صهیونیستی درباره ایران را در سفر «بن سلمان» به «قاهره» افشا کرد. به نوشته این نشریه، در سفر ولیعهد عربستان به مصر، بین مقامات اسرائیلی و سعودی علیه ایران، از طریق واسطه‌های مصری مکاتبه و نامه‌نگاری انجام شده است. این نشریه به نقل از منابع عالیرتبه مصری نوشت، با اینکه تماس مستقیمی بین مقامات سعودی و اسرائیلی در قاهره انجام نشد اما سرویس‌های امنیتی مصر، مکاتبات و نامه‌هایی را بین دو طرف رد و بدل کردند. بر این اساس، نامه‌نگاری‌ها روی موضوع مقابله با ایران و توافق صلح در منطقه تمرکز کرده بود. در این نامه‌ها، عربستان و رژیم صهیونیستی نگرانی‌های مشترکی را درباره آنچه «تهدید ایران» در خاورمیانه عنوان شده، ابراز کردند.
* بحرین
دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم اعدام ۱۵ شهروند و نیز احکام مربوط به زندانی شدن ۱۹ تن دیگر را تأیید کرد. رئیس دادستانی جرائم تروریستی در بحرین ادعا کرد: افراد مذکور متهم به جاسوسی برای کشورهای دیگر و سازمان‌های تروریستی، گرفتن پول برای انجام اقدامات خرابکارانه با هدف ضربه به منافع ملی بحرین، تاسیس گروه تروریستی و حمایت مالی از این گروه هستند.
http://www.ettelaat.com/etiran/?p=352540


نوشته شده در   شنبه 19 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode