ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 اسفند 1396     |     کد : 182796

مفسر بزرگ قرآن، با یادآوری توصیه چند سال پیش خود به مذاکره‌کنندگان برجام:

گر با آمریکا دست دادید، انگشتانتان را بشمارید

کسی در برجام باجی به آمریکا نداد همه مراجع ما معتقدند که سلاح هسته‌ای حرام است

کسی در برجام باجی به آمریکا نداد همه مراجع ما معتقدند که سلاح هسته‌ای حرام است
اعتدال: مفسر بزرگ قرآن، آیت‌الله العظمی جوادی آملی، با بیان اینکه «آمریکا اعداء عدو ماست» گفت: کسی در برجام باجی به این‌ها نداد به همین دلیل دنبال این در و آن در می‌گردند تا بهانه پیدا کنند.
 
مفسر قرآن کریم با اشاره به توصیه چند سال قبل خود به مذاکره‌کنندگان برجام گفت: من چند سال قبل به مسئولان وزارت خارجه گفتم که آمریکا قابل اعتماد نیست و اگر به آنان دست دادید انگشتانتان را بشمارید.
آیت‌الله العظمی جوادی آملی دیروز ۱۲ اسفند در جلسه تفسیر در مسجد اعظم به مسئله استغفار حضرت ابراهیم (ع) برای عمویش پرداخت و گفت: حضرت ابراهیم در ابتدا برای تشویق عموی خود برای موحد شدن فرمود که من برای تو استغفار خواهم کرد، ولی بعد از اینکه او ایمان نیاورد او هم اعلام تبری کرد بنابراین تبری از کفار واجب است.
وی با اشاره به تأکید قرآن بر استفاده از مشی ابراهیم (ع) به عنوان الگو افزود: تبعیت از مشی آن حضرت، ارتباط ما با بیگانه را قطع و ارتباط با خدا را تقویت می‌کند.
این مفسر قرآن اظهار کرد: قرآن فرموده است که اگر امید به ذات خداوند و اینکه در قیامت نجات یابید دارید راه این است که خدا باید، ولی انسان باشد؛ او غنی است و یاری می‌دهد.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه همیشه نمی‌شود با کفار جنگید و شاید اصلاح شوند تصریح کرد: وعده ابراهیم برای استغفار هم ناشی از این مسئله بوده همان طور که پیامبر نوه ابوسفیان را به همسری انتخاب کرد تا روزنه امیدی برای مسلمان شدن آنان فراهم شود.
وی افزود: تا ابد دشمنی و جنگ با کفار وجود ندارد، ولی فرمودند: کسانی که با شما تا ابد در جنگ هستند و کفر می‌ورزند باید دشمن باشید.
این مفسر قرآن اظهار کرد: من چند سال قبل در دیدار مسئولان مذاکره برجام به آن‌ها گفتم وقتی با آمریکائی‌ها دست می‌دهید انگشتانتان را بشمارید مبادا کم شده باشد؛ زیر آنان به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
وی تأکید کرد: ما وقتی قطعنامه را پذیرفتیم، صدام ملعون به تحریک دشمنان دیگر ما زیر آن زدند و عملیات مرصاد را به راه انداختند در صورتی که جبهه‌های ما از نیرو خالی شده بود و خدا رحمت کند کسانی مانند صیاد شیرازی که مردانه ایستادند و دفاع کردند.
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه ما می‌توانیم با کفار و دشمنان مذاکره و ارتباط داشته باشیم تصریح کرد: دشمنان به ویژه آمریکا قابل اعتماد نیستند همان طور که بنده به مسئولان وزارت خارجه گفتم، ولی معنای این حرف نداشتن رابطه نیست.
وی با بیان اینکه آمریکا اعداء عدو ماست اظهار کرد: کسی در برجام باجی به این‌ها نداد به همین دلیل دنبال این در و آن در می‌گردند تا بهانه پیدا کنند.
این مفسر قرآن بیان کرد: همه مراجع ما معتقدند که سلاح هسته‌ای حرام است و ما دنبال داشتن آن نیستیم، ولی فهم و ملت همیشه باید در دست خودش باشد تا فریب دشمن را در مراودات نخورد.
http://www.etedaldaily.ir/newspaper/page/3430/1/132366/0


نوشته شده در   يکشنبه 13 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode