ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 اسفند 1396     |     کد : 182795

نخست وزیر عراق :

فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی، عامل اصلی پیروزی بر داعش بود

خست وزیر عراق در سخنانی ضمن ارزشمند توصیف کردن فتوای جهاد کفایی آیت الله العظمی سیستانی، تأکید کرد:

 نخست وزیر عراق در سخنانی ضمن ارزشمند توصیف کردن فتوای جهاد کفایی آیت الله العظمی سیستانی، تأکید کرد: این فتوا عامل اصلی پیروزی بر تروریست‌های داعش بود.«حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور در سخنانی، فتوای جهاد کفایی آیت‌الله‌العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق را ارزشمند توصیف کرد.وی تأکید کرد: این فتوا، خیزش بزرگ و تحقق پیروزی‌ها را به دنبال داشت.نخست وزیر عراق در ادامه اظهار داشت: باید با تمامی توان، دستاورد بزرگِ پیروزی بر داعش را حفظ کرد.العبادی همچنین از فداکاری‌های مجاهدان عراقی قدردانی کرد و یاد و خاطره شهدای مقاومت در عراق را نیز گرامی داشت.در چنین شرایطی، «ابراهیم الجعفری»، وزیر خارجه عراق در پایان سفر خود به روسیه ضمن هشدار به آمریکا گفت: بغداد با قاطعیت، احداث پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک خود را رد می‌کند و آن را تحمل نخواهد کرد.
وزیرخارجه عراق تصریح کرد: در سال ۲۰۱۴ که ما در شورای امنیت از نیروهای بین المللی برای مبارزه با داعش درخواست کمک کردیم، به آنها گفتیم این کمک‌ها باید حاکمیت و استقلال عراق را حفظ کند و به گونه ای نشود که این همکاری‌ها به احداث پایگاه نظامی منجر شود و یا این که نیروهای خارجی بخواهند به صورت دائم در عراق حضور داشته باشند. وی در ادامه بار دیگر با تاکید بر این که حاکمیت عراق خط قرمز ماست و قابل مذاکره نیست، سفر خود به مسکو را در راستای تعمیق روابط عراق و روسیه عنوان کرد.همزمان، روزنامه «العربی الجدید» در گزارشی نوشت، بیش از ۱۱هزار نظامی آمریکایی در پایگاه‌هایی در غرب، شمال و مرکز عراق هستند.
در چنین شرایطی و همزمان با مخالفت بغداد با تداوم حضور نظامیان آمریکایی در عراق، «خلوصی آکار»، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با ورود به بغداد با «عثمان غانمی»، همتای عراقی خود دیدار وگفتگو کرد. در پایان این دیدار دو طرف اعلام کردند که کمیته مشترکی درخصوص امنیت مرزها، آموزش‌های نظامی و تبادل اطلاعات تشکیل خواهند داد.
در خبر دیگری، پارلمان عراق قانون بودجه سال ۲۰۱۸را تصویب کرد.به گزارش شبکه خبری «سومریه نیوز» عراق، پارلمان این کشور بالاخره با کش و قوس بسیار قانون بودجه سال ۲۰۱۸را تصویب کرد.پارلمان عراق همچنین قانون انتخابات شوراهای استان‌ها را تصویب و جلسه بعدی خود را به روز دوشنبه (فردا) موکول کرد.
در همین حال، در میان اعتراض کردها به کم شدن سهم‌شان در بودجه سال ۲۰۱۸یعنی کاهش آن از ۱۷درصد به ۱۲درصد، «سلیم الجبوری»، رئیس پارلمان عراق گفت: خواسته‌های کردستان عراق در بودجه مذکور حل و فصل شده است.
در تحولات و درگیری‌های پراکنده نظامیان عراقی با عناصر باقیمانده داعش نیز، نیروهای ارتش عراق یک فروند هواپیمای شناسایی متعلق به تکفیری‌های داعش را در مرزهای مشترک این کشور و سوریه هدف قرار دادند و ساقط کردند.همزمان، وزارت کشور عراق از دستگیری ۱۷ داعشی در عملیاتی پیشگیرانه در غرب موصل خبر داد که شماری از سرکرده‌های معروف این گروه نیز در میان آنها وجود دارند.
http://www.ettelaat.com/etiran/?p=350994


نوشته شده در   يکشنبه 13 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode