ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1396     |     کد : 182711

رئیس قوه قضائیه:

امنیت، خط قرمز نظام است جای مدارا نیست

رئیس‌قوه قضائیه امنیت را خط قرمز نظام جمهوری اسلامی و مردم دانست و بر اقدام قانونی، قاطع و فوری دستگاه قضایی در برخورد با حوادث اخیر در تهران تاکید کرد.

رئیس‌قوه قضائیه امنیت را خط قرمز نظام جمهوری اسلامی و مردم دانست و بر اقدام قانونی، قاطع و فوری دستگاه قضایی در برخورد با حوادث اخیر در تهران تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تسلیت شهادت سه تن از مأموران خدوم نیروی انتظامی و یکی از اعضای بسیج در جریان حوادث خیابان پاسداران تهران، با ابراز تأسف از رفتار سبعانه شخصی که با وسیله نقلیه به ماموران حمله ور شد، گفت: نیروی انتظامی در طول سال های پس از انقلاب همواره در راستای حفظ امنیت کشور و مرزها تلاش کرده و بسیج نیز هر جا به حضورش نیاز بوده با هماهنگی قانونی ورود یافته و جان بر کف از امنیت کشور دفاع کرده است که به این خاطر باید قدردان این تلاش ها باشیم.
به گزارش روابط عمومی
قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ضمن هشدار به برهم زنندگان نظم و امنیت کشور، اظهار داشت: آشوبگران بدانند که امنیت کشور به هیچ عنوان محل مدارا و تسامح نیست و امنیت، خط قرمز نظام جمهوری اسلامی، ارکان نظام و مردم است. اینکه عده‌ای گمان کنند می‌توانند با برخی تلاش‌ها و تحریک عوامل درونی و بیرونی خدشه‌ای به امنیت کشور وارد کنند تصور بسیار‌اشتباهی است. بی‌تردید دستگاه قضایی با قاطعیت و سرعت به این موضوع رسیدگی می‌کند. به دادستان تهران و دادگستری نیز دستور داده شده است که به این جرم و جرایم مشابه در اسرع وقت رسیدگی کنند و عاملین این جنایت هر چه سریع‌تر مجازات شوند.
آملی لاریجانی با بیان اینکه قطعاً دستگاه قضایی در برخورد با عوامل این حوادث هیچ‌گونه تعللی نخواهد کرد، افزود: ضدانقلاب خارج نشین هم که معمولا از این حادثه و حوادث مشابه آن مشعوف می‌شود بداند که هیچ طرفی از این حوادث نخواهد بست و مردم و مسئولان در رویدادهایی که امنیت کشور را تهدید کند، متحد و منسجم در مقابل عوامل ناامنی خواهند ایستاد.
مقوله اسلامی شدن علوم با اظهارات پوپولیستی
 و بدون تحقیق سازگار نیست
وی در بخش دیگری از سخنان خود با‌اشاره به اظهارات اخیر برخی مسئولان درباره اسلامی شدن علوم تصریح کرد: گر چه معنای اسلامی شدن علوم نیاز به دقت دارد ولی در هر حال اینکه بگوییم این پروژه در جمهوری اسلامی شکست خورده کاملاً سخن نابه‌جایی است. این مقوله یک بحث کاملاً فنی و علمی است و با اظهارات پوپولیستی و بدون تحقیق سازگار نیست، لذا کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند و نقطه نظرات اندیشمندان داخلی و خارجی را مطالعه نکرده‌اند نباید حرفی به زبان بیاورند که دستمایه بیگانگان شود.
رئیس‌قوه قضائیه ادامه داد: از کسانی که می‌گویند پروژه اسلامی کردن علوم در کشور شکست خورده است باید پرسید که شما چقدر در این زمینه تحقیق کرده‌اید و از مباحث مربوط به این حوزه چقدر اطلاع دارید؟ اینکه گفته می‌شود اسلامی کردن علوم امر محالی است و علم و ارزش و ایدئولوژی ارتباطی با هم ندارند یک سخن قرن هجدهمی است. به ضرس قاطع می‌گویم که از میان صاحبنظران بنام در مغرب زمین در زمینه فلسفه علم، افراد بسیاری این سخن را قبول ندارند و ورود ارزش‌ها از نواحی مختلف به علوم، بحثی پذیرفته شده است.
آملی لاریجانی، تز بی‌طرفی علم را نظریه‌ای مربوط به 200 سال پیش عنوان کرد و گفت: اینکه یک مسئول بگوید پروژه اسلامی کردن علوم در کشور شکست خورده، حرف بی‌مبنایی است.
وی افزود: اینکه گفته می‌شود ریاضی، ریاضی است و ما علم دینی نداریم استدلال سخیفی است، تاکید کرد: همه مسئولان از جمله بنده که کارهای اصلی دیگری داریم باید توجه کنیم که وقتی می‌خواهیم وارد یک مقوله شویم اگر زمان برای مطالعه کافی پیرامون آن مقوله نداریم ضرورتی ندارد حرف‌هایی بزنیم که مستند واقع شود و مورد انتقاد صاحب نظران قرار گیرد. اینکه گفته می‌شود پول‌های زیادی دراین زمینه خرج کرده‌ایم باید پرسید که چه میزان هزینه در این عرصه صرف شده و جمهوری اسلامی برای چنین بحث مهمی چقدر سرمایه گذاشته است؟ برای نتیجه بخش بودن چنین کار عظیمی باید صدها نفر بسیج شوند و نباید توقع داشت که در کوتاه مدت نتیجه‌ای به دست آید.
رئیس ‌دستگاه قضا گفت: حیف است که مسائلی به این اهمیت به صورت غیرعلمی، غیرصحیح، غیرفنی و کاملاً عامیانه مورد حمله قرار گیرد زیرا چنین رویکردی فضا را برای کار و تحقیق آزادانه تنگ می‌کند. بنده بحث‌های مبسوطی در این زمینه داشته ام و در جلسات مربوط به این بحث نیز راه‌های متعددی نشان داده‌ام که با استفاده از آنها که مبتنی بر نظریات خود فیلسوفان غربی هم هست می‌توان قائل به ورود دین و ارزش‌ها به ساحت علم شد و اگر امروز سخن از شکست خوردن این پروژه به میان می‌آید باید گفت که اسلامی کردن علوم به عنوان یک موضوع مهم فلسفی، کلامی و دینی شکست نخورده بلکه این شکست خوردن توهم کسانی است که بیشتر کار سیاسی می‌کنند تا کار دقیق علمی و فلسفی.
kayhan.ir


نوشته شده در   سه شنبه 8 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode