ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1396     |     کد : 182478

مردم پای انقلاب ایستاده‌اند دولت در زمین دشمن بازی نکند

در شرایطی که حضور با شکوه و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن آنهم در اوج خباثتها و دشمنی غرب ، پشتوانه و ظرفیت عظیمی برای پاسخ‌دهی قاطع و عبرت‌آموز از سوی دولتمردان به شیطان بزرگ و ایادی آن فراهم آورده بود، اما رئیس‌جمهور محترم در نهایت تعجب مواضعی اتخاذ کرد که از آن برداشتی جز نادیده گرفتن حضور تماشایی حامیان انقلاب اسلامی و ضربه زدن این ظرفیت عظیم نمی‌توان داشت.

در شرایطی که حضور با شکوه و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن آنهم در اوج خباثتها و دشمنی غرب ، پشتوانه و ظرفیت عظیمی برای پاسخ‌دهی قاطع و عبرت‌آموز از سوی دولتمردان به شیطان بزرگ و ایادی آن فراهم آورده بود، اما رئیس‌جمهور محترم در نهایت تعجب مواضعی اتخاذ کرد که از آن برداشتی جز نادیده گرفتن حضور تماشایی حامیان انقلاب اسلامی و ضربه زدن این ظرفیت عظیم نمی‌توان داشت.

مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال در شرایطی برگزار شد که طی هفته‌های قبل برخی خام اندیشانِ یاوه‌گو با بوق‌های تبلیغاتی دشمنان و معاندان تلاش می‌کردند اینگونه القا کنند که اغتشاشات ماه گذشته بر جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سایه افکنده و مردم ایران با عدم شرکت در این مراسم به انقلاب و نظام مقدس خود نه خواهند گفت، تصور خامی که البته با تصاویر منعکس‌شده از حضور میلیونی مردم در گوشه گوشه شهرهای کشور رنگ باخت.
بی دلیل نبود که رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز قبل در 19بهمن ماه و در دیدار فرماندهان نیروی هوایی فرموده بودند که: «امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود».
تماشایی بودن راهپیمایی با شکوه 22 بهمن از آن جهت اهمیت دوچندان یافته که برغم یاوه‌سرائی‌هایی که در ماه‌های اخیر علیه انقلاب اسلامی و نظام صورت گرفت مردم ایران با خروش بیشتر و حضور گسترده و با شکوه خود به صحنه آمدند تا نشان دهند به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وفادارند و هر جا لازم باشد از این سرمایه بزرگ و گران‌بهای خود قاطعانه حمایت و حفاظت می‌کنند و مواضع و اقدامات دشمنان و معاندان هم صرفا به متجلی شدن هر چه با شکوه‌تر این واقعیت کمک می‌کنند.
نادیده گرفتن حضور تماشایی
مردم قهرمان و انقلابی ما در شرایطی در لاله‌زار ایران اسلامی با پاسداشت خون شهیدان و راهپیمایی بی‌نظیر خود ورود به چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و پهن‌دشت ایران را زیر پا و عزم و اراده‌های پولادین خود به لرزه درآوردند که مستکبران و باج‌گیران نظام سلطه‌ غرب صریحاً گفته بودند انقلاب اسلامی نباید به جشن 40 سالگی‌اش برسد و برای این هدف شیطانی خود بر بستر آسیب‌ها و ضعف‌ها و نقص‌های موجود در کشور (که عمده آنها میوه شجره خبیثه‌ ٤0 سال دشمنی و کینه‌توزی و شرارت، شبیخون و تهاجم سیاسی اقتصادی نظامی فرهنگی و امنیتی غرب است)، هر آنچه در چنته داشتند به میدان آوردند و طی ماه‌های منتهی به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با فتنه‌گری و سازماندهی و به میدان آوردن مخالفان و زمینه‌سازی برای اجرای پروژه ناامن‌سازی و واگرایی قومیتی، به خیال خام خود همه چیز را برای براندازی نظام از درون آماده کرده بودند و بر این باور بودند که با دمیدن در کوره برخی کاستی‌ها و با برجسته‌سازی مفاسد اقتصادی و سیاسی و سوءمدیریت‌ها، نظام جمهوری اسلامی از درون فروخواهد پاشید اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مردم به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب در جشن 40 سالگی انقلابِ خود سنگ تمام گذاشتند و جشن تماشایی بلوغ انقلاب را فراروی چشم جهانیان، خبرنگاران داخلی و خارجی و دوربین‌های دوست و دشمن به نمایش گذاشته و پاسداشت شگفتی بزرگ خمینی کبیر را تصویر کردند.
در شرایطی که حضور با شکوه و گسترده مردم برای بیعت دوباره با نظام و انقلاب خود آنهم در زمانی که نقض عهد‌ها و تحریم‌های مکرر شیطان بزرگ و همچنین زیاده‌خواهی‌های غرب در برابر حسن نیت مسئولان ما معنایی جز تاکید بر استمرار خط تخاصم و دشمنی با ملت ایران ندارد ، پشتوانه و ظرفیت عظیمی برای پاسخ‌دهی قاطع و عبرت‌آموز از سوی دولتمردان به شیطان بزرگ و ایادی آن فراهم آورده بود، اما رئیس‌جمهور محترم که سخنران ویژه مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران بود، در نهایت تعجب در حین سخنرانی خود جملاتی بر زبان آورد که از آن برداشتی جز نادیده گرفتن حضور تماشایی حامیان انقلاب اسلامی و ضایع کردن این ظرفیت عظیم نمی‌توان داشت.
بن بست‌نمایی در جشن چهل سالگی انقلاب
آقای روحانی در راهپیمایی 22 بهمن به جای اعلام موضع صریح در مقابل دشمن، با بن بست‌نمایی پیشنهاد رفراندوم داد و گفت: «اگر در جایی ما با هم بحث داریم باید به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم. طبق این اصل برای رفع مشکلات و اختلافات باید به آرای مستقیم مردم مراجعه کرد. طبق اصل 59 هر چه مردم گفتند باید به آن عمل کنیم. این ظرفیت‌ قانون اساسی ما است و باید به آن عمل کنیم.»
وی گفت: باید قانون اساسی را پاس بداریم و از ظرفیت آن استفاده کنیم. آنچه که امروز از آن به عنوان مشکل در روابط اجتماعی، بحث آزادی و سرمایه‌گذاری‌ها یاد می‌شود، به خاطر عمل نکردن به قانون اساسی است. هر که قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی است. همه نهادها و دستگاه‌ها باید به قانون اساسی عمل کنند. این قانون بن‌بست‌ها را برداشته و ظرفیت‌های بسیاری دارد.
رئیس‌جمهور افزود: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند البته برخی زودتر از قطار پیاده‌ شدند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و اکنون باید همه را به قطار انقلاب دعوت کنیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رای مردم است که منتخب مردم را می‌سازد، اظهار کرد: بعد انتخابات باید رقابت را کنار گذاشته و قواعد سیاسی جهانی را مراعات کنیم و همه در کنار هم باشیم. مردم را راحت بگذاریم و در حریم خصوصی مردم دخالت نکنیم. حریم خصوصی مردم از آن مردم است. یک بار هم شده فرمان هشت ماده‌ای امام در سال 61 را بخوانیم و طبق آن عمل کنیم و آستانه تحملمان را بالا ببریم.
وی ادامه داد: 40 سال بس است. بیایید کینه‌ها را رها کنیم. چند سال کینه و سخن ناروا گفتن!؟
 این جملات تامل برانگیز عالی‌ترین مقام اجرائی کشور آنهم در جشن چهل سالگی انقلاب مردمش، بلافاصله با استقبال دستگاه‌های تبلیغاتی غرب مواجه شد و به تیتر یک رسانه‌های غربی از جمله سایت تلویزیون سلطنتی انگلیس تبدیل شد، بی‌بی سی فارسی نوشت: رئیس‌جمهور ایران همه‎پرسی را راه خروج از بن‌بست سیاسی دانست.
تهیه خوراک برای ضد انقلاب
از سوی دیگر این اظهارات خلاف وحدت ملی رئیس‌جمهور به خوراک تبلیغاتی برای معاندان تبدیل شد و جمعی از چهره‌های دست چندم اپوزیسیون و ضد انقلاب داخل و خارج، همزمان با طرح موضوع همه‌پرسی از سوی رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن با صدور اعلامیه‌ای خواستار برگزاری رفراندوم برای تعیین حکومت آینده ایران شدند.
این چهره‌های سرشکسته با نادیده گرفتن حضور تماشایی ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تجدید میثاق مردم با اصل نظام جمهوری اسلامی در بیانیه خود آوردند: «با تکیه بر حق تعیین سرنوشت ملت‌ها، خواهان برگزاری رفراندوم جهت تعیین نوع حکومت، تحت نظارت سازمان ملل متحد هستیم تا ملت ایران بتواند با تعیین نحوه حکومت مطلوب، خود مسئولیت سرنوشتش را بر عهده گیرد و برای رفع بحران‌های موجود تلاشی موثر و همگانی به عمل آورد.»
دویچه وله فارسی هم این چهره‌های ضدانقلاب را فعالان فرهنگی و اجتماعی معرفی کرد و نوشت: آقای روحانی روز یکشنبه ۲۲ بهمن، در سخنرانی خود از همه‌پرسی به عنوان یک راه‌حل برای خروج کشور از بن‌بست سیاسی سخن گفته بود.
رفراندوم‌های قبلی کافی نبود؟
رئیس‌جمهور محترم در حالی برای طفره رفتن از مسئولیت و پاسخگویی نسبت به ناکارآمدی‌های دولت موضوع رفراندوم و رای مردم را مطرح می‌کند که پیش از این با گره زدن حل همه مشکلات کشور و حتی آب خوردن مردم به مذاکره با آمریکا به نوعی کشور را با اعتماد یکطرفه به دشمن دچار مشکل کرد. در آن مقطع برغم اینکه منطق نظام برآمده از تجربه انقلاب اسلامی، بی‌اعتمادی به آمریکا بود، اما دولت بر خلاف این منطق معطوف به حقایق تاریخی، به شیطان بزرگ اعتماد کرد، امتیاز‌های نقد داد و وعده نسیه گرفت.
آقای روحانی پس از 4 سال آزمون و خطا در زمینه اعتماد بی‌دلیل به آمریکا مجبور شد بگوید «داستان مضحکی اتفاق افتاده؛ می‌گویند تعهدی که قبلا بستیم، فعلا قرص و محکم نباشد، درباره موضوع دیگری حرف بزنیم! آمریکا با زبان و عمل می‌گوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر ديوانه‌اند كه با شما مذاكره كنند؟ شما به مذاكره‌اي كه به تاييد سازمان ملل رسيده، پايبند نيستيد.» این سخنان در حالی ادا شد که برای چند سال، صاحب نظران منتقد با انواع فحش‌ها و ناسزا‌ها از سوی دولت نواخته شدند.
48 ماه فرصت دولت به همین بی‌عملی و رویااندیشی محض گذشت. اکنون که هنگام عملی کردن وعده‌ها در زمینه ایجاد رونق اقتصادی در حد بی‌نیاز کردن مردم از یارانه و چرخش چرخ اقتصاد و تولید، و ایجاد ‌اشتغال برای جوانان است، رئیس ‌دولت همچنان می‌خواهد پاسخگو نباشد و مانند زمان تبلیغات انتخاباتی از موضع منتقد و اپوزیسیون حرف می‌زند!
چاره کار احترام به مردم است نه طفره رفتن
از سوی دیگر طبق نظرسنجی اخیر مرکز دولتی ایسپا که با حضور آقای آشنا مشاور رئیس‌جمهور رونمایی شد «فقط ۲ درصد مردم خواستار رفع حصر (سران فتنه) هستند. 69 درصد، بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار، ۳۰ درصد اعتراض به فساد مالی، 20/6 درصد بی‌عدالتی، 13/5 درصد قطع حمایت از سوریه و فلسطین، 9/7 درصد آزادی بیان و 2/3 درصد رفع حصر را خواسته اصلی شرکت‌کنندگان در تجمعات اعلام کردند. پاسخ 74/8 درصد به این پرسش که آیا از شرایط اقتصادی رضایت دارید، منفی بوده است.»
صدبار دیگر هم از مردم نظرسنجی کنند، همین قضاوت را درباره اولویت‌های خود و میزان رضایت از عملکرد دولت خواهند داشت. چاره کار، تمکین و احترام به نظر مردم است، نه تولید مسئله برای طفره از مسئولیت پاسخگویی. براستی اگر بنابر نظر گرفتن از مردم باشد، 97/2 درصد آنها در سال 92 با حذف یارانه مخالفت کردند. پس چرا دولت درصدد است یارانه 34 میلیون نفر را حذف کند؟
کافی است مدیران کشور نگاهی به شعارها و پلاکاردهای مردم در راهپیمایی روز یکشنبه بیندازند. مردم از تبعیض، بی‌عدالتی، فساد اقتصادی، مشکلات معیشتی و بیکاری و... گلایه‌های عمیقی دارند اما در عین حال پای انقلاب و نظامی که نهال آن را 40 سال پیش با دست خود کاشتند و امروز تبدیل به درختی تناور شده، ایستاده‌اند. مطالبه و خواسته مردم، انقلابی و جهادی عمل کردن مسئولان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی و.. برای حل مشکلات پیش‌رو و حرکت به سمت قله است. صداها و علامت‌هایی که راه‌های انحرافی را نشان می‌دهند، در خوش بینانه‌ترین حالت تکمیل‌کننده ناآگاهانه پازل دشمن و مسیری به سمت دره هستند.

 


نوشته شده در   سه شنبه 24 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode