ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 فروردين 1390     |     کد : 18230

تظاهرات سراسري مردم بحرين عليه آل‌خليفه و آل‌سعود

مردم شهرهاي مختلف بحرين در تظاهرات «شكست محاصره» به رغم سركوب گسترده از سوي نيروهاي بحريني و سعودي تظاهرات كردند و عليه رژيم استبدادي آل‌خليفه شعار دادند.

 مردم شهرهاي مختلف بحرين در تظاهرات «شكست محاصره» به رغم سركوب گسترده از سوي نيروهاي بحريني و سعودي تظاهرات كردند و عليه رژيم استبدادي آل‌خليفه شعار دادند.

مردم شهر «الدراز» در نزديكي منامه با وجود ادامه حملات جنايتكارانه نيروهاي سعودي و بحريني عليه تظاهركنندگان به خيابان‌ها آمدند.

بحريني‌ها با سردادن شعار عليه رژيم آل‌خليفه و آل سعود حملات نيروهاي بحريني با پشتيباني نيروهاي متجاوز سعودي به تظاهرات مسالمت‌‌آميز مردم را محكوم كردند.

اين در حالي است كه، پس از تظاهرات شهر الدراز شمار زيادي از نيروهاي بحريني و سعودي در اين شهر مستقر شدند.

نيروهاي عربستان سعودي همچنين به سوي تظاهركنندگان بحريني در شهر «بني‌جمره» آتش گشودند.

اين درحاليست كه، يك روزنامه چاپ اسلام‌آباد نوشت كه وزارت امور خارجه ايران اعتراض رسمي خود را به پاكستان به دليل اعزام نيروي نظامي به بحرين و سركوب قيام مردم اين كشور ابلاغ كرده است.

روزنامه انگليسي زبان «نيشن» چاپ پاكستان در شماره اخير خود نوشت: تهران ناخشنودي خود را به اسلام‌آباد در خصوص گسيل نظاميان پاكستاني به بحرين براي سركوب شيعيان طرفدار دموكراسي با كمك دولت عربستان سعودي، ابلاغ كرده است. اين منبع افزوده است: سازمان خدمات امنيتي «فوجي» كه توسط بنياد فوجي (وابسته به ارتش پاكستان) اداره مي‌شود در حال حاضر مشغول استخدام هزاران نفر پرسنل نظامي بازنشسته از نيروهاي مسلح پاكستان با شرايط جنگي است كه در منطقه خاورميانه به ويژه در بحرين و عربستان سعودي به اشتغال در خواهند آمد. اين منبع نوشته است كه وزير امور خارجه ايران به پاكستان هشدار داده است كه در صورت متوقف نشدن روند استخدام از سوي اسلام‌آباد، اين امر عواقب سوء جدي در روابط ديپلماتيك بين تهران و اسلام‌آباد خواهد داشت.

نيشن به نقل از منابع آگاه ديپلماتيك آورده است: كاردار موقت پاكستان در تهران اخيراً به محل وزارت امور خارجه ايران احضار و ملاحظات جدي ايران نسبت به استخدام هزاران نفر از اتباع پاكستاني در نيروهاي مسلح و پليس بحرين به وي ابلاغ شده است.

اين روزنامه پرتيراژ پاكستاني در پايان تصريح كرده است كه به نظر مي‌رسد كه تصميم گيرندگان در اسلام‌آباد اين اخطار ايراني را ناديده گرفته‌اند. بنا بر گفته يك مقام ارشد بنياد فوجي، اين كار تازگي ندارد و از حدود 50 سال پيش ادامه داشته است.

در همين حال «تهمينه جنجوا»، سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان در پاسخ به سئوالي در مورد اعتراض ايران به پاكستان در مورد دخالت نظاميان سابق پاكستان در سركوب مردم بحرين، گفت: ما داراي روابط بسيار حسنه با ايران هستيم. ما تمامي مسايل را در يك محيط بسيار دوستانه مورد بحث قرار مي‌دهيم. از سويي، بان‌كي‌مون در ديدار خود با «شيخ خالد بن احمد آل خليفه» وزير امور خارجه بحرين در حاشيه برگزاري اولين نشست گروه تماس بين‌المللي درباره ليبي در شهر «دوحه» قطر، خواهان گفت‌وگوي فراگير با تمامي طرف‌هاي ذيربط در بحرين در نزديك‌ترين زمان ممكن شد.

وي همچنين از دولت بحرين خواست تا تيراندازي به تظاهرات‌كنندگان در اين كشور را متوقف كند.

دبيركل سازمان ملل تأكيد كرد: مردم حق دارند كه نظام خود را انتخاب كنند.بان‌كي‌مون همچنين خواهان بالاترين ميزان خويشتنداري و احتياط در برخورد با حوادث بحرين و افزايش آزادي‌ها و اصلاحات دموكراتيك در اين كشور شد.خبر ديگر اين كه، يك منبع مطلع از بحرين خبر داد، با تداوم كشتار مردم توسط نيروهاي اشغالگر در نقاط مختلف بحرين، يك گروه كه خود را «منتقمون اللوءلوء» ناميده، تهديد كرده است منافع آمريكا، عربستان و امارات را مورد هدف قرار خواهد داد.

اين منبع نزديك به دستگاه ديپلماسي بحرين گفت: تاكنون هويت اين گروه آشكار نشده اما مقام‌هاي ارشد امنيتي بحرين اين تهديد را جدي گرفته‌اند، هرچند كه از بيم عقب‌نشيني اشغالگران از خاك بحرين تاكنون از افشاي موضوع خودداري كرده‌اند.

از طرفي، پزشكان بدون مرز با صدور بيانيه‌اي از تعرض نيروهاي پليس بحرين به مجروحان درگيري‌ها در اين كشور و ضرب و شتم آنان خبر دادند.

در بيانيه اين سازمان آمده است: هم‌اينك بيمارستان‌هاي بحرين به محلي براي شناسايي افراد مجروح درگيري‌هاي اخير ميان تظاهركنندگان و نيروها و نظاميان طرفدار دولت اين كشور تبديل و حتي مشاهده شده است كه نيروهاي پليس با به دست آوردن مجروحان بر محل زخم آنان ضربه‌هاي شديد وارد كرده‌اند.اين سازمان مي‌افزايد: بيمارستان‌هاي بحرين به محلي براي شناسايي مجروحان درگيري‌ها از سوي نيروهاي پليس و امنيتي بحرين تبديل شده است.از ديگر سو، در پي سركوب اعتراضات مردمي و نقض حقوق بشر و ممانعت از اطلاع‌رساني رخدادهاي داخلي توسط رسانه‌هاي بين‌المللي از سوي مقامات بحريني، دولت‌ اين كشور از فعاليت‌ خبري تيم سي.ان.ان در اين كشور ممانعت به عمل آورد و اعضاي آمريكايي آن را با تهديد سلاح سنگين بازداشت كرد.

شبكه تلويزيوني سي.ان.ان گزارش داد، مقامات بحريني بدون توجه به ارائه گذرنامه‌هاي آمريكايي ـ با تأكيد بر اين موضوع كه بحرين نزديك‌ترين متحد آمريكا است، به كارت شناسايي اين شبكه خبري، در يكي از روستاهاي شيعه‌نشين اهميتي ندادند و با سلاح‌هاي سنگين تيم‌ خبري اين شبكه را محاصره و بازداشت كردند.

در اين حال، تجمع‌كنندگان در برلين، پايتخت آلمان با محكوم كردن ورود نظاميان عربستان سعودي به بحرين و مشاركت در سركوب مردم اين كشور، خواستار خروج اين نيروهاي اشغالگر از بحرين شدند.تجمع‌كنندگان در حالي كه پرچم‌هاي بحرين را در دست داشتند، فرياد آزادي براي مردم بحرين و اشغالگران از بحرين خارج شويد، سر مي‌دادند.تجمع‌كنندگان كه جمعي از عرب‌ها و مسلمانان مقيم آلمان بودند، سركوب خشونت‌‌بار معترضان بحريني را محكوم كردند.



نوشته شده در   دوشنبه 29 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode