ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 بهمن 1396     |     کد : 182235

رهبر انقلاب با اشاره به جنایات اخیر در افغانستان:

آمریکا با انتقال داعش به افغانستان در پی توجیه حضور خود در منطقه است

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه در حوادث تروریستی اخیر افغانستان تاکید کردند: «دست‌هایی که داعش را ایجاد کردند به‌دنبال انتقال آن به افغانستان هستند».

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه در حوادث تروریستی اخیر افغانستان تاکید کردند: «دست‌هایی که داعش را ایجاد کردند به‌دنبال انتقال آن به افغانستان هستند».

مشروح بیانات ‌رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کشتار مردم در حوادث تروریستی افغانستان به این شرح است:
... من همین جا از این فرصت استفاده کنم و تأسّف و تألّم خودمان را عرض بکنیم نسبت به حوادثی که در همسایگی ما در افغانستان دارد اتّفاق می‌افتد به وسیله‌ همین کسانی که ادّعای اسلام می‌کنند و واقعاً از اسلام بویی نبرده‌اند. الان -[یعنی] از حدود یک ماه قبل به این طرف- شاید حدود هفت یا هشت حادثه‌ کشتار دسته‌جمعیِ تروریستی اتّفاق افتاده؛ در یکی شصت هفتاد نفر شهید شدند، در یکی پنجاه شصت نفر کشته شدند، در یکی بیست و چند نفر کشته شدند؛ در کابل، در قندهار، در جاهای دیگر. امضا هم می‌کنند و اعتراف هم می‌کنند که «ما کردیم»! چه کسی؟ داعش. توجّه بکنید، همان دست‌هایی که داعش را به وجود آوردند - چه در عراق، چه در سوریه- و آن جنایات را به وسیله‌ِ داعش مرتکب شدند و داعش را ابزاری قرار دادند برای آن همه ظلم بزرگ به مردم، همان‌ها باز دارند داعش را منتقل می‌کنند به اینجا، [یعنی] به افغانستان؛ آنجا شکست خوردند، می‌خواهند اینجا دوباره شروع کنند؛ این هم شروعشان است که تقریباً از حدود یک ماه یا چهل روز قبل به این طرف، این همه آنجا کشتار انجام دادند. البتّه کشتارها شامل شیعه و سنّی است - مثل عراق، مثل جاهای دیگر- این جور نیست که فقط شیعه [کشته شوند]؛ البتّه در یک قضیّه متأسّفانه حدود پنجاه نفر یا بیشتر، طلبه‌ شیعه به شهادت رسیدند در کارهای اینها، لکن فقط شیعه نیستند؛ نخیر، مردم معمولیِ غیرنظامی -سنّی، شیعه- را در کابل و در جاهای دیگر، [می‌کشند]؛ برایشان فرق نمی‌کند، چون برای آمریکا فرق نمی‌کند.
آنچه امروز برای سیاست آمریکا در این منطقه در درجه‌ اوّل است، این است که این منطقه روی آرامش نبیند؛ دولت‌ها و ملّت‌های این منطقه به خودشان مشغول باشند تا به فکر معارضه‌ با عامل خبیث استکبار در این منطقه یعنی صهیونیسم نیفتند. این یک هدف. یک هدف دیگر هم اینکه آمریکا حضور خودش را [در اینجا] توجیه کند. وقتی که در افغانستان ناامنی هست، آمریکا حضور خود را توجیه می‌کند که «بله، ما می‌خواهیم بیاییم اینجا که امنیّت را برقرار کنیم»، در حالی که ناامنی را خود آنها به وجود آورده‌اند، ناامنی را آنها به وجود آورده‌اند؛حوادث افغانستان- با واسطه و بی‌واسطه- به وسیله‌ عوامل آمریکا از بیست و چند سال قبل انجام گرفته؛ یعنی آنها بودند که موجب این کشتارهای به اسم مذهب در این منطقه شدند؛ حالا هم همان کار را دارند ادامه می‌دهند؛ می‌خواهند همیشه [منطقه] شلوغ باشد تا حضور خودشان را در اینجا تأمین کنند و مقاصد سیاسی و مقاصد اقتصادی خودشان را پیش ببرند. لعنت خدا بر استکبار، بر عوامل استکبار، بر دولت خبیث و جنایت‌کار صهیونیسم و آمریکا و عوامل آنها، که مردم و مسلمان‌ها را این جور نابود می‌کنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode