ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 بهمن 1396     |     کد : 182057

در دیدار سفیران جدید کوبا، غنا، شیلی، قبرس و لهستان درتهران ‎رئیس‌جمهوری:

ایران مخالف تحریم‌های ظالمانه علیه ملل مستقل است

سفیران جدید لهستان، کوبا،غنا،شیلی وقبرس دیروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری استوارنامه خود را تقدیم ایشان کردند.

سفیران جدید لهستان، کوبا،غنا،شیلی وقبرس دیروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری استوارنامه خود را تقدیم ایشان کردند.
رئیس‌ جمهوری پس از دریافت استوارنامه «الکسیس باندریچ وگا» سفیر جدید کوبا با بیان این که ایران و کوبا دو کشور انقلابی با روابطی در سطح بسیار خوب هستند، اظهار داشت: اراده دولت جمهوری اسلامی‌ایران گسترش روابط با دولت کوبا ست و این راه را ادامه خواهیم داد.
روحانی با اشاره به این که روابط تهران با‌هاوانا پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌در سطح بسیار خوب جریان دارد، گفت: ایران و کوبا پس از دوران انقلاب خود با توطئه‌های مشترکی مواجه بودند و بدون شک در میان تاریخ انقلاب‌های جهان ،نام امام خمینی(ره) به عنوان رهبر مسلمان انقلابی و فیدل کاسترو به عنوان یکی از رهبران انقلابی در تاریخ ثبت شده است.
وی در ادامه با تأکید بر این که اراده جمهوری اسلامی‌ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط تهران-‌هاوانا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، به ویژه در بخش علمی‌و انرژی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را به نفع دو ملت فعال کرد.
رئیس جمهوری با تأکید بر این که تهران با تحریم به عنوان ابزار ناصحیح و کهنه مخالف است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی‌ایران نسبت به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌های مستقل و از جمله کوبا مخالف است.
سفیر جدید کوبا هم در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری، از نقش مؤثر تهران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان تجلیل کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی‌ایران جایگاه خاصی در روابط خارجی کوبا دارد و مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را با ایران در همه زمینه‌های اقتصادی همپای روابط سیاسی خود توسعه و روابط خود را روز به روز ارتقاء دهیم.
«الکسیس باندریچ وگا» تصریح کرد: کوبا معتقد است برقراری روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی‌ایران بهترین ابزار برای مقابله با تحریم‌های غیرمنصفانه علیه دو کشور است و در این برهه که ایالات متحده با زورمداری قصد دارد نظرات خود را بر دنیا تحمیل کند، توسعه روزافزون کشورهای مستقل و آزادیخواهی مثل ایران و کوبا می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
رئیس جمهوری هنگام دریافت استوارنامه «الحاجی سایوتی یاهایا ایدی» سفیر جدید غنا، گفت: اراده جمهوری اسلامی‌ایران توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی‌و فرهنگی با غنا به عنوان کشوری دوست و برادر است.
روحانی در این دیدار اظهارداشت: کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و غنا باید با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود برای گسترش همکاری و فعال کردن بخش‌های خصوصی دو کشور، فضای مناسبی را برای توسعه مناسبات تهران- آکرا ایجاد کند.
وی گفت: جمهوری اسلامی‌ایران آماده توسعه همکاری‌های فرهنگی، بهداشتی و درمانی با غنا ست.
سفیر جدید غنا هم در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری ، از کمک‌های جمهوری اسلامی‌ایران به غنا به ویژه در زمینه سلامت و بهداشت تقدیر کرد و گفت: پتانسیل‌های فراوانی برای توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور وجود دارد و ما همواره خواهان گسترش مناسبات با ایران هستیم.
رئیس جمهوری هنگام دریافت استوارنامه «ایگناسیو یانوس» سفیر جدید شیلی هم گفت: توسعه روابط و همکاری‌ها با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و از جمله شیلی برای جمهوری اسلامی‌ایران بسیار حائز اهمیت است.
روحانی ،روابط ایران و شیلی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تهران و سانتیاگو ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف دارند که باید از آنها برای توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی استفاده کنیم.
وی تشویق بخش‌های خصوصی و فعالان اقتصادی را برای توسعه همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک و تسهیل در روابط بانکی دو کشور در توسعه مناسبات مهم دانست و افزود: امروز به واسطه برجام و رفع تحریم‌ها‌،
فضای مناسبی برای گسترش بیش از پیش روابط تهران – سانتیاگو فراهم شده است که امیدوارم در آینده با بهره‌گیری از آن شاهد توسعه و تحول در مناسبات فی مابین باشیم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: خواهان صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم و خشونت در جهان هستیم و معتقدیم همه کشورها باید در این زمینه با هم همکاری و مشارکت کنند.
روحانی عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی در جهان را بسیار حائز اهمیت بیان کرد و افزود: امروز رقابت تسلیحاتی در جهان و تهدید کشورها نگرانی‌هایی را برای همه کشورها و ملت‌های جهان به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایران و شیلی می‌توانند همکاری‌ها و رایزنی‌های مثبتی در زمینه صلح و امنیت و توسعه جهانی داشته باشند.
سفیر جدید شیلی هم با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری و اشاره به روابط خوب ایران و شیلی و ظرفیت‌های فراوان موجود در دوکشور برای توسعه و تقویت مناسبات فی‌ما بین،
‌بر ضرورت رفع موانع بانکی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد و خواستار حضور بخش خصوصی شیلی در بازار‌های سرمایه گذاری ایران شد.
‌ایگناسیو یانوس اظهار داشت: تقویت صلح و امنیت جهانی و گسترش همکاری‌های بین المللی با جمهوری اسلامی‌ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار برای شیلی حائز اهمیت است.
رئیس‌ جمهوری روابط ایران و قبرس را دوستانه و دیرینه دانست و سفیر جدید این کشور را به تلاش برای تقویت روابط بانکی و توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور توصیه کرد.
‌روحانی در دیدار «پتروس ت. ناکوزیس» سفیر جدید قبرس با بیان این که دو کشور از سابقه تمدنی بسیار دیرینه‌ای برخوردارند، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی بین دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی وجود دارد که با ارتقای سطح روابط بانکی می‌توان جهشی در مناسبات اقتصادی ایجاد کرد.
وی برجام را در زمینه صلح ثبات و توسعه منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که طرف‌های مذاکرات ما در برجام به تعهدات خود پایبند باشند، ما هم پایبند خواهیم ماند.
رئیس جمهوری با تأکید بر لزوم توسعه روابط بانکی تهران و نیکوزیا و نقش آن در ارتقای سطح مناسبات اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: برای توسعه همه جانبه روابط نیازمند وجود مناسبات بانکی مطلوب هستیم و همان طور که امروز با بسیاری از کشورهای اروپایی و منطقه‌ای همکاری‌های بانکی داریم، این نوع روابط می‌تواند بین تهران و نیکوزیا هم توسعه یابد.
روحانی در ادامه با تأکید بر این که جمهوری اسلامی‌ایران خواهان صلح و توسعه در منطقه و جهان است، گفت: معتقدیم مشکل قبرس از طریق گفتگو قابل حل و فصل است و ایران از استقلال و یکپارچگی قبرس حمایت می‌کند.
‌سفیر جدید قبرس هم در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود روابط تهران – نیکوزیا را تاریخی و مستحکم توصیف کرد و با تقدیر از مواضع اصولی ایران در باره قبرس، گفت: قبرس از نقش بسیار مهم جمهوری اسلامی‌ایران در جهت ترویج صلح و امنیت در منطقه و جهان کاملاً آگاه است و آن را قابل تحسین می‌داند.
‌«پتروس ت. ناکوزیس» افزود: تهران و نیکوزیا هدف مشترکی دارند و آن برقراری صلح، آرامش و ثبات در منطقه است و معتقدیم برجام باید پابرجا بماند و این قرارداد می‌تواند به گسترش صلح و ثبات در منطقه کمک کند.
وی با تأکید بر اهتمام کشورش نسبت به توسعه روابط با ایران گفت: قبرس مصمم است در همه زمینه‌ها از جمله مناسبات بانکی، روابط خود را با تهران گسترش دهد.
رئیس‌ جمهوری همچنین در دیدار سفیر جدید لهستان با اشاره به جایگاه این کشور در اتحادیه اروپا و همچنین نقشی که طی ماه‌های پیش‌رو به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل برعهده خواهد گرفت، اظهارداشت: پایبندی به توافق برجام می‌تواند پایه بسیار مستحکمی‌برای برقراری همکاری‌های گسترده‌تری بین ایران و اتحادیه اروپا و تأمین صلح و امنیت در منطقه و جهان باشد.
‌روحانی هنگام دریافت استوارنامه «یاروسلاو مارچین دومانسکی» ، تصریح کرد: تا زمانی که طرفین مذاکرات نسبت به تعهد خود در قرارداد برجام ایستادگی کنند، تهران هم به تعهدات خود عمل خواهد کرد و معتقدیم استحکام برجام، امید دادن به جامعه جهانی برای حل و فصل مسایل از طریق دیپلماسی و هرگونه تضعیف آن به معنای ضربه زدن به اقدامات دیپلماتیک است.
وی خاطر نشان کرد: امروز به استثناء یکی دو کشور، جامعه جهانی پشتیبان توافق برجام است و بی‌تردید دولت آمریکا هم در این زمینه دچار خطای محاسباتی است و چنانچه از برجام خارج شود، متوجه خواهد شد که کار بسیار اشتباهی را از لحاظ سیاسی مرتکب شده است.
‌رئیس جمهوری در ادامه، برقراری روابط دوستانه‌تر و توسعه‌یافته‌تر بین تهران – ورشو را مورد تأکید قرار داد و گفت: توسعه روابط دو جانبه ایران و لهستان به خاطر سوابق دیرینه و مثبت و همچنین ظرفیت‌هایی که دو کشور در زمینه‌های علمی‌و اقتصادی دارند، بسیار حائز اهمیت است و با تسهیل روابط بانکی می‌توانیم ظرفیت‌های موجود را به نفع منافع دو ملت فعال کنیم.
‌سفیر جدید لهستان هم در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، با اشاره به روابط دیرینه تهران – ورشو، اظهار داشت: لهستان خواهان حفظ و تقویت روابط دو کشور براساس اعتماد و دوستی است. یاروسلاو مارچین دومانسکی با بیان این که لهستان همواره از برجام حمایت کرده است و آن را در زمینه صلح و ثبات در منطقه با اهمیت می‌داند، ‌گفت: لهستان به عنوان عضو مهم اتحادیه اروپا و هم عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل، در ماه‌های پیش‌رو، برای پایداری توافق برجام تلاش خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، گفت: سرمایه‌گذاران لهستانی تمایل دارند که در حوزه‌های مختلف اقتصادی در ایران همکاری و مشارکت داشته باشند.


نوشته شده در   يکشنبه 1 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode