ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 دي 1396     |     کد : 182011

رئيس‌جمهوري: در حوزه اقتصاد فضاي مجازي نبايد از جهان عقب بيفتيم

هیات دولت در جلسه دیروز خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوري، گزارش مرکز ملی فضای مجازی در باره «اقتصاد مجازی» را بررسی کرد.

هیات دولت در جلسه دیروز خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوري، گزارش مرکز ملی فضای مجازی در باره «اقتصاد مجازی» را بررسی کرد.
رئیس‌جمهوري در این جلسه با بیان این که فهم دقیق تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، توسعه کسب و کار و اشتغال، دگرگونی زندگی مردم و آینده این تأثیرگذاری بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این فضا با سرعت فوق العاده، زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در‌بر‌می‌گیرد و مفاهیم اشتغال را به ویژه در حوزه خدمات به شدت تغییر می‌دهد.
روحانی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی مؤثر از این فضا با تأکید بر تقویت حاکمیت ملی و تلاش برای افزایش ظرفیت‌های بومی‌و پیشگیری از آسیب‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در آن است.وي با یادآوری این که عدم درک درست از سرعت تحولات فضای مجازی و تأثیرات آن موجب شکاف نسلی می‌شود، تصریح کرد: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نیفتیم.
رئیس جمهوري همچنین با تأکید بر لزوم تحرک بیشتر در این فضا و از جمله توسعه خدمات الکترونیک و به ویژه دولت الکترونیک، خواستار افزایش این گونه خدمات با استفاده از ظرفیت‌های آن برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها شد.
گفتگوی رئیس‌جمهوري با مردم
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوري هم در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: احتمال می‌دهیم اواسط هفته آینده رئیس‌جمهوري با مردم صحبت کند.
وی افزود: رئیس‌جمهوري در جلسه دیروز از اعضای هیات دولت خواست، تلاش کنند برنامه‌هایشان زودتر عملیاتی شود و این برنامه‌ها را برای مردم بازگو کنند. رئیس‌جمهوري همچنین تاکید كرد كه سفر اعضای هیات دولت به مناطق مختلف کشور مهم است.
وی افزود: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی‌هستیم و دهه فجر امسال باید با گذشته متفاوت باشد و مسئولان کشور از جمله دولت و سایر نهادها باید بیشتر از عملکرد و برنامه‌های خود با مردم سخن بگویند. رئیس‌جمهوري هم تاکید دارند باید روحیه نشاط و امید مردم افزایش یابد. متاسفانه در ماه‌های گذشته حوادثی مثل زلزله‌ یا حادثه نفتکش را داشته‌ایم که مردم هم احساس همدردی کردند، اما باید برنامه‌هایی برای جوانان و مردم داشته باشیم که امید آفرین باشد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوري با بیان این که دولت در زمینه اشتغال روستایی، بازسازی منازل فرسوده و ایجاد اشتغال در یک زمان کوتاه در کسب و کار خرد برنامه دارد، افزود: رئیس‌جمهوري به وزیر ورزش دستور داد که در شهرستان‌ها مکان‌هایی فراهم کند تا مردم به ورزش‌های همگانی بپردازند. تاکید آقاي روحاني این است که روحیه نشاط و امید را بالا ببریم و از صداوسیما خواسته‌اند فعالیت‌های گسترده‌ای که در سطح کشور در حال انجام است را بازگو کند.
واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس‌جمهوري دستور رفع فیلتر تلگرام را دادند؟ اظهار داشت: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شد.
100 نفر هنوز در بازداشت هستند
علیرضا آوایی وزیر دادگستری هم با تاکید بر این که بازداشت کردن افراد برای ما هیچ لذتی ندارد و برای هیچ حکومتی خوب نیست، افزود: به گفته مسئولان امنیتی‌،
شمار کسانی که در جریان اتفاقات اخیر بازداشت شده و تاکنون آزاد نشده اند و کماکان در بازداشت به سر می‌برند، زیر 100 نفر است.
وی ادامه داد:در جریان اتفاقات اخیر برخی هیجانی شده و برخی هم برای آن که بدانند چه خبر است، به خیابان‌ها آمدند. عده‌ای دیگر هم از بخش‌هایی از نظام در طول این مدت عقده، ناراحتی، گرفتاری و تکدری داشتند و برای عقده گشایی به خیابان‌ها آمدند. همچنین ممکن است برخی دیگر فکر كردند که ‌آمدنشان به صحنه به ویژه تا پیش از آغاز تخریب‌ها به کشور کمک می‌کند، لذا با هرکدام از این افراد باید یک جور رفتار شود.
آوایی ادامه داد: ممکن است برخی از سردمداران ماجرا باشند و برخی دیگر هم وابستگی‌هایی به جاهایی داشته باشند؛ بنابراین نظر مسئولان بر این بود که افراد را متناسب با سن و سال، شرایط و موقعیت و همچنین وضع روحی و انگیزه تفکیک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر برخی بازداشتی‌ها که هیجان زده شدند بدون این که اموال مردم و اموال عمومی‌را تخریب کنند به خیابان‌ها آمده بودند، غالبا آزاد شدند و تعدادی که باقی مانده‌اند هم اکثریتشان کسانی بودند که قرائن و شواهدی وجود داشت که در تخریب‌ها وسیله قرار گرفتند. در این زمینه امیدواریم که تعیین تکلیف این افراد هم بسیار طول نکشد.
آوایی همچنین درباره اظهارات برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر بدرفتاری و وقوع برخی حوادث در بازداشتگاه‌ها، گفت: در زمینه زندان‌ها و بازداشتگاه ها، سازمان زندان‌ها مسئولیت دارد که این سازمان هم تحت نظارت قوه قضائیه است. درباره ادعاهای مطرح شده بررسی و تحقیقات لازم را انجام خواهیم داد.
خسارات وارده به ناوشکن دماوند
امیر حاتمی‌وزیر دفاع هم در پاسخ به سئوالی در مورد ادعای وزیر امور خارجه آلمان درباره برنامه موشکی ایران گفت: راجع به برنامه موشکی، ما هیچ صحبتی نداشتیم و بنا نداریم داشته باشیم.
وی‌در پاسخ این سئوال که سخنگوی وزارت خارجه آلمان ادعا کرد توافق شده است بین ایران، فرانسه، انگلیس و آلمان مذاکراتی درباره برنامه موشکی ایران خارج از برجام انجام شود، موضع شما چیست؟ گفت: این را باید از وزیر خارجه بپرسید. من در جریان نیستم.
وی افزود: راجع به برنامه موشکی، ما هیچ صحبتی نداشتیم و بنا نداریم داشته باشیم.
حاتمی‌همچنین درباره ناوشکن دماوند خاطرنشان کرد: تیمی‌را برای ارزیابی خسارات وارده به ناوشکن دماوند فرستاده‌ایم؛ دو نفر از پرسنل دماوند در اثر این اتفاق مفقود شده اند که هنوز پیدا نشده‌اند.
۵۰۰ میلیارد تومان برای
کسب ‌وکارهای نوپا
آذری جهرمی‌وزیر ارتباطات هم با اشاره به موافقت رئیس جمهوري برای اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان در جهت توسعه خدمات کسب و کارهای نوپا، گفت: در تلاشیم تاشش ماه آینده در کشور سند توسعه اقتصاد دیجیتال داشته باشیم.وی اظهار داشت: امروز در دولت تصمیم گرفته شد که شکایت بدنه دولت از کسب و کارهای نوپا قبل از مطرح شدن در مراجع قضایی، در کمیته‌ای به مسئولیت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و عضویت نمایندگان وزارت ارتباطات، وزارت کار و معاونت علمی‌ریاست جمهوری بررسی و سپس با دستور قضایی ارجاع شود. این تصمیم می‌تواند تضمینی برای فعالیت کسب و کارهای نوپا باشد.وی خاطرنشان کرد: با موافقت رئیس جمهوري بنا شد ۵۰۰ میلیارد تومان در دو سال پیش‌رو، برای توسعه خدمات کسب و کارهای نوپا که در زمینه شبکه ملی اطلاعات فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته شود که این منابع می‌تواند مستقیم به این بنگاه‌ها داده یا به صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر تزریق شود. در سه هفته آینده وزارت ارتباطات با مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه به جمع‌بندی نهایی می‌رسند.
آذری جهرمی‌در باره اقدامات وزارت ارتباطات برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: ما در موقعیت پیش آمده در اتفاقات اخیر توانستیم نقاط ضعف و قوت پیام رسان‌های داخلی را ارزیابی کنیم و در واقع این اتفاقات آزمون خوبی برای پیام‌رسان‌های داخلی بود. در رابطه با تقویت پیام‌رسان های داخلی شورای فضای مجازی سند مصوبی دارد که در آن تکالیف دستگاه‌های مختلف مشخص شده است. وزارت ارتباطات عمده وظایف خود را در این زمینه انجام داده است و باقیمانده وظایف هم در کوتاه مدت تکمیل می‌شود.وزیر ارتباطات در پایان گفت: اما موضوع فقط این سند نیست، بلکه بحث، بحث تکنولوژی است. استراتژی ما باید تقویت شبکه‌های اجتماعی بومی‌و رقابت دربازار برای خروج از انحصار شرایط فعلی باشد که ما در این دو مسیر حرکت می‌کنیم.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode