ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 دي 1396     |     کد : 181992

رهبر معظم انقلاب در ديدار شرکت کنندگان دراجلاس بين المجالس اسلامي:‏

قدس بدون ترديد پايتخت فلسطين است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌عصر ديروز در ديدار ميهمانان شرکت کننده در سيزدهمين اجلاس بين المجالس کشورهاي اسلامي، با تأکيد بر اين که دنياي اسلام بايد در مسائل اساسي با صراحت و با صداي بلند سخن و موضع خود را بگويد...

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌عصر ديروز در ديدار ميهمانان شرکت کننده در سيزدهمين اجلاس بين المجالس کشورهاي اسلامي، با تأکيد بر اين که دنياي اسلام بايد در مسائل اساسي با صراحت و با صداي بلند سخن و موضع خود را بگويد، «فلسطين» و «اتحاد دنياي اسلام» را از جمله موضوعات اساسي برشمردند و گفتند: يکي از موضوعات اصلي و بسيار مهم دنياي اسلام، «تلاش براي پيشرفت علمي» است که تجربه جمهوري اسلامي‌ايران نشان داد، با تلاش و با تکيه بر جوانان مي‌توان رتبه علمي‌خود را ارتقا داد و در بخش‌هاي مهمي، در مرز دانش قرار گرفت.
رهبر انقلاب اسلامي‌با اشاره به وظيفه ديني و تاريخي کشورها و دولت‌هاي اسلامي‌در قبال تحولات مهمي‌که در دنيا در حال روي دادن است، گفتند: دنياي اسلام، امروز بايد در موضوعات مهم و اساسي
نقش‌آفريني کند و نگذارد تجربه تلخ دهه‌هاي گذشته و تسلط قدرت‌ها و آثار بلندمدت آن، تکرار شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به طرح مسائل ميانمار و کشمير در اجلاس بين المجالس اسلامي‌و در عين حال غفلت از طرح مسائل بسيار مهم يمن و بحرين در اين اجلاس، افزودند: بايد در مسائل اساسي دنياي اسلام صريح سخن گفت، زيرا با صراحت،
مي‌توان جريان سازي کرد و در افکار عمومي‌مردم و نخبگان جهان تأثيرگذار بود.
ايشان تأکيد کردند: نبايد گذاشت که امپراطوري خطرناک تبليغاتي غرب که عمدتاً به دست صهيونيست‌ها اداره مي‌شود، مسائل مهم دنياي اسلام را ناديده بگيرد و با توطئه‌ سکوت، مسائل اصلي امت اسلامي‌را محو کند.
رهبر انقلاب اسلامي‌با تأکيد بر اين که مي‌توان جريان امپراطوري تبليغاتي غرب را شکست داد، خاطرنشان کردند: شکست دادن صهيونيست‌ها در جنگ نرم امکان پذير است، همان گونه که آنها در جنگ سخت و در لبنان شکست خوردند و مجبور به اعتراف به آن شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي موضوع فلسطين را در رأس مسائل دنياي اسلام دانستند و گفتند: در قضيه فلسطين، سه حادثه «اشغال سرزمين»، «تبعيد
دسته جمعي و ميليوني مردم» و «قتل عام و جنايت عظيم بشري» اتفاق افتاده است که اين ستم در تاريخ نظير ندارد.ايشان، دفاع از فلسطين را وظيفه همه دانستند و تأکيد کردند: نبايد تصور شود که مقابله با رژيم صهيونيستي فايده اي ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت‌ها در مقابل رژيم صهيونيستي به نتيجه خواهد رسيد، همان گونه که جريان مقاومت نسبت به سال‌هاي قبل، پيشرفت کرده است.
رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: صهيونيست‌ها، روزي شعار «از نيل تا فرات» را مي‌دادند اما اکنون براي محافظت از خود مجبور به ديوارکشي شده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: بدون ترديد فلسطين يک مجموعه و تاريخ «از بحر تا نهر» است و قدس نيز پايتخت آن است و امکان هيچ خدشه‌اي
‌بر اين حقيقت، وجود ندارد.
ايشان، اقدام اخير آمريکا نسبت به قدس را «غلط زيادي» خواندند و گفتند: آنها قادر به انجام چنين کاري نخواهند بود و تلاش‌هاي آنها به سرانجام نخواهد رسيد.
رهبر انقلاب اسلامي‌خاطرنشان کردند: دولت‌هايي که در منطقه به آمريکايي‌ها کمک و با رژيم صهيونيستي همکاري مي‌کنند تا با برادران مسلمان ستيز کنند، مرتکب خيانت صريح مي‌شوند، همانند کاري که سعودي‌ها انجام مي‌دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي، «اتحاد دنياي اسلام» را يکي ديگر از مسائل اساسي برشمردند و گفتند: ما معتقديم اتحاد دنياي اسلام که داراي جمعيت زياد و امکانات فراوان و جايگاه بسيار حساس در دنيا است، مي‌تواند زمينه‌ساز شکل گيري يک قدرت بزرگ و اثرگذار شود و ما حتي به کساني که صريحاً با ما دشمني مي‌کنند، گفته‌ايم آماده برخورد برادرانه هستيم، اگرچه آنها چنين رويکردي ندارند.
ايشان با تأکيد بر لزوم هم افزايي کشورهاي اسلامي، خاطرنشان کردند: نبايد اجازه داد اختلافات و جنگ و خونريزي در دنياي اسلام که عامل اصلي آن نيز آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها هستند، زمينه ساز حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي شود.
رهبر انقلاب اسلامي، «تلاش براي پيشرفت علمي» را يکي از مسائل و نيازهاي بسيار مهم دنياي اسلام دانستند و افزودند: دنياي غرب با استفاده از علم، به ثروت و قدرت بين المللي رسيد و بر دنيا مسلط شد اما چون ايمان و ظرفيت نداشت، اين علم، منجر به ظلم و استکبار و استثمار شد، بنابراين دنياي اسلام براي رهايي از اين سلطه بايد براي پيشرفت علمي‌تلاش کند و اين کار امکان پذير است.حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تجربه موفق ايران در موضوع پيشرفت علمي، خاطرنشان کردند: ايران اسلامي‌با اتکاء به جوانان خود و در شرايطي که در تحريم قرار داشت، توانست در بخش‌هاي مهمي، در مرز دانش قرار گيرد در حالي‌که قبلاً در اين بخش‌ها، بسيار عقب بود.
ايشان افزودند: امروز جوانان ايران، در پزشکي، نانو، سلول‌هاي بنيادي و دانش هسته‌اي کارهاي بزرگي انجام داده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامي‌در ادامه به يک نکته اشاره کردند و آن، «لزوم افشاي ادعاهاي دروغ شيطان اکبر يعني آمريکا» بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ادعاي آمريکا در حمايت از «حقوق بشر» گفتند: شخصي که امروز در آمريکا بر سر کار است، بسيار صريح و عريان مواضع اين کشور را اعلام مي‌کند؛ البته قبلي‌ها نيز همين مواضع را داشتند ولي به اين صراحت اعلام نمي‌کردند و نمونه بارز اين موضع، سخنان اخير او درباره افريقا و آمريکاي لاتين و نژادهاي ديگر است که مصداق اقدام بر ضد حقوق بشر است؛ بنابراين بايد اين ادعاهاي دروغ را افشا کرد.
ايشان يکي ديگر از ادعاهاي غيرواقعي دولت آمريکا را موضوع مبارزه با «تروريسم» خواندند و افزودند: آمريکايي‌ها در حالي شعار مبارزه با تروريسم مي‌دهند که صراحتاً از رژيمِ تروريستِ صهيونيستي حمايت مي‌کنند و همچنين بنا بر اعتراف رئيس جمهور فعلي آمريکا در تبليغات انتخاباتي‌اش، عامل اصلي بوجود آوردن داعش بوده‌اند و تا آخرين نفس‌هاي داعش نيز از آن حمايت کردند.
رهبر انقلاب اسلامي‌تأکيد کردند: بايد با بيان حقايق و برملا کردن دروغ بودن اين ادعاها،
جريان‌سازي کرد و افکار عمومي‌مردم و نخبگان را تحت تأثير قرار داد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر لزوم پيگيري موارد ذکر شده در قطعنامه پاياني و کمک به تحقق آنها، گفتند: آنچه که ما توصيه مي‌کنيم يا بر آنها اصرار داريم، مواردي است که خودِ ما در عمل انجام داده ايم و به نتيجه رسيده ايم.
ايشان ايستادگي ملت ايران در مقابل جنگ اقتصادي دشمنان را يکي از اين نمونه‌ها برشمردند و افزودند: «تحريم» يکي از بخش‌هاي اين جنگ اقتصادي است که سال‌هاي متمادي آن را اعمال کردند و به اوج رساندند که امروز نيز ادامه دارد اما ملت ايران ايستادگي کرد و شکست نخورد و امروز از اين تحريم‌ها ابزاري براي شکوفايي خواهد ساخت.رهبر انقلاب اسلامي، «مردم‌سالاري ديني» را يکي از ديگر از تجربيات موفق ملت ايران و زمينه‌ساز رشد مادي و معنوي دانستند و تأکيد کردند: مردم ايران با کمک خداوند متعال، تا کنون توطئه‌هاي آمريکا را خنثي کرده اند و از اين پس نيز خنثي خواهند کرد.حضرت آيت الله خامنه اي در پايان اظهار اميدواري کردند: حرکت موفق و رو به رشد ملت ايران بتواند انگيزه اي براي قوي تر شدن امت اسلامي‌در مقابل استکبار شود.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در گزارشي از سيزدهمين کنفرانس اتحاديه بين المجالس اسلامي‌گفت: در اين کنفرانس، رؤساي مجالس کشورهاي اسلامي‌به موضوعاتي از جمله توسعه همکاري‌هاي اقتصادي و بازرگاني، مساله تروريسم و دخالت‌هاي آمريکا در ايجاد آشفتگي امنيتي در مناطق اسلامي‌و نيز مساله تعرض به قدس شريف پرداختند و تأکيد کردند قدس به سرزمين تاريخي فلسطين تعلق دارد.
در پايان اين ديدار، شرکت کنندگان در اجلاس از نزديک با رهبر انقلاب اسلامي‌ديدار و گفتگو کردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode