ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 دي 1396     |     کد : 181595

محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت:

سياست مهار تورم و كنترل بازار ادامه مي يابد

سخنگوي دولت اعلام كرد كه به زودي قيمت تخم مرغ به وضع عادي باز مي گردد و سال 97،سال اشتغال خواهد بود،نه تورم.

سخنگوي دولت اعلام كرد كه به زودي قيمت تخم مرغ به وضع عادي باز مي گردد و سال 97،سال اشتغال خواهد بود،نه تورم.
به گزارش خبرنگار ما،دكتر‌محمدباقر نوبخت ديروز در نشست هفتگي با خبرنگاران گفت: دولت مصوب کرده است 100 ميليارد تومان خسارت ناشي از معدوم کردن مرغ و تخم مرغ پرداخت شود که تاکنون 30 درصد آن پرداخت شده است.
وي درباره افزايش قيمت تخم مرغ در بازار و تدابير دولت براي کنترل کردن اين موضوع، اظهار داشت: مجوز واردات 19 هزار تن تخم مرغ صادر شده و 22 هزار تن هم در گمرک در حال ترخيص است.نوبخت با بيان اين که رئيس جمهوري براي تنظيم بازار در اين زمينه تاکيد فراواني دارد، ادامه داد: 110 تن تخم مرغ وارداتي هم ترخيص شده و در حال عرضه در ميادين ميوه و تره بار است.
سخنگوي دولت‌افزود: مصرف سالانه تخم مرغ در کشور 900 هزار تن و توليد اسمي آن در کشور بيش از يک ميليون و 300 هزار تن است که با مشکل آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در کشور و برخي از کشورها مجبور به معدوم کردن قطعات زيادي از مرغ و تخم مرغ براي سلامت مردم شديم.
وي اضافه کرد : سال گذشته بيش از 23 ميليون و 500 هزار مرغ تخم گذار معدوم شد و در فاصله اول مهر ماه تا دوم دي ماه امسال 12 ميليون و 300 هزار قطعه مرغ تخم گذار براي حفظ سلامت جامعه معدوم شد که 14 تا 20 درصد ظرفيت واحدهاي توليدي را تشکيل مي داد.نوبخت تصريح کرد: دولت بازار را کنترل خواهد کرد و بر سياست مهار تورم در لايحه بودجه سال 97 تاکيد دارد.
سخنگوي دولت بابيان اين که اطمينان مي دهم دولت يارانه افراد نيازمند را قطع نخواهد کرد افزود: درآمد حاصل از اصلاح قيمت‌ها به خود جامعه باز خواهد گشت .وي ادامه داد: فضاسازي‌هايي ايجاد کردند که دولت کاهش تورم را کنار گذاشته است. چرا نمي گوييد بودجه 97 فقرزدا و اشتغالزاست؟
نوبخت در ادامه اين نشست، با برشماري منابع حاصل از اصلاح قيمت‌هاي حامل‌هاي انرژي گفت: 75 هزار ميليارد تومان براي ايجاد اشتغال در سال آينده اختصاص مي يابد.وي افزود: دولت با اين که مجوز افزايش قيمت‌هاي حامل‌هاي انرژي از مجلس را داشت اما در چهار سال گذشته فقط يک بار از آن‌استفاده کرده است و قصد دارد يک بار ديگر قيمت اين حامل‌ها را اصلاح کند و منابع حاصل از آن را که حدود 17 هزار ميليارد تومان مي شود به بخش اشتغال اختصاص دهد.
قصد داريم به واحدهاي توليدي کوچکي که در مسير افزايش صادرات غيرنفتي حرکت مي کنند، تسهيلات داده شود تا خود را احيا کنند. در عين حال مردم انتظار دارند شهرشان هم بازسازي شود که دولت در نظر دارد براي بهسازي بافت‌هاي فرسوده تسهيلات ويژه اي را اختصاص دهد. نوبخت تصريح کرد: در روزهاي گذشته زلزله‌هاي فراواني در کشور اتفاق افتاده اما خسارت فقط به ساختمان‌هايي وارد شده است که فرسوده بودند. ساختمان‌هاي بازسازي شده هيچ صدمه اي نديدند. به همين دليل نقشه‌هايي تهيه کرده ايم که مشخص مي كند محله به محله بافت‌هاي فرسوده کجاست و مي خواهيم آن محله را به طور کامل بازسازي کنيم و همين موضوع باعث ايجاد 240 هزار فرصت شغلي خواهد شد.
سخنگوي دولت در پاسخ سئوال خبرنگار ما درباره وضع زلزله زدگان كرمانشاه و كرمان و برنامه دولت براي آموزش فرهنگي و اجتماعي مردم به ويژه در شهر تهران در زمان وقوع زلزله اظهار داشت: هنوز اسکان موقت در کرمانشاه به اتمام نرسيده ولي تاکنون کار بزرگي انجام شده است.وي با تاکيد براين که دولت در اختصاص بودجه مصوب به مناطق زلزله زده هيچ مشکلي ندارد، خاطر نشان کرد: البته توصيه ما اين است که در کنار بنياد مسکن يک پيمانکار ديگري از بخش خصوصي يا عمومي هم وارد ساخت وساز در مناطق زلزله زده کرمانشاه شود.
نوبخت درباره تهران هم اظهار داشت: در تهران هم کارهاي مختلفي به شهرداري تهران ابلاغ شده است که يکي از اين موارد بازسازي بافت‌هاي فرسوده است که مي خواهيم محله به محله اين بافت‌هاي فرسوده را بازسازي کنيم تا در برابر زلزله مقاوم شوند. سخنگوي دولت در پاسخ سئوال ديگر خبرنگار ما در باره سياست دولت در سال آينده براي کنترل نرخ تورم ادامه داد: در سال آينده سياست مهار تورم را دنبال مي کنيم‌، زيرا کنترل تورم دستاورد مهم دولت يازدهم بوده است و آن را در دولت دوازدهم هم ادامه خواهيم داد و هر آنچه که موجب افزايش تورم شود مانند بنزين را کنترل خواهيم کرد،مهم اين است كه عنصر اعتماد جامعه به دولت وجود دارد و دولت مي‌فهمد كه نبايد رفاه مردم را تضعيف كند. آيا دولت علاقه‌مند نيست‌ به جاي 10درصد‌،
50 درصد حقوق كاركنان را افزايش دهد؟اما از سوي ديگر محدوديت‌هايي وجود داردكه ما را به حداقل‌ها مي رساند.
به هر حال با همه اينها به ملت قول
مي‌دهيم‌سال آينده،سال تورم نيست ،سال اشتغال است؛بنابراين انتظار من از رسانه‌ها اين است كه با درج برخي تيترها،مردم را آزار ندهند.نوبخت درباره حمايت از بخش خصوصي براي ايجاد اشتغال در کشور گفت: دولت معتقد به توزيع پول بين بيکاران نيست تا خودشان ايجاد اشتغال کنند. بالاترين رهاورد اين کار« بيکار بدهکار» خواهد بود، همان طور که در سال‌هاي گذشته اين موضوع رخ داد.
وي با تاکيد بر اين که دولت قصد ندارد دست در جيب مردم کند‌، خاطر نشان کرد: درآمد بيشتر کشورها از طريق ماليات است و درآمد کشور ما هم يا از طريق ماليات بوده يا از فروش نفت است که اگر بخواهيم سراغ فروش نفت برويم فرياد مي زنند که اقتصاد بدون نفت چه شد.نوبخت درباره اجرا نکردن برخي پروژه‌ها توسط دستگاه‌ها به بهانه عدم تخصيص بودجه در زمان مقرر، اظهار داشت: 66 هزار پروژه استاني و 6 هزار پروژه ملي که جمعا 72 هزار پروژه در کشور مي شود، بر روي دست دولت مانده است و همه دستگاه‌ها و مردم توقع دارند که دولت مشکلات آنها را حل کند، ولي منابع ما محدود است و اين انتظار که همه بار بر روي دوش دولت باشد، درست نيست.
سخنگوي دولت همچنين در مورد سامانه ملي حقوق و دستمزد هم گفت: سازمان امور اداري و استخدامي همه مقدمات آن را آماده کرده است و به زودي گزارشي در اين زمينه ارائه خواهد کرد. نوبخت در پاسخ به اين که کساني مي گويند پشيمان ازانتخاب اقاي روحاني هستند، اظهار داشت: آنها که پشيمان هستند بايد بگويند کي راي داده اند که حال پشيمان هستند؟ ولي ما به مردم قول مي دهيم که اموال آنها را نابود نکنيم و تلاش مي کنيم به نحو عاقلانه از آن استفاده شود ،زيرا امانتدار مردم هستيم.وي تاکيد كرد:اين گونه جوسازي‌ها باعث تغيير مسير دولت نمي شود. سخنگوي دولت درباره افزايش عوارض خروج از کشور گفت: اين تصميم فقط براي حمايت از گردشگري داخلي و توسعه زيرساخت‌ها نيست بلکه سالانه مسافران حدود 7 تا 8 ميليارد دلار پول نقد از کشور خارج مي کنند. برخي‌ها حتي شبانه با پروازهايي به کشورهاي خليج فارس مي روند و با خودشان چند چمدان لباس وارد مي کنند که باعث از بين رفتن توليد داخل مي شود و بايد جلو آن گرفته شود.
وي همچنين درباره شنود توضيح داد که اين موضوعي امنيتي و درخواست دستگاه اطلاعاتي از مراجع قضايي براي اين کار امري عادي است و از آقاي علوي وزير اطلاعات مي خواهم توضيحاتي به منظور شفافيت ارائه کند.وي همچنين درباره ادامه طرح تحول سلامت در سال آينده افزود: 400 هزار ميليارد تومان در سال آينده به طرح تحول سلامت اختصاص مي يابد و امسال هم غير از بودجه طرح سلامت‌،10 هزار ميليارد تومان هم براي بيمه سلامت اختصاص داديم که تا پايان سال 110 درصد يعني 110 هزار ميليارد تومان در همين بخش به وزارت بهداشت پرداخت خواهيم کرد.رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اين که در حال شناسايي افرادي هستيم که فرار مالياتي زيادي دارند تا پايه مالياتي اين افراد را افزايش دهيم، گفت: دولت بيشتر از اين نمي تواند از مردم ماليات دريافت کند، غيراز افرادي که فرار مالياتي دارند.
نوبخت در پاسخ به اين که رئيس جمهوري در اجلاس حقوق شهروندي خواستار توجه مردم به هزينه کرد برخي نهادهاي فرهنگي شد و اين در حالي است که وقتي رئيس جمهوري از عهده اين کار برنيايد مردم چه کار خواهند کرد؟ اظهار داشت: با اقدامي که در بودجه 97 صورت گرفت 59 نهادي که غيردولتي بودند و از دولت پول مي گرفتند و نمي دانستيم برخي از آنها بودجه را چگونه مصرف مي کنند، مشخص شد.
وي ادامه داد: قصد ما اين نيست هر کس منتقد دولت باشد پول آن را قطع کنيم. امسال هم دولت به نهادهاي غيردولتي کمک مي کند اما نه 59 نهاد، بلکه به 159 نهاد و هر نهادي که برنامه بدهد و در مسير کمک به دولت باشد، بودجه دريافت خواهد کرد.
سخنگوي دولت در پاسخ به برخي اظهار نظرها نسبت به قطع بودجه حوزه‌هاي علميه گفت: اين که طلاب ما با حداقل حقوق، علوم ديني را فرا مي گيرند، ترديد نکنيد. آنها در رفاه نيستند. اينطور نيست که دولت پول اينها را قطع کند‌.
نظام تصميم گيري مي کند و مديريت امور عمومي موضوعي است که از طرف دولت کمک مي شود.نوبخت افزود: نفس کمک به مراکز علوم حوزوي قابل تخطئه نيست، چرا که عده اي در دانشگاه علوم جديد درس مي خوانند و عده اي در حوزه علوم اسلامي و ديني مي آموزند ولي اين که دولت بيشتر بدهد، امکانپذير نيست. اگرچه دولت نمي خواهد در محتواي علوم مداخله کند ولي در چگونگي هزينه کرد طبق قانون بايد نظارت کند و آنها بايد پاسخگو باشند.
تصميم گيري در باره شخصيت‌هاي در حصر
نوبخت در پاسخ به اين که يکي از محصورين چند دوره ملاقات با افراد داشته و اين در حالي است که نفر دوم هيچگونه ملاقاتي برايش در نظر گرفته نشده است. آيا اين مساله از سوي شوراي عالي امنيت ملي بوده است يا خير؟ گفت: اگرچه اين موضوعات بايد از سوي دبير شوراي عالي امنيت ملي گفته شود،ولي به عنوان يک عضو اين شورا تا جايي که اطلاع دارم تصميم گيري در مورد ديدارها براي هر سه شخصيت در حصر بوده است.نوبخت در پاسخ به اين که ديوان محاسبات اسامي برخي حقوق بگيران بالاي 17 ميليون تومان را که يارانه هم دريافت مي کردند ، اعلام کرده است‌، گفت: فهرست اين دسته ازافراد ارسال و دستور داده شد يارانه افراد قطع شود و تمام دريافتي‌ها را پس‌دهند.


 


نوشته شده در   چهارشنبه 6 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode