ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 دي 1396     |     کد : 181582

حجت‌‌الاسلام والمسلمين حاج سيد حسن خميني يادگار گرامي امام:

مبارزه با فقر، فساد و تبعيض خواست مردم است

‌يادگار گرامي امام با تاکيد بر اجتهاد در انديشه امام خميني(ره) گفت: در شرايط فعلي عدم تبعيض، مبارزه با فساد، ريشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترين مطالبات جامعه است و از همين رو امروز بايد بخش فقر ستيز و فسادستيز انديشه امام پررنگ شود.


‌يادگار گرامي امام با تاکيد بر اجتهاد در انديشه امام خميني(ره) گفت: در شرايط فعلي عدم تبعيض، مبارزه با فساد، ريشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترين مطالبات جامعه است و از همين رو امروز بايد بخش فقر ستيز و فسادستيز انديشه امام پررنگ شود.
به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني در ديدار سردبير و اعضاي تحريريه روزنامه وقايع اتفاقيه، به طرح پرسشي در باره دليل اقبال قاطبه ملت ايران به امام خميني پرداخت و يادآور شد: مردم آن روزگار با احزاب، جريانات و سياستمداران آشنايي کامل داشتند و اين گونه نبود که يکباره امام آنها را به صحنه آورده باشند، اما چگونه است در شرايطي که حتي رساله امام حق چاپ نداشت اکثريت مردم به سوي امام مي‌روند؟ دليل اين اقبال آن است که جامعه احساس کرد امام پاسخ به دردهاي تاريخي اوست و هرکس در سيماي امام پاسخ دردها و مطالبات خود را همچون استقلال خواهي، آزاديخواهي، فسادستيزي و... مي‌يابد.
وي، ورود مجدد دين به عرصه اجتماعي را از آثار مهم انقلاب اسلامي‌دانست و گفت: بعد از هجمه سنگين مارکسيسم به دين، خصوصا با جاذبه‌هاي عدالت طلبانه و تبليغات وسيع، بازگشت دين به عرصه جامعه در انقلاب اسلامي‌رخ مي‌دهد؛ البته ديني که انقلاب اسلامي‌عرضه مي‌کند، داراي نگاهي رو به جلو و نه ايستاده در گذشته است. امام نماد دينِ ظلم ستيز ، فقر ستيز، آزاديبخش، استقلال ساز و زندگى بخش است.
يادگار امام سپس با تاکيد بر اجتهاد در انديشه امام براي پاسخ به نيازهاي روز، گفت: امروز اگر قرار باشد امام و مسير ايشان حفظ شود بايد امام را به عنوان دواي درد روزگار خودمان معرفي کنيم؛ در اين راستا بايد ابتدا درد را بشناسيم و سپس به گونه اي در انديشه امام اجتهاد کنيم که درد جامعه را درمان کند.
وي با تاکيد بر نياز جامعه به نماد و پرچم، از ميان رفتن اين نمادها را مايه انشقاق در جامعه دانست و گفت: در شرايط فعلي عدم تبعيض، مبارزه با فساد، ريشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترين مطالبات جامعه است و از همين رو امروز بايد بخش فقر ستيز و فسادستيز انديشه امام پررنگ شود.
سيد حسن خميني با تاکيد بر اين که هرچقدر نقاط وحدت را در جامعه بيشتر کنيم هويت ملي مردم تقويت شده است، تصريح کرد: يکي از نمادهاي وحدت و هويت ملي امام است و بنابراين، همه بايد تلاش کنيم همان طور که ايشان نماد و هويت ديروز و امروز جامعه ما هست، شخصيت ايشان نماد فرداي جامعه ما هم باشد؛ امري که با توجه به انديشه امام در باره تأثير زمان و مکان در اجتهاد و بعد پويايى فقه امکان پذير است. سيد حسن خميني، زبان، دين، مذهب و فرهنگ را عوامل اصلي وحدت خواند و تاکيد کرد: ايران آنجاست که فرهنگ ايراني حضور دارد و به همان دليل که مولوي و ابوريحان بيروني به رغم تولد در بخشي خارج از ايران، ايراني هستند، اميرالمومنين(ع)، امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هم ايراني هستند، زيرا قسمت مهمي‌از فرهنگ ايران را تشکيل مي‌دهند.
وي به دست اندرکاران وقايع اتفاقيه توصيه کرد: مخاطب را بشناسيد و آن را گم نکنيد، چرا که سرمايه يک رسانه مخاطب مستقيم آن است و لذا براي بدست آوردن دل کسي که يکبار شما را مي‌خواند مخاطب اصلي را نرنجانيد و کاري نکنيد که آنان دچار سردرگمي‌شوند.يادگار امام در اين ديدار در پاسخ به سئوال يکي از خبرنگاران روزنامه وقايع اتفاقيه مبني بر اين که دليل سکوت شما چيست؟ گفت: سکوت نکرده ام، بلکه روش هميشگي را دارم و اگر بيان موضوعي را لازم بدانم يک لحظه در سخن گفتن ترديد نمي‌کنم؛ اما گاهي سخن گفتن زياد از حد سودي ندارد.
در ابتداي اين ديدار، سرگه بارسقيان و جمعي از اعضاي تحريريه وقايع اتفاقيه، دغدغه‌ها و پرسش‌هاي خود را با سيد حسن خميني در ميان گذاشتند.
چگونگي تبيين ارزش‌هاي انقلاب و امام خميني براي نسل جديد و خارج کردن آنها از انحصار، چرايي حجم بالاي فساد در کشور و... از محورهاي سخنان حضار بود.


نوشته شده در   سه شنبه 5 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode