ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 آذر 1396     |     کد : 181480

نشست شورای امنیت درباره برجام و ایران

شورای امنیت سازمان ملل متحد سه‌ شنبه شب به منظور بررسی توافق هسته‌ای و مسائل مربوط به ایران تشکیل جلسه داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد سه‌ شنبه شب به منظور بررسی توافق هسته‌ای و مسائل مربوط به ایران تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای امنیت سازمان ملل متحد سه‌ شنبه شب به منظور بررسی توافق هسته‌ای و مسائل متعلق به ایران تشکیل جلسه داد.

«جفری فلتمن» معاون دبیرکل سازمان ملل در ابتدای این نشست از پایبندی ایران به برجام سخن گفته و افزود: با این حال، رئیس‌ جمهور ایالات متحده از صدور تائیدیه پایبندی ایران خودداری کرد.

وی ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی ۹ گزارش را به این شورا تقدیم و اعلام کرده است که ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند است.

فلتمن گفت: حمایت شورای امنیت از توافق هسته ای ایران برای حفظ ثبات و امنیت منطقه و بین المللی بسیار مهم است.

«جوان ادمسون» نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت با بیان اینکه برجام به فعالیت های منطقه ای و موشکی ایران ربطی ندارد، عدم تایید پایبندی ایران به برجام توسط آمریکا را ریسک دانست.

وی گفت: در سیزدهم اکتبر رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت تبعیت ایران از قطعنامه را تائید نکند، این اقدام پرسش هایی را درباره تعهد آمریکا به برجام ایجاد کرده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هم گفت: امروز سعودی ها موشک جدیدی را رهگیری کردند که شبه نظامیان به ریاض شلیک کرده بودند. در صورتی که اقدامی درباره موشک هایی که به اراضی عربستان شلیک شد نداشته باشیم، هرگز نمی توانیم خشونت ها را متوقف کنیم.

هیلی با بیان اینکه باید با موشک هایی که حوثی ها (انصارالله یمن) به اراضی عربستان سعودی شلیک می کنند، مقابله کرد، مدعی شد موشک هایی که به عربستان سعودی شلیک می شود، ساخت ایران است.

وی با ادعای اینکه ایران باعث تشدید تنش ها در منطقه می شود، افزود: باید با افزایش توان موشکی ایران مقابله کرد.

هیلی در سخنان خود در نشست شورای امنیت گفت: ما این فرصت را داریم که با رژیم ایران که قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کند، مقابله کنیم.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز با درخواست از کشورهای عضو این سازمان برای عدم تلفیق موضوعات منطقه ای با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ، افزود: مشکلات منطقه ای و اوضاع خاورمیانه چیزی نیست که در چارچوب برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ بحث شود و بحث ها در این زمینه باید در چارچوب دیگری صورت گیرد.

نماینده چین در سازمان ملل هم با تاکید بر اینکه برجام باعث تقویت ان پی تی و حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه شده و از زمان اجرای آن در دو سال پیش، اثرات مثبتی به همراه داشته است، افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی ۹ بار پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اش را تائید کرد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل با اعلام اینکه ایران تعهدات خود درباره توافق هسته ای را نقض نکرده است، در عین حال افزود: باید فعالیت های موشکی ایران متوقف شود.

نماینده انگلیس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با طرح این ادعا که ایران موشک های بالستیک و فناوری آن را به حوثی ها (انصارالله یمن) انتقال می دهد، گفت: ما عمیقا نگران گزارش های مربوط به انتقال قطعات موشک های بالستیک ایران و فناوری های مربوط به آن به حوثی ها هستیم.

نماینده آلمان با اعلام اینکه تقویت و حفظ برجام بسیار مهم است، افزود که مردم ایران باید از عواید برداشته شدن تحریم ها بهره مند شوند.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 29 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode