ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 آبان 1396     |     کد : 180902

شهر اسرار آمیزی که با سحر و جادو به وجود آمد! + عکس

شهری عجیب در نواحی دوردست اقیانوس آرام واقع شده و آنقدر معماری عجیبی دارد که همه باستان شناسان را به فکر فرو برده که این مکان چگونه با تکنولوژی ساده گذشته های دور ساخته شده است. در ادامه ما را همراهی کنید تا با این شهر عجیب بیشتر آشنا شوید.

شهری عجیب در نواحی دوردست اقیانوس آرام واقع شده و آنقدر معماری عجیبی دارد که همه باستان شناسان را به فکر فرو برده که این مکان چگونه با تکنولوژی ساده گذشته های دور ساخته شده است. در ادامه ما را همراهی کنید تا با این شهر عجیب بیشتر آشنا شوید.
 

 به نقل از لست سکند،‌ گاهی در دنیا شهرهای باستانی‌ پیدا می شود که باستان شناسان هیچ دلیلی برای چگونگی به وجود آمدن آن ها پیدا نمی‌کنند. به وجود آمدن این شهرها آنقدر عجیب است که مردم محلی آن ها را به سحر و جادو و عناصر ماورائی ربط می دهند!

در نواحی دوردست غرب اقیانوس آرام در شمال اکوادور ویرانه های شهر باستانی و اسرار آمیزی به اسم «مادول» وجود دارد. این ویرانه های باشکوه بر روی تالابی در سمت شرقی جزیره پوناپی قرار دارد و از ۹۲ جزیره مصنوعی کوچک تشکیل شده که بر روی صخره های مرجانی ساخته شده اند. همه این صخره های مرجانی توسط شبکه‌ای از کانال ها به هم مرتبط هستند برای همین به ونیز اقیانوس آرام معروف شده اند.

 

چیزی که باستان شناسان را گیج کرده این است که چگونه این سنگ های بزرگ از یک سمت جزیره به سمت دیگر آورده شده اند. به علاوه نکته حتی عجیب تر این است که بعد از اینکه این سنگ ها با موفقیت جابجا شدند چگونه تا ارتفاع ۱۶ متری بالا رفته اند. ساخت این شهر آنقدر عجیب است که تلاشی که برای ساخت این سازه ها به کار رفته را حتی می توان با اهرام معروف مصر مقایسه کرد.

 

نکته جالب این است که خیلی از مردم پوناپی همچنان عقیده دارند که این شهر با سحر و جادو به وجود آمده است.

این که این شهر چگونه به وجود آمده و چه هدفی پشت ساخته شدنش وجود داشته باعث شده تا خیلی ها آن را به ارواح و موجودات ماورائی ربط بدهند. در سال ۱۹۸۵، این شهر به عنوان مرکز تاریخی و ملی معرفی شد و در سال ۲۰۱۶ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. با اینکه این شهر از شهرهای مهم دنیا به حساب می آید اما دو عامل حیات آن را تهدید می کند یکی رشد بی رویه گیاهان ها در حریم شهر بوده و دیگری آب و هوای متغیر اقیانوس آرام در این منطقه است. این شهر به خاطر وجود این دو عامل پرخطر در لیست شهرهای در معرض تهدید قرار دارد و تمهیداتی برای کم کردن این عوامل در دست انجام است تا این شهر تاریخی همچنان به حیات خود ادامه دهد.


نوشته شده در   يکشنبه 21 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode