ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1396     |     کد : 180305

تشنگی دائمی کودکان نشانه‌ چیست؟

یک فوق تخصص غدد گفت: بچه‌هایی که دچار بیماری دیابت بی مزه هستند چون مدام آب خورده و کمتر غذا می‌خورند در رشد آنها اختلال ایجاد می‌شود.

یک فوق تخصص غدد گفت: بچه‌هایی که دچار بیماری دیابت بی مزه هستند چون مدام آب خورده و کمتر غذا می‌خورند در رشد آنها اختلال ایجاد می‌شود.

محسن خوش نیت درباره دیابت اظهار داشت: معنای دیابت دفع ادرار زیاد است. اگر این ادرار همراه با قند باشد به عنوان دیابت شیرین نامیده می‌شود. افزایش قند خون باعث دفع ادرار در اشخاص شده به طوری که فرد باید مکرراً برای تخلیه ادرار خود باید به دستشویی برود.

وی افزود: در دیابت بی‌مزه دفع ادرار افزایش پیدا می‌کند اما قند در ادرار وجود ندارد. بنابراین بسیاری از علائم این دو بیماری مشابه است ولی عوارضی که ایجاد می‌کنند با یکدیگر متفاوت است. در دیابت بی‌مزه قند خون بالا نیست و در واقع آب زیادی از بدن دفع می‌شود و به خاطر همین دفع ادرار در شخص زیاد می‌شود.

این فوق تخصص غدد تصریح کرد: در پی دفع زیاد آب بدن فرد دچار تشنگی و عطش شده و به پرنوشی آب مبتلا می‌شود؛  البته این مسئله در مورد افرادی است که مکانیسم تشنگی در آنها سالم است اما اگر فرد در شرایطی قرار گیرد که نتواند آب بنوشد مخصوصاً در اطفال یا اشخاصی که دچار کاهش سطح هوشیاری شده‌ و نتواند تشنگی خود را بیان کند در این صورت آب بدن از طریق ادرار دفع شده اما شخص نمی‌تواند آب از دست رفته را جبران کند و بدن دچار کم آبی شدید می‌شود.

خوش نیت تأکید کرد: زمانی که بدن آب زیادی از دست می‌دهد، غلظت املاح، مخصوصاً سدُیم در خون افزایش پیدا می‌کند، افزایش غلظت املاح خون باعث بروز احساس تشنگی و خشگی دهان شده تا جایی که افراد مبتلا حتی شب ها نیز برای آشامیدن آب بیدار شوند؛ همچنین اکثر این بیماران تمایل به نوشیدن آب بسیار سرد دارند.

وی خاطرنشان کرد: در دیابت شیرین نیز دفع ادرار زیاد شده و قند به همراه ادرار دفع می‌شود؛ در این نوع حالت نیز فرد دچار پرنوشی می‌شود اما در این نوع دیابت چون قند که یک ماده شیرین است از بدن دفع می‌شود، فرد دچار کاهش وزن می‌شود اما در دیابت بی‌مزه ماده انرژی زایی از بدن دفع نمی‌شود و فقط آب است که دفع می‌شود بنابراین فرد دچار کاهش وزن نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: کاهش وزن در مورد برخی افراد که آن قدر آب می‌نوشند که اشتهای خود را برای خوردن غذا از دست می‌دهند، یک استثناست و در نتیجه کمی دچار کاهش وزن می‌شوند. البته والدین باید دقت کنند بچه‌هایی که دچار این بیماری هستند چون مدام آب خورده و کمتر غذا می‌خورند در رشد آنها اختلال ایجاد نشود.


نوشته شده در   سه شنبه 18 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode