ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 شهريور 1396     |     کد : 180016

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

هیئات مذهبی طبق منشور ۲۰گانه به عزاداری بپردازند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از قرار گرفتن منشور ۲۰گانه عزاداری در ماه محرم در اختیار هیئات مذهبی خبر داد و خواستار رعایت آن منشور شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از قرار گرفتن منشور ۲۰گانه عزاداری در ماه محرم در اختیار هیئات مذهبی خبر داد و خواستار رعایت آن منشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی شامگاه دیروز، چهارشنبه، در همایش مسئولان هیئات مذهبی که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: قیام امام حسین (ع) بشریت را از گمراهی نجات داد و سنت فراموش‌شده پیامبر اکرم (ص) و علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) را احیا نمود.

وی در ادامه به تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: باید در ایام محرم و در عزاداری‌هایمان از شهدای ۸سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم یاد کنیم و قدردان رشادت‌ها و شجاعت‌هایشان باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین خبر داد: منشور ۲۰گانه‌ای در اختیار مسئولین هیئات مذهبی درخصوص عزاداری‌های ماه محرم قرار می‌گیرد و برای تهیه آن، جلسات متعدد ساماندهی ترتیب داده شده است. انتظار می‌رود این منشور در عزاداری‌های ماه محرم اجرا و رعایت شود.

وی اعلام کرد: برای برگزاری مراسم‌های فاخر عزاداری لازم است از طلاب و روحانیون، مداحان، مفسران و قاریان قرآن و... استفاده گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی هشدار دارد: عده‌ای هم از خارج کشور و هم از داخل، تلاش می‌کنند با ایجاد تفکرات انحرافی و اقدامات خرافی ساحت عزاداری امام حسین (ع) را خدشه‌دار کنند و ما باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همچون گذشته امسال نیز با یکدلی و همراهی همدیگر عزاداری‌های فاخری در شان و منزلت اباعبدالله‌الحسین (ع) برگزار کنیم و در تبیین قیام عاشورا گام‌های مثبتی برداریم.


نوشته شده در   جمعه 31 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode